2021-06-27, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om SD vill ha en fortsatt rödgrön regering med en rödgrön migrationspolitik bör de göra det.
Ja, vi ser hellre en rödgrön regering än att SD når en platå och passivt stödjer ett mellanmjölksunderlag. Frågor på det?
Citera
2021-06-27, 14:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
C har sagt nej till V!

Det blir extra-val!

Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
C nobbade precis Vs invit

Var har ni det ifrån? Den där artikeln jag länkade till i Aftonbladet tror jag är gammal...
Citera
2021-06-27, 14:52
Medlem
ErikTheReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikTheRed
Jäklar vad många av er som tror att Centern kommer vika sig.
Hitintills har de (C) velat lägga fokuset och skulden på Liberalerna och själva sagt att om L inte vill förhandla blir det troligen nyval.
Vad som händer efter ett extraval är svårare att sia om, men att Centern skulle börja budgetsamarbeta och kohandla med vänstern bara sådär ställer jag mig betydligt skeptiskt mot. Ser fram emot en arg tweet från Anders Jonsson snart.

Aha, Anders nobbade Vänstern genom Aftonbladet, inte Twitter. Rätt bra gissning förutom den detaljen då 😎
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Problemet är att utan L har det blågula blocket färre mandat än det rödgröna. Detta leder till ett fortsatt rödgrönt styre.

Men flaggan är inte blågul om det finns en ful fläck av obestämbar färg i ena hörnet. En muslimgrön, NATO-blå fläck. Ja EU-flaggan har blått och gult men den är inte svensk.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Precis, känner mig ganska övertygad om att det kommer bli just så. Kommer bli extremt förvånad om det utlyses ett extraval när vi har dessa ej tillförlitliga partier i förhandlingar just nu.

Centern har reddan nobbat också detta utspel:

Vänsterpartiet öppnar för skrota krav på skattehöjningar.

Partiet uppger att de vill vara ”konstruktiva” för få till ett budgetsamarbete med C och undvika extraval.

Men Centerpartiets vice ordförande Anders W Jonsson nobbar även Vänsterpartiet.

– Det rimligaste i detta läge är samarbeten i den breda mitten i svensk politik, inte genom budgetförhandlingar med V eller SD.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBGv20/nytt-utspel-budgetinvit-fran-v-till-c

Centern kommer att nobba alla utspel som förhindrar det extraval som de vill ha.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Det var det märkligaste jag sett/hört på mycket länge. Detta blir intressant att följa. Som sagt, hoppet är det sista som överger en.
Citera
2021-06-27, 14:53
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Var har ni det ifrån? Den där artikeln jag länkade till i Aftonbladet tror jag är gammal...

https://omni.se/centerpartiet-nobbar-vs-nya-budgetinvit/a/56Ar7m
Citera
2021-06-27, 14:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
https://omni.se/centerpartiet-nobbar-vs-nya-budgetinvit/a/56Ar7m

Tack. Såg att Expressen hade samma nu också överst på framsidan. Det är Anders W Jonsson som tar ton och säger "Inga budgetförhandlingar med V eller SD".

Så...

Då var ordningen återställd.
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-06-27 kl. 14:55.
Citera
2021-06-27, 14:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men flaggan är inte blågul om det finns en ful fläck av obestämbar färg i ena hörnet. En muslimgrön, NATO-blå fläck. Ja EU-flaggan har blått och gult men den är inte svensk.

Nu syftade jag på partifärerna. M, KD och L har olika nyamser av blått. SD har blått och gult, där den senare färgen ofta används i medias grafik.
Citera
2021-06-27, 14:55
Bannlyst
Annie Lööf tar det lugnt i midsommar och låter andra svara åt henne.

” Anders W Jonsson, vice partiordförande för C, skriver i en kommentar till SvD att utspelet inte förändrar Centerns hållning.

”Under det senaste dygnet har såväl M som V bjudit in C till budgetförhandlingar. Det är uppenbart många som ser samsyn med Centerpartiet i många frågor. För oss visar det att det rimligaste i detta läge är samarbeten i den breda mitten i svensk politik, inte genom budgetförhandlingar med V eller SD.”

Även Réka Tolnai, ordförande för Centerpartiets ungdomsförbund, skriver i ett mail till SvD efter Vänsterpartiets utspel att Centern inte kommer vilja budgetförhandla med V.

”Det är ett desperat Vänsterparti som avsatt regeringen och i ren panik öppnar för skattesänkningar i elfte timmen. Vi har varit tydliga med att budgetförhandlingar inte är aktuellt”, skriver hon.”
Citera
2021-06-27, 14:55
Medlem
MisterPlus46s avatar
Citat:
Fantastiskt! Håller tummarna för extraval
Citera
2021-06-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu viker sig V också. Jag är 100% säker på att det inte blir nyval. Kanske en (1) talmansrunda där Stefan Löfven vinner.
Då känner du Annie Lööf dåligt. Allt detta kretsar kring hennes grandiosa fantasi om att vara kungamakaren i "den bjeda mitten" ("mitten" där Thatcher och Rand är husgudar? Sure!) som får multiorgasm av att sätta sig själv på en så hög tron att ingen är god nog för att få hennes stöd.

I hennes föreställningsvärld är det helt rätt och rimligt att hon från en position av 8,5%-parti tar sig rätten att ogiltigförklara rösterna från de 25,5% som röstade på SD och V. Hon ser det även som helt rimligt att hon sätter sig på tvären så hårt att skattebetalarna ska belastas med kostnader på uppåt en halv miljard samt att släpa sig till vallokalerna under en pågående pandemi.

Man skulle kunna ställa sig frågan varför C-väljare inte genomskådar henne och ser henne för det kompletta rövhål hon är... men då har man nog missat att hennes väljare och hejaklack är likadana. Gå ut på vilka sociala medier som helst och leta efter de äckligaste, drygaste, mest självgoda rövhålen - de är alltid DN-prenumererande liberaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in