2021-06-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Här tänker du i rätt riktning.
Det problem jag ser är att UK kommer att vika sig för mycket och att SD kan genomföra irreparabla skador på näringslivet.

Om SD bara skulle ge sig på asylinvandring och bidrag till dom så har jag inga som helst problem med det för egen del. (Jag tycker vi ska dra ned asylinvandring till 0).
Men jag befarar att dom ger sig på den livsnödvändiga arbetskraftsinvandringen.

arbetskraftsinvandringen?
Du menar när man tar hit någon som utför enkelt arbete som delvis betalas via bidrag och samtidigt tar hit hela familjen, Sverige betalar för familj och bostad såklart.
Är det det du pratar om?
Citera
2021-06-28, 22:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Det som är lite intressant är ju att V faktiskt kunde tänka sig att fälla S på marknadshyror, men inte på inskränkningar av strejkrätten. De fokuserar alltså på folk som bor attraktivt utan att jobba, eller vad är prioriteten?

V känner sina väljare.
Citera
2021-06-28, 22:49
Medlem
Citat:
Det som är lite intressant är ju att V faktiskt kunde tänka sig att fälla S på marknadshyror, men inte på inskränkningar av strejkrätten.
De fokuserar alltså på folk som bor attraktivt utan att jobba, eller vad är prioriteten?

V har alltid värnat om LAS och hade gärna fortsatt att strida även för LAS men då striden utgick ifrån att LO-förbunden var med i den striden, så fick man retirera när LO själva de facto ville lägga ned ”vapnen”, s.a.s.
Citera
2021-06-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
1 om jag tänker rätt

Okej, så du menade verkligen "någon" haha. I så fall ser jag inte hur Kristersson inte kan bli statsminister. Han kan inte vara så korkad att han inte låter SD få inflytande i invandringsfrågan, för det är ju en riktig no-brainer för att få SDs stöd.
Citera
2021-06-28, 22:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Kommer gå lika bra för Ulf Sopan Kristersson att bilda regering som 2018. Han är helt oförmögen till dialog.

Beredd att instämma. För egen del så finner jag en tillfredsställelse i det symboliska med att Sveriges största clown till statsminister genom tiderna blev den första att fällas i ett misstroendevotum för att sedan känna sig tvingad att avgå (om inte annat temporärt). För den sakens skull så har jag dock knappast satt champagnen på kylning under hela denna politiska kris med tanke på hur avbytarbänken ser ut i svensk politik. Herregud, ren freakshow.
Citera
2021-06-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Du misslyckades således till 100% att sakligt bemöta det jag skrev.

Ser du ett sådant totalt misslyckande som ett problem?

Nej, det fanns inget att svara på då du inte klarade av att förtydliga vad du menade och istället skrev bajs.
Citera
2021-06-28, 22:53
Medlem
dajevlars avatar
Har alla glömt att det 175:e mandatet ('pingismandatet') i valet 2018 först hamnade hos SD, för att sedan efter en massa turer om valdistrikt som "glömt" att rapportera och diverse omräkningar hamna hos Centern istället?

Tyckte redan då att det var konstigt och helt avgörande, men kunde aldrig förutse att det kunde bli såhär...

Och inför valet 2018 fick man höra hur Lööf minsann varit på Bilderberg och därför skulle bli statsminister.... Hmmm.... kan bli nu istället... Var la jag min hatt av folie nu igen? Känner att jag behöver den
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
V har alltid värnat om LAS och hade gärna fortsatt att strida även för LAS men då striden utgick ifrån att LO-förbunden var med i den striden, så fick man retirera när LO själva de facto ville lägga ned ”vapnen”, s.a.s.

Ville LO alltså begränsa strejkrätten? Jag visste att detta är absurdistan, men …
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Inte om alla ledamöter i övriga partier röstar emot.
Men går någon emot partilinjen och lägger ner sin röst så går det

Citat:
1 om jag tänker rätt

Rent spontant tänker jag : "Det är värt ett försök"

För att träffa, måste man ju trycka på avtryckaren..
Citera
2021-06-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo. Fast det kom inte som en blixt från klar himmel. S med samarbetspartier visste redan för 2 år sen att V skulle fälla, om de andra gick vidare med sina horribla marknadshyror. Det skulle helt enkelt stå för ett totalt systemskifte i Sverige som inte kan accepteras. Totalt oacceptabelt.

ÄNDÅ drev S, C, L, igenom det, trots att de visste att ”då kommer vi fällas”. Är man så oerhört korkad/arrogant, så får man faktiskt skylla sig själv, kan jag tycka. Man måste helt enkelt respektera sina stödpartier. Annars får man avgå.

Det är Vänsterpartiets fantasier, eller tolkning om man vill vara snäll. Hur som så är det ingen som tvingat dem att fälla regeringen istället för att nå en lösning på annat smartare vis. Ingen gick heller vidare med några marknadshyror, mer av Vs egna fantasier.

Det är deras beslut och endast deras ansvar. SD-kollaboratörer är de nu, vad de än vill tro. Till högerns stora glädje.

Vänsterpartiet ville mest bara jävlas med socialdemokraterna (min teori). Har ju alltid funnits ett mindervärdeskomplex hos V gentemot S. De jublade nog av skadeglädje när Löfven fick gå, men nu vet de inte vad de ska göra när det lutar åt en högerregering. Som att pissa i brallan, varm och skönt i början.
Citera
2021-06-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ville LO alltså begränsa strejkrätten? Jag visste att detta är absurdistan, men …

Jag har inte satt mig in i precis alla detaljer och turer men :-) av det jag läst i artiklar osv så tycks det som att LO valde att s.a.s. stötta S, i det hela. Säkerligen mkt pga att de kände till S kohandel med C i frågan.

LO har ju stark gammal koppling till S. Tyvärr tycks det ju även leda till att LO-toppar kanske ser lite för mkt till S:s intressen, snarare än sina egna fackmedlemmars… bara hur jag uppfattat det men det är onekligen så det framstår.
Citera
2021-06-28, 22:58
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Sossarna kan få ett jordskredsval, typ enda partiet i världen som hanterat fake-epedmin med värdighet. Man kan se i amdra länder att nu börjar grova nedskärningar komma och ingen tar epedwmin på allvar längre. Se på em. Församlingar på 30tusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in