2021-06-29, 19:34
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Va?

Det sades inför matchen att endast 45 000 fick ta sig in, dvs hälften av 90 000 som är kapaciteten!

Snacka om bluffpandemi!

Vad tror ni, kommer vi ha kvar restriktionen på 500 personer på Nya Ullevi, Globen, Friends och Tete 2 arena?
500 på Friends?
Regeringen kommer att gå vidare med steg 2 i öppningen av samhället under pandemin, vilket kommer att ske 1 juli.

AIK är berett att ta emot över 14000 åskådare på Friends när allsvenskan gör omstart efter EM.

Deltagarantalet höjs ytterligare meddelade regeringen och Folkhälsomyndigheten i dag vid en pressträff: Inomhus tillåts 50 personer, vid sittplats 300. Utomhus 600 och 3000 om man har en sittplats.

Sektionering kan göra att de riktigt stora arenorna kan ta in ytterligare åskådare. AIK har exempelvis sektionerat in Friends så att 14040 åskådare kan tas in. Arenan tar runt 50000 vid en fullsatt fotbollsmatch.
https://www.svt.se/sport/allman/fhm-5

Så nej, dina 500 är bara i din fantasi.
Citera
2021-06-29, 19:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Jamen vilken tur att det inte fanns vaccin under Spanska sjukan, för med vaccin så hade det ju naturligtvis blivit mycket värre än de 50 miljoner som strök med .

Under spanska sjukan var det betydligt tuffare tag mot de som vägrade mask ;-)

"In 1918, a San Francisco health officer shot three people when one refused to wear a mandatory face mask. "
Citera
2021-06-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Under spanska sjukan var det betydligt tuffare tag mot de som vägrade mask ;-)

"In 1918, a San Francisco health officer shot three people when one refused to wear a mandatory face mask. "
Och så vill du alltså ha det?
Citera
2021-06-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
-LÄGET JUST NU-

Den 20 maj så spådde jag att det rullande 7-dagarssnittet skulle ligga på typ 9 döda/dag den 9 juni, allt om dödligheten höll sig kvar på det ”nya låga normala”,, och idag den 9 juni så ligger snittet på ca 9 döda/dag (om vi beaktar och kompenserar för det faktumet att FHM dumpade en massa döda på torsdag den 3/6 som tillhörde deras lager av döingar), så det blev ganska precis som jag spådde då!
https://www.bildtagg.se/file/d83ndsiryvpotfkzgcgqfj2

7- dagarssnittet i dag 9 juni:
Döda/dag = 15,8 döda (..med FHMs dumpning av dödslagret 3/6 inräknat)
Döda/dag = 9,0 döda (..senaste 14 dagarna snitt)
Döda/dag = 9,5 döda (..(fr+ti+on)/3 *4 /7) )

Smittade/dag = 1918/dag (..med FHMs dumpning av många smittade 3/6 inräknat)
Smittade/dag = 1056/dag (..senaste 14 dagarna snitt)
Smittade/dag = 934/dag (..(fr+ti+on)/3 *4 /7))

Prognos för 7-dagarssnittet den 29 juni:
Döda/dag = 2-3 döda

Antalet döda/dag hade förmodligen legat på ca 58 döda/dag just nu utan vaccin och totalt antal döda i Corona hade varit uppe i minst 20000 döda(+5500 döda jämfört med nu)!

-LÄGET JUST NU-

Den 9 juni så spådde jag att det rullande 7-dagarssnittet skulle ligga på typ 2-3 döda/dag den 29 juni, allt om dödligheten höll sig kvar på det ”nya låga normala”,, och idag den 29 juni så ligger snittet på ca 3 döda/dag,,,!
https://www.bildtagg.se/file/wyex0i677kk2i66rlvrxvar0

7- dagarssnittet i dag 29 juni:
Döda/dag = 2,6 döda (..med 3 verksamma dagar)
Döda/dag = 3,7 döda (..senaste 14 dagarna snitt med 4 verksamma dagar)
Döda/dag = 3,4 döda (..(on+to+ti)/3 *4 /7) )
Döda/dag för exakt 1 år sen = 27 döda/dag

Smittade/dag = 247/dag (..(..med 3 verksamma dagar)
Smittade/dag = 365/dag senaste 14 dagarna snitt med 4 verksamma dagar)
Smittade/dag = 329/dag (..(on+to+ti)/3 *4 /7) )
Smittade/dag för exakt 1 år sen = 1248/dag

Antalet totalt döda i Corona hade varit uppe i minst 20600 döda(+6000 döda jämfört med nu) utan vaccin!
Citera
2021-06-29, 19:52
Medlem
Beaver14s avatar
306 nya fall I Region Stockholm...på 1 vecka. 44 per dag, i en region med 2,3 miljoner invånare.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/06/29-juni-lagesrapport-om-covid-19/
Citera
2021-06-29, 20:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
306 nya fall I Region Stockholm...på 1 vecka. 44 per dag, i en region med 2,3 miljoner invånare.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/06/29-juni-lagesrapport-om-covid-19/

Ja, när skolan stänger sjunker smittspridningen som en sten.
Citera
2021-06-29, 20:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ok. Men nu gör ju folk inte det. Eller känner du till någon?

