2021-06-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Men att horungen regerat tillsammans med "leftwing extremists" är OK enligt honom då. Ser folk inte hyckleriet? Varför har ingen journalist ställt den frågan?
Svenska journalister ställer inga inopportuna frågor. Behandlingen av Annie Lööf i media de senaste tio åren ger massor av exempel på den saken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Eftersom vi har negativ parlamentarism så kan det här vara ett stort självmål av Löfven. Talmannen är moderat. Prövar han Kristersson så tror jag inte 175 ledamöter röstar emot, då blir Kristersson statsminister. Det är viss frånvaro vanligtvis i S, därtill har man tveksamma ledamöter i både S och L. S har även ett rattfyllo att ta hänsyn till.

Tror inte 175 ledamöter nödvändigtvis röstar emot Kristersson.

Håller med! Tror mycket kommer att bero på politiska vildar och hur duktiga partierna kommer vara på att piska sina ledamöter.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skorpor! På sin höjd! Och Nescafe!

Och kaffevattnet är lite medvetet halvljummet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Det är precis samma mandatfördelning i riksdagen idag som hösten 2018. Det sa ju till och med Löfven.
Absolut, och då lyckades Löfven få störst förtroende.
En skillnad idag dock är vissa partiers inställning till SD. Så vi får se vem som får störst förtroende nu.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Ett klokt beslut av Löfven. Olika alternativ bör förhandlas i botten innan man kastar ut landet i ett extraval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Fd. statsministern verkar fortfarande leva i en fast övertygelse att alla S-väljare är "hela svenska folket".
Ledningen har aldrig låtit honom träffa andra människor.
Citera
2021-06-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej hon skulle aldrig överleva det i ett år.

Jorå hon klarar det fint, blir omtyckt hemma i stugorna och centern dubblar sitt väljarstöd till nästa val
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Han är urtypen av en vänstermänniska.
Jag tycker faktiskt han är värre. Om någon vill ha honom som Vänstermänniska så är han det. Om någon vill ha honom som Högermänniska så är han det. Om någon vill att han hatar kärnkraft så gör han det. I en oändlig rad beslut som alla går ut på att göra hans egen åsikt osynlig.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
SÅ skönt att bli av med fanskapet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det tyckte inte jag att jag gjorde direkt.
Blivit så många inlägg just nu att jag i så fall kanske missförstod något du skrev. Ber om pardon om så är fallet.
Citera
Medlem
Ja rätt stor RISK att Lööf blir statsminister nu efter talmansrundorna

L sa att de inte skulle stödja Löfven men om han nu avgår och istället framträder Lööf som statsminister kommer L komma tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Tänkte så också, men sen kom jag på att halva L är femtekollonnare som kommer rösta gult.
Röstar de gult så blir Uffe statsminister. Så länge de inte röstar rött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in