2021-06-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseLixon
Japp å. Ny försöker han utpressa riksdagen så han får igenom sin budget med en blanco check.

https://sverigesradio.se/artikel/lofven-utan-egen-budget-avgar-jag

Lite småtjurigt i sandlådan tycker jag.

Ännu roligare blir det när Annie efter samtal med Talmannen säger att hon inte tänker rösta på Stefan om inte det innebär att V skall ingå i budget senare i år!!
Citera
2021-06-29, 13:03
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Han har ett allmänt lustigt snällt, lite omoget utseende och röst tycker jag.

Rikshomofilen
Citera
2021-06-29, 13:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Ännu roligare blir det när Annie efter samtal med Talmannen säger att hon inte tänker rösta på Stefan om inte det innebär att V skall ingå i budget senare i år!!
Vad innebär det ens?
Citera
2021-06-29, 13:08
Medlem
Finner det intressant att om C väljer att legitimera V i form av ett budgetsamarbete så legitimerar man SD i samma veva. Lööf har smutskastat Vänstern så pass länge att partiet inte över en natt kan bli "legitimt". Intressant nog kan detta komma att bli startskottet på två väldigt uttalade vänster och högerblock.
Citera
2021-06-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseLixon
Japp å. Ny försöker han utpressa riksdagen så han får igenom sin budget med en blanco check.

https://sverigesradio.se/artikel/lofven-utan-egen-budget-avgar-jag

Lite småtjurigt i sandlådan tycker jag.

En del i maktspelet för att kunna sitta kvar trots att han vet att hans budget faller.
Praxis för hur man agerar när man styr landet är väldigt flytande.
Det enda säkra är att praxis är det som för stunden gynnar S.
Citera
2021-06-29, 13:13
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu

Ja det är väl här problemet ligger för Stefan. Hur han lyckas få både C och V att rösta för honom. Löften han ger till V kan vara ett rött skynke för C och löften till C ett rött skynke för V. V kommer att tuffa till sig nu och kräva att få vara med och förhandla budgeten. Och C är en annan pest som inte vill kännas vid V. Nu prövas mästerförhandlaren. Hur konkret måste han vara i förhållande till V och C? Hemliga löften på servetter kanske behövs.
Senast redigerad av stevenstills 2021-06-29 kl. 13:19.
Citera
2021-06-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
https://sv.wikipedia.org/wiki/Januariavtalet

V var alltså inte med överhuvudtaget.

Och nu sitter - ursäkta uttrycket men det finns inget bättre - arslet där borta i Vietnam på Twitter och angriper Löfven för hans hårda (men egentligen taktiska) ord mot Dadgostar.

Sjöstedt som inte gjorde ett smack för att hävda sina väljare och sina vallöften gentemot sina röstare inför Löfven och Lööf i nära 7 år.

Och nu har då arslet mage att försvara Dadgostars mot Löfven...
Sjöstedt är en för stor narcissist för att begripa sitt eget bästa och V:s bästa. Att hålla käft och krypa undan i djungeln och låta nya V vara ifred för honom.

Men det finns fler av hans sort i V av avgångna, om än inte lika "respekterade" ordföranden. Som två nestors vilka inbjudits av (surprice) Public service att kommentera turerna i Löfvens kris: alkoholiserade mytomaner utan självinsikt ända upp i medelgammalålder.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-06-29 kl. 13:26.
Citera
2021-06-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad innebär det ens?
Annie kommer starta sin tidsmaskin och titta hur budgetomröstning gick och sedan baserat på det rösta för eller emot Steffe.
Jag tycker det är ett rätt tydligt uttalande faktiskt.
Citera
2021-06-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hade Löfven sagt direkt efter att han "föll", typ, "Nu utlyser jag ett extrval så folket får säga sitt" så är jag säker på att hans parti hade fått fler sympatier i ett sådant val men framförallt en gnutta respekt.

Detta är 100% en korrekt analys, som även jag har tänkt på. Det är fel strategi för S del som parti att man inte tänkt mer på sin framtoning och förtroende hos folket osv. Undrar om man låtit Lövet och några få andra i toppen styra alldeles för mkt.
Citera
2021-06-29, 13:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Annie kommer starta sin tidsmaskin och titta hur budgetomröstning gick och sedan baserat på det rösta för eller emot Steffe.
Jag tycker det är ett rätt tydligt uttalande faktiskt.
Jag vet inte om AL tror att talmannen eller Nooshi är synska. Har Steffe lagt fram Annies budget för talmannen så att Nooshi får läsa den när det är hennes tur för kaffe?

Förlåt om jag är trög, men jag trodde det var talmansrundor nu, inte budgetförhandlingar.
Citera
2021-06-29, 13:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Och nu sitter - ursäkta uttrycket men det finns inget bättre - arslet där borta i Vietnam på Twitter och angriper Löfven för hans hårda (men egentligen taktiska) ord mot Dadgostar.

Sjöstedt som inte gjorde ett smack för att hävda sina väljare och sina vallöften gentemot sina röstare inför Löfven och Lööf i nära 7 år.

Och nu har då arslet mage att försvara Dadgostars mot Löfven...
Sjöstedt är en för stor narcissist för att begripa sitt eget bästa. Att hålla käft och krypa undan i djungeln och låta nya V var ifred för honom.

Jag tycker tvärtom att det är strongt av Sjöstedt att försvara Dadgostar även om hon väljer en annan linje än den han själv valde.

Jag skulle önska att vissa före detta partiledare i Liberalerna gjorde likadant.
Citera
2021-06-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Steffe vill regera. Det är allt.

Så är det. Man måste vara en speciell typ av individ för att agera som honom. Normala människor klänger sig inte kvar någonstans där man är oönskad. Endast psykopater eller de som inte har andra alternativ/erbjudanden gör så. I hans fall kanske det är lite av båda....Vem fan vill ha ett framtvingat ”förtroende” liksom? Svarar på min egen fråga. Maktfullkomliga politiker i allmänhet och sossar i synnerhet skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in