2021-06-24, 22:57
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Ja du, snuvan är så farlig att alla idrottsmän på toppnivå har svårt att komma tillbaka efter att de lidit av denna fruktansvärda sjukdom . Stackars Kulusevski orkade bara spela från 55e minuten sedan gjorde han hyfsat ifrån sig, men visst verkade han sliten? Spanjoren Busquets spelade bara 71 minuter sedan tog krafterna slut. Han lyckades ändå med bragden att bli utnämnd till matchens MVP (Most Valuable Player)

Det är faktiskt lite småkul. Dejan är tillbaka efter knappt en vecka och dominerar. Samtidigt kan en helt vanlig simpel förkylning förstöra hela mästerskap och i vissa fall hela säsonger för skidåkare. Tänk mörkerantalet som lider av långtidssnuva
Undra när vaccintalibanerna kommer börja kräva expressvaccin mot vanliga förkylningar
Citera
2021-06-24, 22:59
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Såvitt jag vet så har ingen känd, eller ens halvkänd idrottsman dött och det säger väl också mycket om vilket HOAX detta är.
Vem minns inte när Christiano Ronaldo testades positivt (asymtomatisk förstås) och twittrade att PCR-testet är skit innan han väldigt snabbt fick radera det efter att ha mottagit diverse hot.
Han fick väl såväl politiker, Big Pharma och alla sängvätare efter sig...
Är väl flera fotbollsspelare dom fått hämta på träningsplanen när PCR kommit tillbaka positivt. Dom var så sjuka att som kunde maximal belasta på träningen
Citera
2021-06-24, 23:06
Medlem
Ansvarig säger nu att inga längre vårdas akut för covid på sjukhus i Uppsala.

– Vi har i nuläget inga patienter inlagda pga akut sjukdom med covid i smittsam fas. Det finns flera patienter med covid som antingen har legat inne en längre tid och blivit smittfria eller tidigare haft covid, men som sagt – ingen som är akut sjuk i covid.

https://unt.se/nyheter/artikel/beskedet-fore-midsommar-fritt-fran-smittsam-covid/jd6z76vl
Citera
2021-06-25, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Dom rika länderna kommer att behöva hjälpa fattiga länder med vaccin. Det ligger i allas intresse att alla länder kan vaccinera så mycket som möjligt, med tanke på problemet med mutationer.

Men: Det är rimligt att dom länder som har bekostat utvecklingen av vaccinerna, får någon sorts företräde i kön för att få vaccin. Ifall det finns utrymme att ge bort vacciner, så bör dessa gå till Sydamerika, som har drabbats hårt. Afrika kan vänta till senare.

Det ska vi göra när vi är färdigvaccinerade, under tiden stänger vi gränsen till dem. Det är sunt förnuft!
Citera
2021-06-25, 00:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Precis, någon annan påstod och du håller med. Eller så var det total distansering helst i ett friskluftslott.

Alltså det blir bara värre och värre. Om ni nu tror vaccineringen på sikt hjälper er är det ingen som vet, ett helt oprövat vaccin ni gladeligen väljer att inta första parkett för. Känns det som en rimlig försiktighetsprincip? Är du själv i riskzon? Har du några funderingar om vaccinet visar sig ge bieffekter om ett år?

Jag har värderat situationen, sätter hellre min tilltro till ett nu ganska välbeprövat vaccin än hänger mig till ett virus som kan göra vad det vill med mig. Du har ingen aning om vad viruset kan hitta på, antivaxxers är rädda för spikproteinet, viruset producerar massor med spikprotein, vaccinet några stycken. Har du några funderingar på vad viruset och dess enorma mängder spikprotein kan ge för bieffekter om ett år? Jag är mellan 50-60 så jag är nog i riskzon, man dessutom. Jag förlitar mig mer på individer som har phd och utvecklar vaccin än antivaxxers på flashback.
Citera
2021-06-25, 00:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
16,703 nya fall i England.

Tycker fan det är ganska högt. Det är 120.000 fall i veckan. I ett land där riktigt många är vaccinerade och där det är varmt dvs folk vistas ute.

Nu ska du inte komma med skrämselpropaganda! Det är mycket högt, förhoppningsvis tar vaccinerna hand om sjukhusinläggningarna.
Citera
2021-06-25, 00:40
Medlem
En vibb säger ”Nånting är på gång”.

