2021-06-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Steffes engelska är pinsam.. usch

Hans usla engelska är normal i Sverige. Svenskar behärskar inte ens svenska längre, så klagandet på SL:s engelska fattar jag mig inte på. Det ställs för höga krav och det finns för lite självkritik. Finns ingen svensk som har vårdat språk längre (varken engelska eller svenska). Belästa och vältaliga svenskar kallas språkpoliser.

Uppiggande med sk regeringskris ändå, i lilla Sverige Vi behöver fler regeringskriser, mer friktion och mer konkret handling. Nu är väl frågan (som vanligt) vem som ska släppa in SD i värmen och stå för det.

Lööf begår just nu poltiskt självmord. Hon borde fatta att högerblocket (om man vill överleva som högerblock) kommer att ta in SD, som slukar framtida röster som ett monster. Antingen hänger C med på det framtida tåget (L M C KD SD) eller så går man under..

Efter nästa val kommer SD att vara större än någonsin. Vi är många som underskattat SD (jag inkluderar mig själv här) men snart smäller det. SD:s grogrund (totalt urballad invandringspolitik) kommer att vara lika tydlig om 5 år... och 10 år..

Den stora sidorörelsen (åt häger) är till SD:s fördel. De mittenpartier som inte fattar var vinden blåser, kan mkt väl åka ur Riksdagen..

Under denna regeringskris kanske vi får se vilka som är framtidens vinnare och förlorare.
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-06-28 kl. 11:16.
Citera
Medlem
Hade jag varit Kristersson hade jag passat på alla talsmansrundor. Sitta ner med den där västnissen och ge honom makt, det är tramsigt. Löfven och Lööf får rädda deras projekt.

Sen kommer vi in och skjuter ner deras budget.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett klokt beslut av Löfven. Olika alternativ bör förhandlas i botten innan man kastar ut landet i ett extraval.

Nej det är demokrati, man kastas inte ut i demokrati utan man omfamnar demokratin.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Blivit så många inlägg just nu att jag i så fall kanske missförstod något du skrev. Ber om pardon om så är fallet.

Det är helt ok, det blir lätt så, själv glömde jag ett inte vad gäller Vs politik, vilket ändrade den i 180 graders riktning.

Det är svårt att hålla koll på alla inlägg och på att själv skriva något med någon eftertanke.
Citera
Medlem
Om man tänker på sannolikheten och så, hur stor sannolikhet är det att någon annan än Stefan Löfven och Ulf Kristersson blir statsminister efter talmansrundor?
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
klart att det inte blir extraval när frågan om marknadshyror är borta från bordet, det räcker att varken v eller c aktivt röstar emot en ny s+mp regering för att de ska få komma tillbaks. och det är precis vad som kommer att ske.

budgeterna i höst och nästa vår är knappast ett problem, man måste inte genomföra stora reformer i varenda budget.

idealet hade hade ju varit om L hade nappat på det här med sänkt skatt för låg- och medelinkomsttagare , så hade vi fått nånting gott ut ur det här förutom slopade marknadshyror. men fruktlös positionering var tydligen viktigare.
Citera
2021-06-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Dessvärre kommer du inte märka någon skillnad, oavsett vem som tar över.
Tyvärr är det så. Att byta ut en globalist mot en annan ger ingen som helst förändring.
Det enda sättet att få till förändring är att svenska folket röstar in en helt ny riksdag. Vilket aldrig kommer ske.
Citera
Avslutad
Nu är Morgan Johansson Statsminister väll ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Underskatta aldrig politikernas kapacitet att dra saker i långbänk.. Jag tror definitivt inte på en snabb process utan talmannen kommer använda alla 4 försöken, skall det hinnas med att utlysa och kalla till votering så innebär det redan där troligen 1 vecka per runda.

Skulle talmannen visa lite balls och utlysa extraval efter 1 eller 2 försök så kanske, men det finner jag föga troligt.

Att han nyttjar alla fyra försök är en självklarhet, men det lär gå snabbt. Saken är annan nu än förra gången som sagt.
Men jag tror som sagt inte det kommer behövas. Något extraval är helt uteslutet. Man kommer att lösa det, på ett eller annat vis.
Citera
2021-06-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men vi kan använda det till vår fördel. Om M/KD/SD får egen majoritet och L hålls borta kan vi pressa Kristersson lika mycket som gammelmedia; minns när han bad om ursäkt för att han hade haft jaktkläder på sig! (Någon kommunist hade åsikter om det och media drevade). Svaga män är farliga men om de styrs av starka män så kan det gå ändå.
Så kan det vara men det verkar vara att han bara böjer sig åt ena hållet när det kommer kritik, dvs när kritiken kommer från vänster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nu menade jag det mer ordagrant.

Nemen är det mannen som hatar kvinnor här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag tror att han tänker att Annie Lööf blir ny statsminister. Henry Kissinger lovad henne det för flera år sen.

Ja, 2018 när hon blev invald i TrilatCom. Och det blir man ju inte utan någon motprestation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in