2021-06-28, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
V och SD borde säga att de inte stöder en regering där C är med och medverkar vore skoj om C får smaka lite av sin egna medicin.
Jag skulle vilja veta om SD tänker släppa fram alliansen igen om det blir ett alternativ och om SD,s mandat behövs för att bilda majoritet.

Både SD och V borde motarbeta C så mycket som möjligt, eftersom detta fjantparti aktivt motarbetar SD och V. Inga konstigheter liksom, det vore en naturlig respons.

SD kommer med stor sannolikhet släppa fram en borgerlig regering så länge de får något i gengäld för det. Det är förmodligen det enda de kan hoppas på, för SD kommer knappast ingå i en borgerlig regering, precis som V aldrig ingår i en sosseregering, även om Måååna hade den avsikten (men misslyckades).
Citera
2021-06-28, 04:03
Medlem
Citat:
V och SD borde säga att de inte stöder en regering där C är med och medverkar vore skoj om C får smaka lite av sin egna medicin.
Jag skulle vilja veta om SD tänker släppa fram alliansen igen om det blir ett alternativ och om SD,s mandat behövs för att bilda majoritet.

Det är ju exakt vad C vill, att SD eller V inte ska stödja en regering som C är med i.
Citera
2021-06-28, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marczuczvenchen
Om C efter ett val väljer högerblocket så har Sd nog chans att gå till S och V och stödja en sådan regering och budget istället. Det hade jag gjort om jag vore Åkesson. Sagt, nolla flyktingmottagningen och ni får igenom allt ni vill för oöverskådlig framtid. På villkor att MP bara tas med om det krävs för majoritet.
Det är ett sånt Sverige man vill ha, inte ett neocon fyllt med flyktingmän och kostnader.
Det vore onekligen spännande.
Citera
2021-06-28, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
Det är ju exakt vad C vill, att SD eller V inte ska stödja en regering som C är med i.
fast då har de inga mandat att sitta på som det ser ut i nuläget, blir då någon slags hoppande minoritets regering vilket inte Annie mäktar med eller S,M,C då vilket hon inte heller skulle mäkta med i längden.
Citera
2021-06-28, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Både SD och V borde motarbeta C så mycket som möjligt, eftersom detta fjantparti aktivt motarbetar SD och V. Inga konstigheter liksom, det vore en naturlig respons.

SD kommer med stor sannolikhet släppa fram en borgerlig regering så länge de får något i gengäld för det. Det är förmodligen det enda de kan hoppas på, för SD kommer knappast ingå i en borgerlig regering, precis som V aldrig ingår i en sosseregering, även om Måååna hade den avsikten (men misslyckades).
ja de släpper igenom en borgerlig regering men kommer de göra det där C ingår med ministrar om C hypotetiskt skulle ändra sig angående stöd av SD, för ändra sig vet vi ju att de kan göra lite hur som helst.
Citera
2021-06-28, 04:27
Medlem
Citat:
ja de släpper igenom en borgerlig regering men kommer de göra det där C ingår med ministrar om C hypotetiskt skulle ändra sig angående stöd av SD, för ändra sig vet vi ju att de kan göra lite hur som helst.

Tror faktiskt C måste göra sig av med Annie för att det skulle kunna ske. Hon har verkligen målat in sig i ett hörn. Visst hon förnekar t.ex. om skouttalandet, men att plötsligt acceptera SDs stöd känns som en helt annan nivå. Det vore verkligen "next level".

Vi kan bara hoppas på att MP åker ur riksdagen, och C intar MPs roll (ett idiotparti är bättre än två), och att en borgerlig regering kan bestå av M, KD och L med stöd från SD. Det är ett hyfsat realistiskt scenario.
Citera
2021-06-28, 04:36
Avslutad
Citat:
Jag ser Reinfeldt och Kristersson som samme man. Jag vet inte om Alliansen ens minus all asylmottagning hade varit något att ha.
Dessutom är jag tveksam till att släppa fram ett religiöst extremistparti som Kd. Jag fick nog av Bush.

Men det är klart, ska S vara så jäkla sura och inte kunna prata med alla så vad är alternativet. Sd borde ha som röd linje att aldrig släppa fram C, oavsett vilket block dom är i.
Citera
2021-06-28, 04:56
Medlem
Citat:
fast då har de inga mandat att sitta på som det ser ut i nuläget, blir då någon slags hoppande minoritets regering vilket inte Annie mäktar med eller S,M,C då vilket hon inte heller skulle mäkta med i längden.

Tror inget parti i riksdagen är rädda för att sitta i opposition. Speciellt när läget är som det är och det ganska lätt går att stoppa, vilka det nu än är som sitter i regeringen, från att införa fel politik. Om någon frågar dig om du vill ha en bitchslap med höger eller vänster hand så kan du alltid säga att du inte vill ha någon bitchslap alls
Citera
2021-06-28, 05:00
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marczuczvenchen
Jag ser Reinfeldt och Kristersson som samme man. Jag vet inte om Alliansen ens minus all asylmottagning hade varit något att ha.
Många som växt upp i DDR-Sverige tyckte Nya Moderaterna och Stureplanscentern var en frisk fläkt när de dök upp i början på 2000-talet. Man förstod inte vilka problem deras politik skulle leda till förrän en bit in på Reinfeldts andra mandatperiod.
Citera
2021-06-28, 05:40
Medlem
cerns avatar
Idag är dagen D! och det lutar ju åt att Stefan Löfven utlyser extra val. Han vill ju sitta kvar och han vet att svenska Folket aldrig sviker sossarna.
Citera
2021-06-28, 05:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Idag är dagen D! och det lutar ju åt att Stefan Löfven utlyser extra val. Han vill ju sitta kvar och han vet att svenska Folket aldrig sviker sossarna.
Stefan säger sig vilja göra vad som är bäst för Sverige.

Både talmansrundor och extra val kommer medföra mycket skenbarheter, poserande och teater - knappast bra för Sverige.

Men att utlysa ett extra val är kanske något bättre.
Citera
2021-06-28, 06:04
Avslutad
Det är Stefan Löfven som är regeringskrisen och har alltid varit. Människan hör hemma i fängelset som den hund han är. Alla människor som har farit illa som ett direkt resultat av den förda politiken under Löfvens styre - skjutningar, knivdåd, våldtäkter och gruppvåldtäkter, pensionärer som har dött efter att ha tvingats flytta för att ge plats åt utländska medborgare, fattigpensionärer mm mm. Listan är hur lång som helst. En vacker dag ska alla ansvariga för detta få stå till svars för sina brott. Kanske är det nu det börjar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in