Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Varför förnekar du att de miljontalskvadratmeter växthus gör att man odla grönsaker året om?
Förnekar? Jag har inte förnekat att det förkommer växthus i NK. Jag har frågat efter dess produktionskapacitet/avkastning.
Jag har frågat efter kvantifiering men inte fått något svar, men man kan nog utgå ifrån att de varken gör till eller från vad beträffar undernäringen och matbristen i landet.
BTW, om man skulle odla majs i tillräcklig mängd tillräckligt för att täcka proteinbehovet för befolkningen går det åt miljardtals kvadratmeter, men du skriver ”grönsaker” vars protein och näringsinnehåll är ringa.
Jag gissar att den lilla växthusodlingen är ett sätt att ge ett tillskott av grönsaker till den priviligierade eliten i Pyongyang, knappast till de som har behovet.
Paponim med sitt matintresse kanske vet, men förmodligen är avkastningen så liten från växthusen så att denne menar att det är en ”statshemlighet”. När maten inte räcker till är det ju en ”statshemlighet” och då är det videos på välmående invånare med hög
Songbunstatus som gäller