2021-06-28, 10:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om han säger att han avgår så att det blir talmannens jobb så kan han ju samtidigt informera om att han har en uppgörelse.
Det tror jag han behåller för sig själv då.
Citera
2021-06-28, 10:06
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Presskonferens 10:15.

Helvete. Flashbackkällan igår hade fel på 45 minuter. Lite kass kan jag tycka

Nu återstår att kolla om källan här hade rätt angående nyval. Man kan ju hoppas.

Var kan man se presskonferensen?
Citera
2021-06-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver
svt.se
Citera
2021-06-28, 10:07
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Är det verkligen lämpligt att utsätta folket för ett extraval därför att Bill inte vill fika med Bull?

Du resonerar precis som de rödgröna, dvs att demokrati skulle vara något dåligt och jobbigt som man helst vill slippa.
Citera
2021-06-28, 10:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver

Jag såg det här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9O57Qd/liverapportering-om-regeringskrisen

All media lär ju köra detta på alla förstasidor. Bara att leta upp en feed.
Citera
Medlem
Om man löste det med straffläggning mellan partiledarna istället, vilka skulle det gå bäst för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..

Nu vet jag inte vad politisk kutym är, men om Steffe hade funnit en lösning borde inte Annie och Nooshi vara med på presskonferensen ?

(alternativt att V och C höll simultana presskonferenser)

Lösning kommer i så fall att presenteras i talmansrundan.

Idag är det två alternativ som gäller, avgå och det går till talmansrundor eller utlysa extraval.
Citera
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Alla överdriver sin attraktionskraft i händelse av ett extraval. För att den ideologiska knuten ska lösas runt SD så måste M+KD+SD få egen majoritet. Möjligen tillsammans med L. Det är inte alls säkert att det kommer att hända.

Det konservativa blocket beter sig som om dom går mot en promenadseger. Är det verkligen lämpligt att utsätta folket för ett extraval därför att Bill inte vill fika med Bull?
Vi har ju 8 sossepartier i riksdagen så det märkliga är att de inte kan komma överens. Eller det är snarare så att de är överens, men måste låtsas träta om obetydliga frågor för att väljarna inte ska tro att det bara finns ett parti i riksdagen.
Citera
2021-06-28, 10:09
Medlem
Citat:
Alla överdriver sin attraktionskraft i händelse av ett extraval. För att den ideologiska knuten ska lösas runt SD så måste M+KD+SD få egen majoritet. Möjligen tillsammans med L. Det är inte alls säkert att det kommer att hända.

Det konservativa blocket beter sig som om dom går mot en promenadseger. Är det verkligen lämpligt att utsätta folket för ett extraval därför att Bill inte vill fika med Bull?

"Utsätta folket"? I min värld skulle ett extraval ge folket en möjlighet att säga ifrån och omyndigförklara en regering som inte har lyckats med någonting. Så jobbigt är det inte att gå och rösta.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag tror inte folket i Nordkorea ser det som att de skulle bli "utsatta" för demokrati.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Hoppas på ExtraVal !
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Jag är med rädd att många tar ut segern i förskott nu med extra val. Fortfarande 2022 som är viktigaste.
Jag tycker för att säkra segern 2022 ska Löfven fortsätta. Risken nu att S har 1 år valrörelse i opposition och UK ska försöka städa upp efter S+MP vilket inte hinns på 1år samtidigt som han ska driva valrörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in