2021-06-05, 17:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
The Conjuring: The Devil Made Me Do It

https://m.imdb.com/title/tt7069210/?ref_=plg_rt_1

En berättelse om terror, mord och en okänd ondska som chockade även de erfarna undersökarna av paranormala fenomen, Ed och Lorraine Warren. Ett av deras mest sensationella fall börjar med kampen om en liten pojkes själ, och leder till den första gången i amerikansk historia då en mordmisstänkt skyllde på demonisk besatthet som sitt försvar.

Jag måste säga att jag gick in med ganska höga förväntningar/förhoppningar gällande den nya Conjuring-filmen.

Jag hade läst på lite om fallet som filmen skulle bygga på, samt sett några dokumentärer om det.

Jag kan tycka att dom spelar över lite i filmen, att de blir ”lite” för dramatiskt, men på de hela stora så finner jag den ganska underhållande ändå. Den blir aldrig riktigt tråkig, och det är ju ändå ett ganska bra betyg får man ju säga.

3/5 djävulssymboler ger jag den.

Nog kan jag väl tycka att den första filmen är den bästa av dessa tre än så länge, men har aldrig tyckt att man ska rangordna dom, de är ju trots allt tre olika berättelser, och alla är ju olika bra på sitt sätt.
Det är väl samma sak i tvåan (No Flashback pun intended) där storyn baseras på samma mord som i filmen Amityville Horror.
Citera
2021-06-07, 16:40
Medlem
alwayslooks avatar
Spiral: From the Legacy of Saw
https://www.imdb.com/title/tt10342730/

Chris Rock, Max Minghella, Marisol Nichols och Samuel L. Jackson
följer polisens ansträngningar för att stoppa en Jigsaw copycat-mördare.

En av de sämre i serien, trots att en hårdkokt Samuel L. "Motherfucker" Jackson
är med.

2/5 tungor
Citera
2021-06-20, 20:20
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är väl samma sak i tvåan (No Flashback pun intended) där storyn baseras på samma mord som i filmen Amityville Horror.

I tvåan är de i London och utreder Enfield Poltergeist.
Citera
2021-06-20, 20:45
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Du är numera en pirat. I värsta fall får du gå på plankan.

Jag såg The Mortuary Collection (2019) som Fiskmånglaren tipsade om i tråden. Min första film av Ryan Spindell. Man märkte att det var en hjärtefilm från mannen som både regisserat och författat filmen. En episodskräckis som är väl genomtänkt. Ramberättelsen är bra, episoderna är ojämna (vilket är okej för mig). Men man kunde nästan känna på engagemanget, det finns tydliga darlings tills "genren" och ett genomtänkt manus som försöker kombinera nutida och dåtida entusiaster. Man flörtar med både Creepshow publiken och den nyare generationen utan att svälla över för mycket åt något håll. Men kan inte låta bli att tycka att episod/ram-berättelser haft sin tid. Blev stundtals förvånad över hur bra det är och stundtals kluven över hur det skär sig med nutiden.

Efterlysning: En gammal B-skräckis från början av 80-talet som hette något i stil med "The ghost who ate guts". Tror inte den gick på bio, utan fanns bara på VHS. Eller kanske t o m på Betamax, om jag inte minns fel. Den innehöll en minnesvärd scen med en "häxas" huvud som svävade löst i luften, mot kameran. Dessvärre syntes tydligt linan som huvudet var upphängt på, så skrämseleffekten blev till ett rått asgarv. En riktig kalkonrulle, men så pass dålig att den blev oförglömlig. Kan ha varit nån slags föregångare, eller influens, till Peter Jacksons Bad Taste, men är ej säker.

Har någon av er "experter" en susning om vilken film jag tänker på?
Citera
2021-06-20, 21:39
Medlem
alwayslooks avatar
Nån som har någon fin film inom exorcismkategorin att föreslå?

Får gärna vara av de äldre slaget 🙂
Citera
2021-06-23, 13:50
Medlem
alwayslooks avatar
A Quiet Place Part II
https://www.imdb.com/title/tt8332922/

Familjen Abbott kämpar på för att överleva i en post-apokalyptisk värld.
Deras främsta hot utgörs av blinda utomjordiska varelser med ett mycket väl utvecklat hörselsinne.
I den här andra filmen flyttar deras kamp för att överleva utomhus.
Efter de dödliga händelserna i hemmet måste nu familjen Abbott möta farorna i omvärlden när de fortsätter sin kamp för överlevnad i tysthet. När de blir tvingade att våga sig ut i det okända inser de snabbt att varelserna som reagerar på ljud inte är de enda hot som lurar bortom sandstigen.

