Citat:
Ursprungligen postat av
Astralhopp
Steffes engelska är pinsam.. usch
Hans usla engelska är normal i Sverige. Svenskar behärskar inte ens svenska längre, så klagandet på SL:s engelska fattar jag mig inte på. Det ställs för höga krav och det finns för lite självkritik. Finns ingen svensk som har vårdat språk längre (varken engelska eller svenska). Belästa och vältaliga svenskar kallas språkpoliser.
Uppiggande med sk regeringskris ändå, i lilla Sverige

Vi behöver fler regeringskriser, mer friktion och mer konkret handling. Nu är väl frågan (som vanligt) vem som ska släppa in SD i värmen och stå för det.
Lööf begår just nu poltiskt självmord. Hon borde fatta att högerblocket (om man vill överleva som högerblock) kommer att ta in SD, som slukar framtida röster som ett monster. Antingen hänger C med på det framtida tåget (L M C KD SD) eller så går man under..
Efter nästa val kommer SD att vara större än någonsin. Vi är många som underskattat SD (jag inkluderar mig själv här) men snart smäller det. SD:s grogrund (totalt urballad invandringspolitik) kommer att vara lika tydlig om 5 år... och 10 år..
Den stora sidorörelsen (åt häger) är till SD:s fördel. De mittenpartier som inte fattar var vinden blåser, kan mkt väl åka ur Riksdagen..
Under denna regeringskris kanske vi får se vilka som är framtidens vinnare och förlorare.