2021-06-28, 19:28
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Efter 8 omgångar kaffe och småkakor kan man bli lätt kass i kistan möjligen
Kan ju faktiskt vara bra för Jimmie som börjar gå tillbaka till ungdomens dagar med lite väl stort byxomlopp och köra mötet digitalt och därmed skippa kakorna till kaffet!
Citera
2021-06-28, 19:30
Medlem
barkeepers avatar
M, SD ch KD; med Ebba som statsminister kanske...?
Citera
2021-06-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Varför kan man då inte också rösta på distans i riksdagen?
Det skulle ju lösa problemet med att vissa riksdagsledamöter är frånvarande vid omröstningar. Framför allt den frånvarande S-ledamoten är jag orolig över. Kanske släpps en borgerlig regering fram pga det.
Men framför allt skulle en borgerlig regering röstas fram pga riksdagens svek mot Sveriges medborgare, speciellt SD:s svek vore extra illa eftersom hela deras politik bygger på att stå upp för nationen Sverige och dess medborgare. Eller så trodde jag det var iallafall.
Men vi får se hur det blir. Kanske hittar Jimmie Åkesson tillbaka till sitt parti där nere i Sölvesborg.

Det finns väl ett antal motiveringar.

Ingen teknik är 100%. I Riksdagen så kan de ju i värsta fall rösta med handuppräckning eller genom rösta via valsedlar som sedan räknas. Det är ju lite svårt på distans.

Någon kan ju lättare påverka Riksdagsledamöterna om det inte är på plats vid en omröstning. Med tanke på hur det ser ut i Riksdagen i dag så räcker det ju att hota några få riksdagsmän under omröstningen för att få din vilja igenom vid en omröstning.

I Luleå hade de ett fullmäktige möte med omröstning på distans för ett tag sedan. Detta överklagades av en ledamot därför att han inte kunde se de som deltog på mötet. Alla beslut på mötet blev upphävt av förvaltningsrätten pga av det. Han som överklagade menade att han inte kan veta vem som egentligen deltog på mötet och fattade beslutet.
Citera
2021-06-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Vi hade ju Sträng som körde med hängslen OCH livrem. Jimmie blir kanske nästa politiker som kör med detta både bildligt och politiskt
Har en bit kvar innan han kan tävla med Göran.
Citera
2021-06-28, 19:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Löfven är bara för tröttsam, detta evinnerliga grötmyndiga svammel om att han struntar i partitaktik och bara har landets bästa för ögonen.
Han vågar inte extraval då risken är betydande att många av S vänsteväljare går till V. Och många av S LO-väljare går till SD.

Alla partier tycker att deras "plan" för Sverige är den bästa. Det rimliga då är att gynna det egna partiet.

Det ingår i själva grundförutsättningarna, och ingen tror väl egentligen att det finns politiker eller människor som utifrån sina egna preferenser medvetet jobbar för att störta landet i olycka. Folk råkar bara ha olika uppfattningar om vad det bästa är.

Så jag håller med dig. Det är tröttsamt och ger inget; snarare tycker man bara att talaren saknar något av ärlighet och/eller intellektuell förmåga.
Citera
2021-06-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men dålig samordning i regeringen när ena handen säger vilken hemsk pandemi vi har och den andra lättar restriktioner; samma dag på olika pressträffar.

Hallengren är inte ensam. En till virrhöna är ute och kacklar:

"Deltagartaket för evenemang inomhus och utomhus, bland annat demonstrationer, motionslopp och liknande idrottstävlingar höjs ytterligare.

– Jag vill betona att det har varit många konstruktiva samtal. Vi har lyssnat och tagit in synpunkter och vi ser att utvecklingen går åt rätt håll, säger kultur- och demokratiminister Amanda Lind (MP).

Inomhus kommer 50 deltagare att tillåtas. Om deltagarna får en tydligt anvisad sittplats kan de vara upp till 300. Utomhus blir den nya gränsen 600 personer. Om det finns tydliga sittplatser utomhus kan upp till 3000 deltagare tillåtas."

https://www.molndalsposten.se/nyheter/d%C3%A5-kan-sverige-%C3%B6ppnas-upp-mer-1.50261521

Att ha ett extraval är dock olämpligt. På grund av corona-virus!!!
Citera
2021-06-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Säkra kan vi inte vara nej.
V har ju faktiskt försökt prata med C så jag tror inte alls det är omöjligt snarare sannolikt tror du inte det?
Citera
2021-06-28, 19:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
V har ju faktiskt försökt prata med C så jag tror inte alls det är omöjligt snarare sannolikt tror du inte det?
Nej, jag finner det osannolikt. Att acceptera samarbete är något annat än att rösta för en högerextrem regering.
Citera
2021-06-28, 19:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Åkesson pallade inte med att vara på plats. Varför var han inte där, fegade han ur när det blev allvar?
Citera
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kvinnorna avgör Löfvens framtid
https://www.svd.se/fordel-lofven--kvinnor-avgor-vem-som-tar-makten

Håller Sverige på att förvandlas till ett matriarkat..?

Hmmmm...... Hört om Moder svea?

Hela landet är en stor jävla pridefestival. Många män är numera av egenutsago... pk, Kvinnor eller något ditåt
Senast redigerad av Akvariumfiskarn 2021-06-28 kl. 19:38. Anledning: glömde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Varför kan man då inte också rösta på distans i riksdagen?
Det skulle ju lösa problemet med att vissa riksdagsledamöter är frånvarande vid omröstningar. Framför allt den frånvarande S-ledamoten är jag orolig över. Kanske släpps en borgerlig regering fram pga det.
Men framför allt skulle en borgerlig regering röstas fram pga riksdagens svek mot Sveriges medborgare, speciellt SD:s svek vore extra illa eftersom hela deras politik bygger på att stå upp för nationen Sverige och dess medborgare. Eller så trodde jag det var iallafall.
Men vi får se hur det blir. Kanske hittar Jimmie Åkesson tillbaka till sitt parti där nere i Sölvesborg.
Det är nog mycket en säkerhetsfråga. Visst skulle det gå att lösa, tex att SÄPO är på plats och tillhandahåller utrustning och kontrollerar att inget direkt hot eller andra otillbörliga metoder används. Men det skulle kanske behövas runt 1000 poliser för en sådan verksamhet.
Citera
Avslutad
V släpper snart fram Löfven igen. Även budgeten.

End of story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in