2021-06-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
C har 0 intresse av en S-regering. Eller rättare sagt ett negativt intresse.
Enda skälet att man befattar sig med S är för att få igenom sakpolitik. Kan man inte få igenom det så släpps inte S fram.

En konsekvens av det är att UK får chansen och får dras med SD. Men det är inget som C har något med att göra. C kan då lägga ned rösterna för att inte blockera en regering fullkomligt. Men innan dess försöker naturligtvis C hitta en bättre lösning. I 4:e talmansvändan måste C släppa fram UK.

C har lättare att ta en M-ledd regering än en S-Regering som inte utför någon C-politik. C och M står nära varandra. Problemet för C är SD's näringslivs-skadliga isolationspolitik.

(Om du inte förstår detta så bör du begrunda att det kanske inte är C som är som barn utan du själv).

Om man vill framstå som en vuxen som tar ansvar bör man rimligen förhandla bort denna näringslivsskadliga politik och inte låsa in sig och tjura som ett barn.
Citera
2021-06-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Ni är orättvisa mot Annie Lööf.
M:s Elisabeth Svantesson upprepar sitt erbjudande till C om ökade rättigheter för markägare i Sverige. Förstår ni inte att med ökade rättigheter för markägare, då är deras mark till slut inte längre Sveriges mark?
C ser iallafall inte ökade rättigheter för markägare som deras viktigaste fråga, och det gör att jag litar mer på dem än på tex SD.
De farligaste partierna i Sverige just nu är M, KD, L och SD. Håll dessa partier borta från all politisk makt!

När det gäller markägare i Sverige så ägs det mesta av privatpersoner eller företag. Staten och kommun äger bara kring 15% av marken i Sverige. Privatpersoner 48%, Företag 32% och kyrkorna 5%.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/miljo/markanvandning/markanvandningen-i-sverige/pong/statistiknyhet/markanvandningen-i-sverige-2010/
Citera
2021-06-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Facit i frågan om huruvida Lööf sagt det där om skon eller inte finns i ett gammalt avsnitt av podden Det politiska spelet med bl a Tomas Ramberg som just stod i Agenda.

Ett klipp ur podden finns på Facebook, sök på "det politiska spelet - sa Annie Lööf att hon skulle äta upp sin sko?"

Annie Lööf har INTE sagt det där om skon, det är sant att det var en medarbetare.

I början av november 2013 gick Löfven ut med en öppning för samarbete med C och L.
Det skedde via en debattartikel i DN som kom ut på morgonen den 8 november.
Men eftersom material till en morgontidning finns redan kvällen innan så blev det febril verksamhet bland politiska reportrar som satte igång och ringde för att få kommentarer så de skulle hinna få in dem i sina egna kanaler tidigt nästa dag.

Någon från Expressen ringde Annies pressekreterare (sannolikt Kenneth Hultgren, men det fanns flera) mitt i natten för att inte väcka Lööf och hamna på kant med henne. Den yrvakna pressisen svarade då att Annie hellre skulle äta upp sin högra sko än att bli stödhjul åt Löfven. Det är alltså ej ett Annie-citat, sorry.

Scheisse, skriver du detta fritt ur minnet?

Tack för klargörande iaf!
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Jag är normalt en ganska sansad person som arbetar aktivt emot poliktikerförakt, oavsett som det gentemot SD, S, eller V.

Men när jag ser Annie Lööf så bara vänder det sig i magen. Jag vill kaskadspy. En falskare politiker har vi nog aldrig sett i Sverige, och troligtvis faktiskt inte heller i hela Europa.
Citera
Medlem
Skadans avatar
Om jag var partiledare hade Anna Hedenmo och Mats Knutsson varit min största skräck. Pressar dom rätt rejält i SVT agenda.
Citera
2021-06-27, 23:31
Medlem
*Tråden om Stefan Löfvens regeringskris*

x-factory-x: S är sannerligen ute på djupt vatten. Och man har dragit hela landet med sig ner i skiten.

liksom-fb: det låter som substanslöst svammel.
Citera
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Min take på detta, som även sannolikt delas av stora delar av svenska folket är att C och Annie Lööf är ganska ensamt ansvarigt för denna kris. Hon vägrar att prata med någon! Detta blev extremt tydligt i dagens Agenda:
- Nej till höger
- Nej till vänster
- Nej till mitten/extraval

Det är helt slut i huvudet på den donnan, dessvärre. Hon säger nej till allt, i direktsändning. Det enda hon säger ja till är kaos.

Dessutom med noll följdfrågor. Nyamkp Sabuni däremot skulle ta ansvar. SVT är neutrala......
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
https://sverigesradio.se/avsnitt/1753455

Lyssnar man på Annie Lööf så får man uppfattningen att hon totalt lever i en egen värld. Hon klarar inte av att svara på frågor. Här är det en journalist som står på sig. Hon låter lite chockad.
Citera
2021-06-27, 23:32
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om man vill framstå som en vuxen som tar ansvar bör man rimligen förhandla bort denna näringslivsskadliga politik och inte låsa in sig och tjura som ett barn.
Då börjar JÅ gråta och säger nej.
Och när JÅ säger nej börjar UK gråta.

Och då blev det stopp.

Så långt borde du väl förstå själv.
Citera
2021-06-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag är normalt en ganska sansad person som arbetar aktivt emot poliktikerförakt, oavsett som det gentemot SD, S, eller V.

Men när jag ser Annie Lööf så bara vänder det sig i magen. Jag vill kaskadspy. En falskare politiker har vi nog aldrig sett i Sverige, och troligtvis faktiskt inte heller i hela Europa.

Håller med dig. Svarar aldrig på frågor. Falsk medietränad röst hela tiden. Vänder kappan efter vinden. Ser ut att vara helt jävla tom inuti. Bara yta.
Citera
2021-06-27, 23:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Även om jag i sak förstår hennes resonemang om den breda mitten ser det inte ut så i praktiken, och med hennes nej åt alla håll framstår hon tyvärr som lite oflexibel.
(Och då är jag ändå Center-sympatisör själv!)

Nämen? Att förstå något i sak spelar ju ingen roll. Jag förstår i sak att det finns kartor som nämner städer som Birka och fjärran platser som heter Vinland. Det blev pinsamt tydligt att Annies världsbild idag är att "möta väljarna" vart fjärde år vid reguljära val. Den kartan som gäller varje valår tar hon sen med sig in i sin "Hoppas-jag-blir-inbjuden-till-Bilderberg"-bubbla där hon sitter och studerar sin medhavda karta medan hon låter egennyttan styra.

Verkligheten har gått vidare sen Annie senast ritade om sin politiska karta. Det är därför hon framstår som "tyvärr lite oflexibel". För där Vinland låg ligger idag New York. Frågan är om Kristerssons karta omnämner den staden som New Amsterdam fortfarande.
Citera
2021-06-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför skriver du att Björklund är rödhårig. Var har du fått det ifrån?
Det där är ett gammalt L-krav.

Så där hade du fel.
Menar du att Lööf inte skrev under avtalet? Förstår du avtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in