2021-06-27, 09:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Precis, nuvarande regeringssamarbete fanns inte innan valet. 2 av partierna som ingår sa i valrörelsen att de skulle avsätta Stefan Löfven. Ett extra val blir ett val med helt nya politiska block. Blågula blocket mot regnbågsblocket
Det antyder väl att dessa partier inte borde ställa upp till val då de bara har som mål att avsätta och därmed ställa till kaos. För jävligt att SÄPO inte verkar ha dem under luppen. Jag vill hävda att Trilskersson och Tråkesson är de värsta revolutionärer vi någonsin haft i Sveriges riksdag sedan 2:a världskriget.
Citera
2021-06-27, 09:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Ska bli kul att se vilket parti av C och S som först blir som de andra när det gäller invandrings och kriminalpolitiken.
Gissar på S ( utan Löfven) eftersom de är något mindre konservativa och något mer pragmatiska och realistiska än motvallspajtiet C.

Menar du att S går till höger och lierar sig med de borgliga? Det vore ju stor humor om de gjorde det och lämnar kvar C med idioterna i miljöpartiet men det lär väl aldrig hända.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-06-27 kl. 09:10.
Citera
2021-06-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja. Kristersson stämmer verkligen in på dessa punkter

Ja, säger man att riksdagspolitiker bör uppträda vuxet så blir du så trampad på tårna att du anser alla 9 punkterna uppvisats.
Citera
2021-06-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
För att C ska stödja steffe kommer dom att ställa hiskeliga vilkor..som dom kan utnyttja i nästa val.
Det lyckades ju Centern utmärkt med i JÖKens 73 punkter, så det går säkert bra nu också.
Socialdemokraterna går med på allt för kunna sitta vid makten.
Läs på lite t ex på ledarsidorna.se så förstår du varför S t om sviker sina egna vallöften och hjärtefrågor för maktens skull.
Det finns många S trogna statstjänstemän som oavsett vilken regering som styr utför beslut som S sanktionerat.
Har man inte regeringsmakten ofta eller längre perioder kan man inte styra eller påverka dom statstjänstemännen med belöningar, ambassadörsposter, etc.
Citera
2021-06-27, 09:07
Medlem
Finns en låt som beskriver nuläget och framtiden, "Jag ger fan i allt" med Eddie Meduza 👍👍 . Sverige är som en svårt krockad bil, den kommer aldrig gå riktigt igen och ingen kan reparera den. Den som höll i ratten från början var Palme och sen fyllde alla lågbegåvade idioter efter honom på som egentligen borde haft personlig assistans eller ännu hellre tvångströja och tunga mediciner . Därav ser det ut som det gör i vårt en gång vackra land
Citera
2021-06-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det antyder väl att dessa partier inte borde ställa upp till val då de bara har som mål att avsätta och därmed ställa till kaos. För jävligt att SÄPO inte verkar ha dem under luppen. Jag vill hävda att Trilskersson och Tråkesson är de värsta revolutionärer vi någonsin haft i Sveriges riksdag sedan 2:a världskriget.

Det är SAPOs roll att åsiktsregistrera meningsmotståndare till socialdemokratin. Inte SÄPOs.
Citera
2021-06-27, 09:08
Medlem
Det finns inget annat möjligt regeringsunderlag i den rödgröna röran än V+S+Mp+C.

That´s it.

Det torde vara komplett omöjligt för C att försöka upprätthålla den kuliss som säger något annat.
Jag förutsätter att C kommer att avkrävas klara besked gällande regeringsfrågan i valrörelsen när den nu blir.

Det kommer Annie Lööf att förlora väljare på.

Dessutom så bör vissa borgerliga väljare överväga en stödröst på Nyamko Sabuni.

Sker detta så ser jag ingen annan valutgång än att Sveriges nästa statsminister heter Ulf Kristersson.
Citera
2021-06-27, 09:13
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Är det i morgon måndag SL måste komma med något besked?
Citera
2021-06-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns inget annat möjligt regeringsunderlag i den rödgröna röran än V+S+Mp+C.

That´s it.

Det torde vara komplett omöjligt för C att försöka upprätthålla den kuliss som säger något annat.
Jag förutsätter att C kommer att avkrävas klara besked gällande regeringsfrågan i valrörelsen när den nu blir.

Sker detta så ser jag ingen annan valutgång än att Sveriges nästa statsminister heter Ulf Kristersson.
Sjuklövern eller Sd. Inget kommer ändras eller bli bättre, det fattar ju en nyfödd
Citera
2021-06-27, 09:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Det är SAPOs roll att åsiktsregistrera meningsmotståndare till socialdemokratin. Inte SÄPOs.
Nu tror jag minsann att du gick off-topic ganska rejält...
Citera
2021-06-27, 09:19
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Blir resultatet av ett extraval att V+S+Mp+C försöker bilda regering så lär Annie få kompromissa på fler punkter än den om fri hyressättning. Det blir resultatet av att hon är en tjurskallig idiot.
Citera
2021-06-27, 09:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

That´s it.

UK beroende av L blir en fortsättning på helvetet. En förutsättning för vettigare politik är att L åker ut och mandaten L har fördelas på M/ SD/ KD. Ska det bli riktigt bra ska helst SD bli störst av de tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in