Minst lika bra som första delen, ganska spännande överlag.

Tre tysta klapp av fem möjliga.
Citera
2021-06-23, 15:41
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Efterlysning: En gammal B-skräckis från början av 80-talet som hette något i stil med "The ghost who ate guts". Tror inte den gick på bio, utan fanns bara på VHS. Eller kanske t o m på Betamax, om jag inte minns fel. Den innehöll en minnesvärd scen med en "häxas" huvud som svävade löst i luften, mot kameran. Dessvärre syntes tydligt linan som huvudet var upphängt på, så skrämseleffekten blev till ett rått asgarv. En riktig kalkonrulle, men så pass dålig att den blev oförglömlig. Kan ha varit nån slags föregångare, eller influens, till Peter Jacksons Bad Taste, men är ej säker.

Har någon av er "experter" en susning om vilken film jag tänker på?
https://www.imdb.com/title/tt2546386/
Ghost of guts eater, inget mindre än en thailändsk skräckfilm från 1973.
Citera
2021-06-23, 22:17
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Nån som har någon fin film inom exorcismkategorin att föreslå?

Får gärna vara av de äldre slaget 🙂

Det finns en hyfsad mängd med exorcismfilmer. Dock brukar de sällan vara sådär jättebra. Om det går bra med ockulta filmer med satanism tema så finns det desto fler att välja på. En favorit genre för SadEyes.

The Antichrist (1974)
Amityville II: The Possession (1982)
Enter the Devil (1974)

Ockulta filmer.

The Blood on Satan's Claw (1971)
Satan's Slave (1976)
Alucarda (1977)
The Seventh Victim (1943)
The Devil's Rain (1975)
Messiah of Evil (1973)
Satan's Blood (1978)
Don't Deliver Us from Evil (1971)
The Black Cat (1934)
Black Sunday (1960)
All the Colors of the Dark (1972)
The Perfume of the Lady in Black (1974)
Citera
2021-06-23, 23:44
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det finns en hyfsad mängd med exorcismfilmer. Dock brukar de sällan vara sådär jättebra. Om det går bra med ockulta filmer med satanism tema så finns det desto fler att välja på. En favorit genre för SadEyes.

The Antichrist (1974)
Amityville II: The Possession (1982)
Enter the Devil (1974)

Ockulta filmer.

The Blood on Satan's Claw (1971)
Satan's Slave (1976)
Alucarda (1977)
The Seventh Victim (1943)
The Devil's Rain (1975)
Messiah of Evil (1973)
Satan's Blood (1978)
Don't Deliver Us from Evil (1971)
The Black Cat (1934)
Black Sunday (1960)
All the Colors of the Dark (1972)
The Perfume of the Lady in Black (1974)

Tusen tack SadEyes 😁🙏
Har sett några stycken av dom, men jag ska lägga en lins på några och återkomma.

Ska bli spännande o se hur dom får till
The Exorcist 2021
https://m.imdb.com/title/tt12921446/
Citera
2021-06-24, 10:01
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
https://www.imdb.com/title/tt2546386/
Ghost of guts eater, inget mindre än en thailändsk skräckfilm från 1973.

Ja, där är hon ju! Krasue, från sydostasien. Med inälvorna hängandes under det flygande huvudet! Vilken nostalgitripp! Tack så hemskt mycket!
Citera
2021-06-25, 14:57
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=eGkybOvGXbI

Trailer för nya Halloween som kommer senare i år ''Halloween Kills''.

Tittade inte på hela för den såg ut att spoila så många mord men av det lilla jag såg så verkade det jävligt bra. Är ett stort fan utav Halloween filmerna så denna ser jag fram i mot att se. Hoppas på mindre Curtis i denna film, var inget fan utav henne i senaste filmen. Älskar henne i första två dock.

Så detta år får vi alltså en ny Halloween film, en uppföljare till Exorcisten och en uppföljare till Motorsågsmassakern... Fan vad grymt! Skulle inte gråta om det kom eller börjades prata om en ny fredagen den 13, var ett tag sedan en sån film kom.

// PoK
Citera
2021-06-26, 11:19
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Tusen tack SadEyes 😁🙏
Har sett några stycken av dom, men jag ska lägga en lins på några och återkomma.

Ska bli spännande o se hur dom får till
The Exorcist 2021
https://m.imdb.com/title/tt12921446/

Har inga höga förhoppningar på remaken av The Exorcist. Originalet är ett mästerverk, och det blir svårt att ens komma i närheten av originalet i klass tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in