Tror du att du kan bli åtalad för att ha fuskat med sprutorna? Det tror jag. Undrar vad brottet kallas, det bör ju vara bedrägeri, som dessutom kan ha drabbat någon i riskgrupp som kan ha dött om de inte fick vaccin eftersom du tog deras dos. Det roliga är att du dessutom lagt ut bevis här i flera inlägg. Du kan knappast komma med bortförklaringar.

Ja, ett antal personer har ju i denna tråd stolt deklarerat att de skiter i restriktioner, begränsningar och rekommendationer. Exempelvis den om att bära munskydd i miljöer där avstånd inte kan upprätthållas, såsom i kollektivtrafiken.

Jag har inte fuskat med några sprutor? Var har du fått det ifrån? Jag har fått mina två sprutor, så jag har knappast tagit sprutor från någon annan, om nu inte just jag av alla människor i Sverige inte skulle vara berättigad något vaccin. De sköterskor som injicerade mig med vaccin visst båda vad de gjorde. De var fullt informerade.
Citera
2021-06-29, 20:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför är det så viktigt för dig att till varje pris förklara varje upp- och nedgång i smittalen med att skolorna öppnats eller stängts? Smittalen har ständigt gått nedåt sedan i början av april och mig veterligen var skolorna igång då. I mitten av april hade vi cirka 7000 nya smittfall varje dag. 1 juni under 2000 fall per dag. Vad konstigt, för skolorna var ju öppna?

I övrigt så stängde förvisso skolorna i början av juni, men många barn går på fritids och träffar barn där. Det går inte att förklara nedgången med att skolorna stängt. Det beror på andra orsaker.

Så vad beror det på då, att alltid när skolorna stänger för längre lov så går smittan ned?

Sommarlov 2020, Smittan gick ned
Hösten 2020 när skolan började gick smittan upp
Jullov 2020/2021 gick smittan ned
Feb/Mars 2021 gick smittan upp
Sommarlov 2021 smittan går ned.

Är allt ovanstående bara en slump menar du?
Citera
2021-06-29, 20:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag kollar fakta nu och oj!

Mellan 23 april till 23 maj minskade smittspridningen med över 1000 procent!!!

Och skolorna har varit i full gång. Förklara den nedgången

https://www.dn.se/sverige/grafik-det-nya-coronavirusets-utbredning-i-varlden/

Jag behöver inte ens öppna några länkar. Den kan bara förklaras av att du inte kan räkna. Ingen smitta kan gå ned med mer än 100 procent, men du påstår alltså att den gått ned med över 1000 procent. Vad ska du påstå härnäst? Att Stefan Löfven och Anders Tegnell återuppväckt de 15000 döda till livet igen?
Citera
2021-06-29, 20:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
"Covid" har hela tiden varit en vanlig influensa. Trots lögnerna och propagandan lyste 2020 överdödligheten med sin frånvaro. Nu, 2021 är det samma visa.

Influensa som influensa. Astmatiker och de äldre kan ha det besvärligt, men annars inget att bry sig om. Varken pest eller kolera.

Enligt socialstyrelsen dog ca 7000fler än genomsnittet under 2020.
https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/pandemin-orsakade-overdodlighet-2020--vissa-utrikesfodda-mer-drabbade/

Då var det stora begränsningar och restriktioner under hela året. Det är svårt att avgöra hur många fler som hade dött om det inte hade funnits restriktoner, kanske runt 50-60tusen, då vården dessutom hade kollapsat.
Jämför det med ett influensaår som i genomsnitt dödar 500-600personer och detta utan restriktoner.

Än hur man vänder på det kommer man inte i närheten av dödligheten i Influensa, om det inte finns immunitet mot corona i befolkningen.

Nu har vi snart stabil flockimmuniet då kommer det att bli en liknade dödlighet som influensa, utan immunitet inte en chans.
Senast redigerad av raskens 2021-06-29 kl. 20:19.
Citera
2021-06-29, 20:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Intressant artikel om munskydd.

Den visar vikten av att välja rätt munskydd. Måste säga att jag förvånas av alla människor man möter som springer omkring med kirurgskydd för ansiktet. Varför skaffar man inte grejer som hjälper om man ändå gör sig omaket att sätta på sig ett munskydd?

https://www.bbc.com/news/health-57636360?fbclid=IwAR2jW4hJyO5DKGFDHVd1YmiZGR_ocGG1 nZaYy1zowSn2u6bCqoosSdIlNHc

The quality of face masks healthcare workers wear makes a huge difference to their risk of coronavirus infection, Cambridge University Hospitals NHS Foundation Trust research has found.
Wearing a high grade mask known as an FFP3 can provide up to 100% protection.
By contrast, there is a far greater chance of staff wearing standard issue surgical masks catching the virus.
Citera
2021-06-29, 20:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Absolut inte. Inget jag ens reflekterade över vid den tidpunkten. Gjorde du?

Nej efter moget övervägande och diskussion med min exfru som arbetar inom sjukvården. Det vaccinet var fishy om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in