2021-06-27, 07:34
Medlem
arakas avatar
Ska bli kul att se vilket parti av C och S som först blir som de andra när det gäller invandrings och kriminalpolitiken.
Gissar på S ( utan Löfven) eftersom de är något mindre konservativa och något mer pragmatiska och realistiska än motvallspajtiet C.
Senast redigerad av araka 2021-06-27 kl. 07:39.
Citera
2021-06-27, 07:41
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är han som jag sitter han i soffan efter Frankrike-Schweiz någon gång strax efter 23 imorgon. Han har just fixat sig en till rom och cola när han kommer på det, "ja, djävlar ja. Det var ju det där också".
Yes tro mig han kommer göra allting i sin makt för att dra ut på det hela!

I pressen kommer han bara säga: "Vi försöker hitta en lösning, vi kommer göra det rätta för Sverige och vi har just varit igenom en stor pandemi och vi kommer se till att ta ansvar för blablabla" och Stefan sitter kvar precis som vanligt.

Stefan kommer inte röra sig ifrån sin statsministerpost.

Citera
2021-06-27, 07:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Just så.

Det är i en farlig spiral nu, när fler och fler känner att deras röst är meningslös.

Frågan är vad skillnaden blir i ett extra val? Vem vet vad man röstar på? Det blir ju inte ett skit kvar av något efter kohandlande och kappvändande.

Risken finns också att vi får mer eller mindre samma resultat, och att det ändå inte kommer att gå att bilda en stabil regering.

Man kan väl skapa sådana genom att putta ut valfritt parti större än L. Alla har ett ansvar för den uppkomna situationen, men jag tror att C har mest att förlora på ett extraval; ja förutom L då, som löper större risk att åka ut.
Citera
2021-06-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Nej under helgen har Stefan varit i Berlin och härjat och idag är klassiska vilodagen.
Han sitter nog och hoppas på att dagen aldrig tar slut men imorgon är han körd.

Det finns nog ett egenvärde att inte lämna besked snabbt. Då kan S säga att de prövat alla möjligheter (oavsett om de bedrivit något arbete eller bara legat på soffan och latat sig), men att oppositionen (den verkliga) inte kommit med några alternativ och inte kan "ta ansvar".

Det kan ju S inte säga om de lämnar besked innan tidsfristen gått ut.

Politik är en konst, en teaterkonst.
Citera
2021-06-27, 07:48
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Varför tar det sån tid att i ordna ett val?

Vallängder ska uppdateras mot folkbokföringen - röstkort ska ut - funktionärer ska utses mm.
Citera
2021-06-27, 07:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Nej under helgen har Stefan varit i Berlin och härjat och idag är klassiska vilodagen.
Han sitter nog och hoppas på att dagen aldrig tar slut men imorgon är han körd.
En utveckling av situationen kan ju göras även av de andra partierna. T ex Liberalerna kanske försöker sig på något för att undvika extra val (i vilket de riskerar slå i tröskeln).

Edit:
Dessutom kom Löfven tillbaka till Stockholm igår. Han tackade tydligen nej till ett möte med europeiska sossar.
Senast redigerad av Madagascar 2021-06-27 kl. 08:00.
Citera
2021-06-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Du har rätt i det, men varför reagera efter 3 år? Ifrågasätter inga partier eller väljare om deras besvikelse på utgången av valet -18. Och det som januariavtalet gett. Men visa besvikelsen i valet -22 istället för detta fullständigt onödiga extra val!

Damberg hävdade i SVT att om L ändrar sig nu (rörande lämpligaste regeringschef) borde väljarna först få ta ställning till det. Det blev naturligtvis ingen följdfråga på om inte det borde skett 2019 när L och C gick emot sina vallöften.

Sedan håller jag inte med dig om att ett extraval är onödigt. Folkets valda företrädare i riksdagen saknar förtroende för regeringschefen och det verkar som att inget alternativ finns med den givna mandatfördelningen.
Citera
2021-06-27, 07:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Ska bli kul att se vilket parti av C och S som först blir som de andra när det gäller invandrings och kriminalpolitiken.
Gissar på S ( utan Löfven) eftersom de är något mindre konservativa och något mer pragmatiska och realistiska än motvallspajtiet C.

Det tror jag också.

Jag förstår inte heller hur C resonerar när man inte verkar vilja ge något och när man krumbuktar sig med mystiska definitioner på vad man gör. Vad gäller det sista kan man dock förstå att de gör så för att AL ska få slippa äta skor.

Men jag menar, enligt gyllene lagen måste man tillåta andra att ha samma spelregler och rättigheter som man själv har. Centern verkar inte förstå det, och det måste göra andra förbannade. Förvisso skall politiker stå över sådant och ta ansvar, men hade det varit ett brädspel så hade man gjort allt för att sänka C. Både Nooshi och Jimmie lär tycka att Lööf är dum i huvudet.
Citera
2021-06-27, 08:14
Medlem
Det blir nog inget extraval.
På något sätt kommer Stefan Löfven bilda en regering där S, MP, C och V ingår i någon form.
Kanske bara med MP med stöd av V och C, eller i andra konstellationer.
Även om dom inte får igenom sin egen budget så kommer dom att regera ändå på andras budgetar.
Väljarna fattar ändå inte det med vems budget som gäller, dom ser bara vilket parti som innehar statsministerposten eller ingår i regeringen och det är nog Steffe och häxan nöjd med.
U.K och högern är nog rött nöjda med att slippa styra Sverige 1 år framåt innan valet och istället kan koncentrerar sig på valet 2022.
Citera
2021-06-27, 08:18
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi kommer se mer av detta då vi låtit gängen växa obehindrat och är nu som vilket snabbväxande företag som helst förutom att de saknar organisationsnummer.

Ett annat område som ökar och här är de säkert mest svenska offer.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/kriminella-tjaenar-allt-mer-paa-telefonbedraegerier.xee6u4g2D?utm_source=share-btn

Att våra politiker fortsätter blunda är problemet.
Våra politiker är riktiga dårar !
Citera
2021-06-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det tror jag också.

Jag förstår inte heller hur C resonerar när man inte verkar vilja ge något och när man krumbuktar sig med mystiska definitioner på vad man gör. Vad gäller det sista kan man dock förstå att de gör så för att AL ska få slippa äta skor.

Men jag menar, enligt gyllene lagen måste man tillåta andra att ha samma spelregler och rättigheter som man själv har. Centern verkar inte förstå det, och det måste göra andra förbannade. Förvisso skall politiker stå över sådant och ta ansvar, men hade det varit ett brädspel så hade man gjort allt för att sänka C. Både Nooshi och Jimmie lär tycka att Lööf är dum i huvudet.
Centern kommer aldrig att backa från att Sverige skall ha en för hög asyl/arbetskraftsinvandring.
Hela högerns och speciellt Cs ”affärsidé” är ju att sänka välfärden genom låglöneimport som både dränerar socialförsäkringssystemen och lönenivåerna.
Citera
2021-06-27, 08:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Våra politiker är riktiga dårar !

Minst sagt, problemet är att de värsta dårarna styr dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in