2021-06-25, 16:36
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
De är också babbar, eller har samma tankesätt och värderingar som babbar, vilket ju är ännu värre, då de i så fall inte kan skylla på att de är babbar.

Um misstänker det med tragiskt med såna djur till mäniskor.
Citera
2021-06-25, 16:39
Medlem
KuklinskiRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Med tanke på att det är fullt lagligt att ha en fälla på gården (naturligtvis med godkända mått) och avliva den på snabbast möjliga sätt, tex slå en pinne i huvudet är godkänt som avlivning så är väl detta inget problem?
Man får inte avliva en fågel i fälla med luftgevär trotts minimalt avstånd men nått hårt och avliva den med får man.
Kan tänka mig att de va en kaja/mås/duva i detta fallet.

Du kanske ska läsa på lite huruvida man tar en fågel av daga...
Citera
2021-06-25, 16:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
När ni veganer ser en råtta som springer förbi fötterna på mcdonalds filmar ni och vill att dom ska stänga men har den vingar så ska dom få äta sig mätta.
Citat:
Ursprungligen postat av KuklinskiR
Du kanske ska läsa på lite huruvida man tar en fågel av daga...
Som uppväxt mellan bonngårdar så vet jag hur man gör med hönor, ett par timmar senare äter man hönssoppa.

När det gäller måsar tror jag lantisar har en betydligt nyktrare syn på skadedjur än socialt isolerade stadsbor.
Citera
2021-06-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Handlingen var avsedd för att fälla djuret.

Spelar ingen roll om lappen gör det med skotern för någon död ren, eller om du gör det handgripligen för att freda en jävla kaka.

Solklart jaktbrott.

Edit: Någon som hittar Hedin på lämpligt socialt media?
Du har kanske rätt Fast det blir väl inte jaktbrott på smådjur, om man t.ex. sprider myrmedel, lägger ut råttfällor eller tar loss en fästing? Man jagar ju iofs fåglar under vissa tider. Så de är ju tillräckligt stora för "jakt".

Det blir väl inte jaktbrott vid viltolycka i trafiken, om man kan jämföra med det? Det låter som gm's uppsåt var att fika. Inte jaga. Då borde det inte bli tal om jaktbrott.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-06-25 kl. 16:49.
Citera
2021-06-25, 16:49
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Om det var en mås så var det helt rätt.
Äckliga parasiter.
Om det var en gråsparv eller liknande borde han åka in på vatten och bröd.
Citera
2021-06-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Var det när du hade tuggat kat ihop med dina kompisar i tre dygn?
https://www.youtube.com/watch?v=uSFPyACRXbk

https://www.youtube.com/watch?v=xRPTBhmcyXY

Fiskmås äter duvor.
Senast redigerad av supermuppen1 2021-06-25 kl. 16:52.
Citera
2021-06-25, 16:56
Medlem
Fåglar är jiddriga för att gemene man låter dem hålla på.

Jag har sett fiskmåsar käka levande duvor och råttor. Det är sjuka jävla djur, vidriga as och flygande bacillspridare.

Är det en gråsparv eller liknande, något litet sött så är det stört. Bara att vifta bort dessa.

Är det en and, fiskmås eller annan jidderhora till fågel fick den vad den förtjänade.

Min gräns går till att plåga dom. Sett ungar som kastat sten mot äckelfåglar (inte svenska barn) och då har de åkt på en verbal utskällning som heter duga.
Men en snabbt avväpnande nackbrytning på aset lider de ej av och de lär sig kanske att inte nalla och jiddra sen, då de sett brorsan deras få sin smala strupe knäckt av en enkel handrörelse.

Svanar är sjuka jävlar med. Hybris som fan, bara för att de ser fina ut tror de att de kan vara några jävla attacksoldater så fort man sitter och chillar på någon klippa.

Glad midsommar, fågeljävel!
Citera
2021-06-25, 17:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ganska imponerande att lyckas norpa en fågel med handen. Inte ens Bruce Lee är så snabb.
Citera
2021-06-25, 17:09
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ganska imponerande att lyckas norpa en fågel med handen. Inte ens Bruce Lee är så snabb.

Ja nu handlade det ju nog inte om en pilgrimsfalk mitt i en dykning.
Citera
2021-06-25, 17:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Finns det någon FUP?
Citera
2021-06-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Friska svenskar inser att vilda djur är som de är, och kan leva med att en kaka försvinner. Kanske skrattar efteråt när de återberättar det som en anekdot.
Vilda fåglar som tar mat från uteserveringar är en del av sommaren - men jag har aldrig någonsin hört om ett sådant beteende av en gäst.

Jag misstänker att vederbörande inte kan uppfylla båda kriterierna ovan.

Beteendet tyder på någon form av empatistörning, aggressivitet och bristande impulskontroll.
Det gamla vanliga alltså...

Nu vet jag inte hur vilda gråsparvarna i en stad är. Vid caféet vid marinmuséet finns otroligt närgångna gråsparvar.

De kan ses som skadedjur och de får man bekämpa i Sverige. Att t ex trampa ihjäl en mus är rimligen inte mer olagligt än att nacka en kråka.
Citera
2021-06-25, 17:17
Medlem
Vad är detta för jävla idiot till djurplågare? Ungdom? Gammal? Psyksjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in