Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Varför denna aktivitet kring Helenas försvinnande så många år efteråt. Ingen i Mariestad bryr sej kan jag säga. Endast mördaren ,som är livrädd att åka fast. Ingen annan tillbringar så mycket tid i denna oaktuella, ointressanta tråden. Folk skiter i Helena. Ingen kände henne i min umgängeskrets. Hon tillhörde de fisförnäma ekudden- borna som ansåg att de var förmer än andra. Såna människor äcklar mej. Jag hoppas det aldrig blir uppklarat faktiskt. Löjligt. Jag känner t.ex inte till någon av de som nämns i tråden. Bara en eller två. Jag har bott i M-stad hela mitt liv. De var en liten krets som inte umgicks med "vanligt folk". Bara med gräddan av societeten. Så du som är "skyldig". Lugna ner dej. Ingen pratar om Helenas försvinnande längre. Bara denna tråden som håller det vid liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
Vad skriver du här för då?
Var är hon gömd?
Sockerhals har god koll på ThAh över lång tid. Hon skrev första gången när ThAh:s dotter skrev ett facebook-inlägg att hennes pappa varit anhållen för mordet på Helena. Sockerhals förnekade då att ThAh hade en dotter och har fortsatt förneka det på ett eller annat vis. Möjligtvis kan han/hon sträcka sig till att dottern i själva verket har en annan pappa och det är den andra pappan som suttit anhållen.
Sockerhals vet även om att ThAh brukar misshandla sina kvinnor både fysiskt och psykiskt och känner till vilka relationer han har till sina barn:
Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
---Tomas har ingen kontakt med sina barn. Den ene är bög. Tomas är känd för att misshandla sina partners. Jag har sett det själv. Både psykiskt o fysiskt.
Att känna ThAh så väl utan att samtidigt känna mer än en eller två som nämns i tråden är nog knappast görligt med tanke på hur många av ThAh bekanta som nämns. Riktigt märkligt är det att Sockerhals påstår att de som nämns i tråden tillhörde societeten.
Sockerhals sitter säkert på en hel del fakta men vill uppenbart inte bidra med något till tråden utan bara ta bort intresset för ThAh.
Men han/hon misslyckas kapitalt eftersom vi nu har goda skäl att tro att ThAh är beredd att misshandla kvinnor och att hans familjemedlemmar vänder honom ryggen.
Sockerhals är bara en av många som vill ta bort intresset för ThAh och kvaliteten på inläggen är inte de bästa. Användaren Rudge t.ex. påstår att intresset för ThAh uppstod pga tjafset i tråden, dvs mer än 18 år efter mordfallet. Och vad gör ThAh då? Jo, han plockar fram kvittot från sin vistelse 18 år tidigare!

Ordningssam ThAh måste vara som har ett kvitto kvar efter nästan 20 år! Bolag kan slänga verifikaten efter sju år....
Citat:
Ursprungligen postat av
Rudge
Det är ju bara ord från anonyma skibenter så man får ta det som det är.
Jag vet att PU och PK´s tjafs i tråden ledde till att TA fick redöra för polis om denna natt och då lämnade han till dem kvitton på sin vistelse. Han tillsammans med andra for illa av "skitsnacket" (enligt mig) om att han på något sätt var inblandade i PU och PK´s tjabbel. För vad det är värt så har iallafall jag ingen som helst tvekan gällande om han var i Mariestad den natten. Enligt min vetskap så var han det absolut inte. Han arbetade!---
Ser man på PU och PeKr diskussioner så är de egentligen överens om det mesta:
1) ThAh är i Trollhättan och på Bråten
2) ThAh och PU är på väg till Stadt
3) ThKr misstänker och PU bekräftar att han kört ThAh.
4) PU är på Stadt
5) PU har kontakt med Helena
6) PU har kommit hem till PeKr i småtimmarna
7) PU har då varit sårig i ansiktet
8) De är överens om att PU inte kan redovisa vad han gjorde efter Stadt (eftersom PU säger sig inte minnas)
Kan verkligen två personer, varav den ena ifrågasätter om den andre är inblandad i ett mord, minnas så mycket tillsammans? Är inte den rimliga slutsatsen att ThAh var i Mariestad precis som hans dotter, PeKr och PU säger?