2021-06-28, 10:56
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Hur många gånger har han nu sagt att "vi är inte ute ur pandemin än" och "vi kan inte utesluta att den tar fart igen".

"Jag vill inte försätta landet i en sådan sittasjon i en sådan sittasjon".
Han sa det nyss igen. Sjukvårdspersonalen är ”rejält trötta” (läs: orkar inte gå och rösta S).

Löfven köper sig tid och förhalar. Under tiden kan gängen flytta fram sina positioner ytterligare. Verkligen ”Sveriges bästa”.
Citera
2021-06-28, 10:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Och hur menar du att Löfven ljög när har sa att V röstade i linje med SD när det gäller misstroende, dvs det jag skrev som du kommenterade på?

Det menar jag inte, och skrev aldrig att han ljög vad jag minns, ska kolla.

Lägger in min text från det inlägget igen.

Citat:
Han har också ett eget ansvar. Krisen är inte en slumphändelse.
Senast redigerad av goseigen 2021-06-28 kl. 11:00.
Citera
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Dramaturgin kring presskonferensen bygger på att S är ansvarsfullt och andra är ansvarslösa. S har släppt in MP i regeringen under två mandatperioder, vilket är synnerligen ansvarslöst. Journalisterna hänger emellertid på och faller in i narrativet om ansvar och ansvarslöshet. S är duktiga på politiskt lureri.
Ja, sedan finns ett annat syfte med talmasrundor, och det är också att rädda MP kvar i riksdagen, de pendlar precis kring 3-4%.
Citera
Medlem
Löfven vill inte utsätta Sverige för ett demokratiskt val.
1984-känsla...
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Talmansrundor, sista och fjärde försöket blir Löfven; och då viker sig Liberalerna och "tar ansvar för Sverige" och lierar sig med sossarna igen.

Tror turordningen kommer att gå till dessa:
1. Kristersson
2. Löfven
3. Lööf
4. Löfven

Verkar rimligt. Annie viker sig för budget med V för en Löfven4 eller tolererar en UK fram till ordinarieval.
Tror mest på Löfven(4) om inte någon bryter partilinjen.
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Om en ledare kommer med tusentals uppenbara lögner, och är en populär person i media, så är det självklart detta skriva om. Men detta var min sista kommentar om Trump i denna tråden. Fortsätt gärna i en relevant tråd.
Jag är helt säker på att om alla Löfvens uttalanden analyserades lika grundligt som Trumps, hade han framstått som en lika stor lögnhals. Tyvärr håller många journalister med Stefan Löfven, och man vill sällan kritiskt granska någon man i grunden håller med.
Citera
Avslutad
"Snap election, sittjoation, well, eeeeehh, the only i have said the sweden democrats are excluded"

Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Verkligen inget bra läge för S just nu.

Tror inte på att S lyckas vinna nått extraval...

Löfven gör nog samma bedömning, och kanske är läget bättre om ett år, så det får bli fördröjningsstrid fram till dess. Vi får väl se om det är en riktig bedömning.
Citera
2021-06-28, 10:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han slår mot V. Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Dumt att klaga på V samtidigt som han sedan talar om en politik som verkar gå V till mötes.
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sossarna har alltid förväntat sig att V ska lägga sig på rygg.
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han slog mot L också.
Han har ingen ö.k. med någon tror jag utan satsar fullt.

Jag förstår det inte, han stänger ju alla dörrar. Vilket block skall han gå till val på om V är onda och dåliga? Nu när L hoppat av så har han ju bara C och MP om han skall hata V. Det ger bara drygt 40 %.

Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Men talmannen har väl sagt att han inte kommer låta det bli så utdraget som förra gången? Jag tänker, hur många bullar och kaffekoppar kan det få ta denna gång?

Nu får de bara en pepparkaka och ingen påtår.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Varför säger han hela tiden att vi inte vill ha extraval? Han tar sig rätten att tala om vad vi väljare tycker.

För att han och de partier han använder som sin maktbas är arroganta och anser sig (S) stå över den skattebetalande befolkning på vars mandat regeringar regerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Ja, men den fan kommer säkert tillbaka. Han är den mest maktkåta statsminister vi haft. Det finns inte ett uns av anständighet i den gamla fuckpampen. Han förkroppsligar allt som är fel med dagens Sverige!

Har ingen betydelse om det blir Steffe eller Ulf. Linjen är redan utstakad. Agendan ska fullföljas. Idag sa han det igen, för fjärde gången på 10 månader. Första gången gjorde han det i sitt sommartal den 23 augusti 2020:

- "Vi ska inte tillbaka till det gamla, det som vi hade före pandemin. Vi ska bygga nånting bättre."

Och 90 % av befolkningen förstår fortfarande inte vad han pratar om. Det gör bara dom som hört exakt samma uttalande från världens övriga regeringschefer och monarker. Kronprinsessan Victoria, Mette Fredriksen, Boris Johnson, Ursula von der Lejen, prince Charles, Emanuel Macron, Pedro Sanchez, Justin Trudeau, Joe Biden, Antonio Guterres, Klaus Schwab...

Alihopa har dom läst ur samma manus, för oss, de senaste 13 månaderna:

"What we had never comes back", "This is the New Normal", "Build Back Better", "The world needs a Great Reset", "The New Green Deal".

Samtliga våra ledare är rörande överens om hur vår framtid ska se ut, eftersom kontraktet redan är upprättat och underskrivet: "Agenda 2030", som är en milstolpe i den övergripande "Agenda 21". Planen för att rädda planeten under det 21:a århundradet.

Nu ska agendan genomdrivas och fullföljas med hjälp av "The Great Reset" och "Fourth Industrial Revolution".

Alltihop finns att studera på hemsidor, och youtubekanaler, till FN och World Economic Forum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Pandemini, pandemin, pandemin...
För Löfven har varit så aktiv för att hantera den att det inte skulle fungera om vi har ett nyval, jösses
Tycker ändå att det är ganska tydligt varför de inte väljer att utlysa extraval där pandemin bara är en av argumenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in