2021-06-27, 21:33
Medlem
DeValeras avatar
Eftersom Centern inte som det enda partiet kan ställa sig bakom ett realistiskt regeringsalternativ så har detta partiet omyndigförklarat sig själva. Detta partiet tar inte ansvar för Sveriges politiska situation utan ställer till politisk oreda. Därför är det fullkomligt absurt att detta partiet har tagit Sveriges befolkning som gisslan i ett partipolitiskt spel. Annie Lööf beter sig som ett obstinat småbarn som bara ska ha sin vilja igenom utan att själv ta något som helst ansvar för den politiska situationen. Här visar på prov på en enorm ansvarslöshet som inte borde accepteras av de övriga partiledarna.

Det enda rimliga i denna politisk svåra situation är att Socialdemokraterna och Moderaterna bildar en samlingsregering som kan styra Sverige. Då kommer Sverige bort från småpartiernas tyranneri, där småpartier som bara representerar några procent över riksdagsspärren har oproportionerligt inflytande över hur landet ska styra.

Skulle Moderaterna och Socialdemokraterna styra med hoppande majoritet så kan en rad för Sverige viktiga beslut fattas. Sverige kan på allvar hitta en hållbar lösning på energiförsörjningen. Löfven var som Metall-ordförande fullkomligt övertygad om kärnkraftens nödvändighet, något som har fått ge upp till följd av alliansen med MP. Med Moderaterna kan han föra en energipolitik som verkligen gynnar Sverige som nation men också hans gamla metallmedlemmar.

Moderaterna och Socialdemokraterna skulle tillsammans även ha majoritet att ta itu med den stora brottsligheten, med migrationen var kostnader riskerar att förvandlas till en gökunge i de sociala välfärdssystemen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Va?? Det är ju helt ointressant och påverkar inte regeringskrisen för fem öre.

Tyckter jag hörde de skulle prata om hur de partierna skulle vara rustade för ett möjligt extraval, helt onödig diskussion isf
Citera
Avslutad
Om det blir extraval som det eventuellt lutar åt, vilka partier kommer det gagna?

Det enda jag bryr mig om är att MP åker ut.
Citera
2021-06-27, 21:34
Medlem
Ha ha nu har röd häxan INTE sagt att hon skall äta upp sin sko … va e sett för människa
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Vad tjänar en riksdagsledamot? Vilka förmåner har dom ? Hur många timmar jobbar dom i veckan ? Behöver dom också jobba till 70 år ?Tror våra politiker är korrupta dom flesta iallafall 👎

Jag tror nog att dom flesta riksdagsledamöter skulle orka hänga med till 70 år. Det är inte jättemycket jobb att trycka på den knapp som partiledning beordrar.

Skulle hen ha en egen åsikt så lär hen dock få söka nytt arbete låångt dessförinnan.
Senast redigerad av LeeVan 2021-06-27 kl. 21:38.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Har hon inte sagt att hon ska äta upp sin sko?!
Citera
Medlem
Annie Lööf vill att S&M skall ta sitt ansvar och bilda en mittregering!
Den falska häxan siktar ännu på att bli statsminister eftersom varken Löfven eller Kristersson skulle acceptera att stå tillbaka.
Frågan är ju snarare varför skulle då S&M vilja ha med C?
Enbart för för att ge dom statsministerposten?
Citera
2021-06-27, 21:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
Så ställd Lööf blev plötsligt när hon fick frågan om Helena som kommer stödja Ulf haha!!! Aldrig sett henne så 🤣🤣
Och svarade förstås inte på frågan. Hon fick svamla på med "Först och främst ska man backa bandet... Och vi är seriösa bla bla."
Citera
Medlem
Hallonbackens avatar
Lööf blev helt mållös när hon fick frågan om centerledamoten som tänker rösta rött till Löfven. Så kul 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ja, hon blåljuger.
Frågan är varför Hedemo inte kommenterade det?
Citera
2021-06-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om det blir extraval som det eventuellt lutar åt, vilka partier kommer det gagna?

Det enda jag bryr mig om är att MP åker ut.

MP lär åka ut. Tror SD, KD och V ökar.
Citera
2021-06-27, 21:36
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick

Haha, lögnerna når nya nivåer. Detta kommer bli uppmärksammat

Bra av programledaren att ställa henne mot väggen lite genom att ta upp detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in