2021-06-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns en hel tråd med artiklar: (FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Sluta sprid denna skräck nu. Folk är tillräckligt rädda som det är.
Citera
2021-06-27, 21:01
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns en hel tråd med artiklar: (FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Tack, har kikat i den där tidigare. Tyvärr är majoriteten av länkarna i stil med ”might”, ”probably” och ”could”. Antar att det lär dröja lite längre innan vi får ordentlig data på det hela.
Citera
2021-06-27, 21:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar att man med en dos är oskyddad?

Har inte sett någon endaste undersökning som visar på detta

Inte helt oskyddad nej, men du har inte fullt skydd heller.
Citera
2021-06-27, 21:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja den är säkert mkt god i valfri kommunistdiktatur. Tror det är få som vill leva så?

Jag vill inte heller leva så i normala fall, men just nu har vi en pandemi ibland får man sätta livet på vänt.
Citera
2021-06-27, 21:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt så ligger det till. Nästa vecka är det dessutom många som går på semester så de kommande 6-8 veckorna lär det inte hända så mycket. Därtill har en en ökande samhällsspridning av Delta. Tror vi får räkna med kvarvarande restriktioner och rekommendationer såsom hemarbete m.m. året ut. Där någonstans måste man väl dessutom börja vaccinera om de åldringar som fick vaccinet för ett år sedan.

En del tror att pandemin är slut bara för att barnen gått på sommarlov. Jag tror det kommer visa sig vara lika felaktigt detta år som det var felaktigt förra året.

Jag vågar inte sia om något, min kristallkula är grumlig. Men med Tegnell vid rodret kan vad som helst hända.
Citera
2021-06-27, 21:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag ser gärna att man hjälper synnerligen hårt drabbade länder med vaccin. Men: Det ska vara en uppoffring som görs av omtanke. Det ska inte vara en eftergift till dom röster som kritiserar rika länder för att roffa åt sig av vaccinerna. Dessa röster älskar att kritisera rika länder för allt möjligt elände som drabbar andra länder. Detta ständiga hat mot rika länder ska vi icke acceptera.

Ja, gränsen behöver stängas för potentiella smittbärare. Det har varit en katastrof att gränserna har stått öppna för alla virus-varianter som har uppstått runt om i Världen.

Tegnell uttalade sig senast idag om hemvändande covidsmittade fotbollssupportrar, nemas problemas tydligen.
Citera
2021-06-27, 21:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vem fan är du att klanka ner på andras glädjeämnen?

1 miljon på gatorna i London igår, fullsatta arenor i Fotbolls-EM, knökfulla uteserveringar osv osv. Måste vara jobbiga tider för er sängvätare nu.

Dags att kasta även de sista restriktionerna på soptippen nu (ja eller bara ignorera dem funkar ju också, så som jag gjort sen dag 1). Dags att sluta anpassa oss efter livrädda nervvrak som dig.

Och vi kan konstatera att det ser mörkt ut för din våta dröm "vaccinpass" också. Som sagt. Jobbiga tider. Hur ska du klara framtiden?

Tja nu gillar jag ju inte att trängas med en pöbel. Jag hoppas det går bra för britterna nu och att vaccinet gör sitt jobb, annars lär det bli jobbigt för dem.

Det är inte jobbigt för mig, låter som det är jobbigt för dig däremot. Att du inte ställt upp för dina medmänniskor är vi väl medvetna om.
Citera
2021-06-27, 21:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du tror på allvar att man är oskyddad om man inte är vaccinerad?

Jösses. Idiotin i denna tråd.

Hur menar du att man är skyddad mot ett nytt virus då?
Citera
2021-06-27, 21:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Wow. Denna nivå av ignorans. Man blir fullständigt mållös.

Förnekare var ordet.

Men visst, följer man restriktionerna får man ju någonstans också skylla sig själv. Själv har jag ignorerat samtliga sedan dag 1. Eller åtminstone sedan ca dag 30 då det stod klart att viruset inte var farligt, och att mediahysterin fram till dess bara varit fejkpropaganda.

Endast patetiska människor är rädda för detta virus vid det här laget.

Så nu menar du alltså att det finns ett virus? Jag skulle vilja se dig propagera för dina tankar inför någon som mist en anhörig, men det vågar du såklart inte.

Jag är inte rädd för viruset, jag vet hur man skyddar sig mot det.
Citera
2021-06-27, 21:31
Medlem
Fler och fler vill inte ta andra sprutan i usa. Varför inte köra linan ut?
Nu när delta dessutom kommer till staterna.
Citera
2021-06-27, 21:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag hittar inte heller din länk, men är inte heller så bra på att söka i inlägg på FB.

Det jag hittade är att man verkar ligga på tipp i augusti/september och sedan sjunker nivån av vitamin D ungefär 10 nmol/l under varje månad oktober, november och december för att sedan blir rätt stabilt fram tom. maj. Därefter stiger nivåerna igen till toppvärde i augusti/september.
Länkar jag hittat:
Södra Tyskland: https://www.holistic.se/blogg/naringsamnen/Vitaminer/dags-for-vitamin-d
En person: http://annfernholm.se/2017/05/31/d-vitaminexperimentet-tillbaka-pa-samma-niva/

Min tolkning är att om vitamin D gör skillnad på hur sjuk man blir av covid-19 så är det under perioden november tom. juni man borde bli som sjukast utifrån det ganska undermåliga underlaget jag hittat.

Sverige är ju rätt duktiga på att vitaminberika matvaror. Jag minns inte de exakta siffrorna. Har för mig fritt ur minnet att av de som legat på sjukhus har ca:70% haft D-vitaminbrist, sen om den var grav eller ej vet jag inte. Man brukar skilja på D-vitaminbrist och grav brist på D-vitamin.
Citera
2021-06-27, 21:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sverige är ju rätt duktiga på att vitaminberika matvaror. Jag minns inte de exakta siffrorna. Har för mig fritt ur minnet att av de som legat på sjukhus har ca:70% haft D-vitaminbrist, sen om den var grav eller ej vet jag inte. Man brukar skilja på D-vitaminbrist och grav brist på D-vitamin.

Lidl fick ju inte importera mjölk från Tyskland då den inte var d vitaminberikad tex. Så skillnad i EU hur man berikar.

Tror norden skiljer sig från resten av EU på den punkten.

Sverige ligger väldigt högt i antalet som smittats men väldigt lågt i antal döda. D vitamin berikning kan vara en del av förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in