Citat:
Ursprungligen postat av
snoamer
Jag har just nu internet via telejacket (bor i villa och orkar inte koppla på fiber).
Använt Telia i många år men tröttnat på deras mygel och höjda priser.
Ville ta bort mitt internet 30 mb via telejacket som vi betalar 499:- i månaden för, men då fick jag inte ha kvar kanalpaketet av någon anledning. Tydligen kan inte Telia "garantera att kvaliteten på mobilnätet är tillräckligt bra för att se på tv".
Jag vill hellre bara koppla upp mig på ett mobilt bredband med simkort i, sen ansluta min apple tv och streama kanaler.
Läst lite om Telenor nu idag, funderar på att köra mobilabonnemang med oändlig surf, samt extra simkort för 69:- att dela internet på för att stoppa in i en simkorts router.
Vad har ni för tips och erfarenheter? Hur mycket data gör ni av med som ser på tv via 4g? Vilket bolag har ni och vilket tv paket har ni? Vill som sagt använda min apple tv.
4G här. Har Viaplay, Netflix, HBO och Amazon Prime. Fungerar utmärkt.
Fungerar också att sitta och se på TV samtidigt som man har igång datorn utan problem.
Den eran är över där Telia, Canal Digital, m.fl. kunde ta hutlösa priser för internet och att se på TV (ser man ens på TV mer).
Dessutom har jag SVT:s app på min Apple TV. Allt som behövs med andra ord.