Hjärnan har iofs noterat :

# Veckovis Tilltagande samhällsspridning Från 7 fall lite varstans (sekvenserade) till över 100 Delta fall om dagen i Stockholm, 7 till 100 - på 2 veckor. Ser ut som R toppar 5-6-7 med tanke på ökningen som med största sannolikhet är högre än de fall regionerna redovisar.

siffran x5 kan ligga närmre verkligheten, med tanke på asymtomatiska spridare + ”halvdan” Testning/sekvensering.

# 5 ambulanser på 1 timma, givetvis finns det annat ambulanser gör än Covid.

# Vibb.

# Får en känsla att spridningen av Delta går MKT snabbare än vad folk tror.

# Tänker, ser sjukhusen ökat antal intagna borde det synas i statistiken , regioner/nyheterna gå ut med det.

Vibben kommer i tystnad när jag tänker på annat. Visst är jag flummig, håller med, no doubt. Kan vara hjärnan Äsch det är nog bara en hjärnkombination vibb lol *poff*

Disclaimer : äter inte antipsykotiskt eller haldol lol, sällan jag får dessa vibbar. Påminner lite om andra tidigare eleverande tillstånd. Som ngt Kollektivt på ett djupt plan.

Flum Flum right. Passar konspiration/medial tråden right.

Håller inte på med sånt eller har övertro eller påstår mig ha förmågor, bara en vibb som hovrar i periferin.

Men nånting lurar i mossen.

Nånting säger mig Delta är lömsk och snabb.

Nu ska vi inte Saida-ur.

Be careful out there på midsommar.

Luftburna aerosol-via-vanlig-asymtomatisk-utandning-till-alla-i-närheten-vilka-delar-luft-Viruset, verkar gilla kallare luft, lättja och ignorans.

Englands siffror ger en hint.

Tänk inte ”är vaccinerad”, det är lugnt.

Vidta försiktighetsprincipen om inte för din skull - för din omgivning.

Deltan ökar snabbt ser det ut som.

”Svenska modellen” är lite blunda/ignorera/ skapa en hög med intern oluftad bullshit - vägra se/ta till sig/uppdatera/dela den/dölja den/låtsas allt är fine and dandy medans något gnager långt borta/full slagsida åt ett håll - sen full retard göra mindre genomtänkta utspel resurrection style pga självkoordinerade slagsidan -för att sen vakna upp med baksmälla och ångra saker. I ny slagsida - förtryck ångest med slagsida flykt från ångest/ingen koppling/helhet relaterad till beteende-det är jobbigt med ångest istället tillbaks till dölj/fine and dandy ignorera. Repeat.

Dont apply it to Covid.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-06-25 kl. 01:38.
Citera
2021-06-25, 01:45
Medlem
Ett race mellan ett virus och mekaniskt uppdaterade immunsystem med psykologisk påverkan restriktioner/skydd/mm.

Att som ”vaccinerad” sänka garden och ”betee sig som vanligt” innan världen sett hur vaccinen påverkar nya mutationer - dvs upplåta sig till härbärgera nya mutationer för att bipacksedeln och testgrupper säger risken för ”allvarlig sjukdom” mer än halveras. Kontraktet lab-stat-människa-virus, anses enligt vissa forskare vara att arbeta som mutationsfabrik åt viruset som gör allt för att mutera i syfte att få kopiera sig till kingdom come.

Kombon Vaccin + smittskyddsåtgärder klingar bättre än vaccinerad + öppen fabrik åt viruset.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-06-25 kl. 02:25.
Citera
2021-06-25, 02:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför skulle man vara rädd för sjukdomen? Är man inte en sockerberoende tjockis är den inte farlig.

Att då agera försökskanin och låta sig injiceras med ett otestat experimentvaccin är inget annat än idioti. Bara för att du är en metabolt sjuk flodhäst betyder inte att alla andra också är det.

1. Sjukdomen är farlig inte bara för tjockisar
2. Vaccinen är utprovade i 3 faser på sammanlagt cirka 100 tusen personer under över 6 månaders tid
3. Jag är inte "metabolt" sjuk
4. Jag är inte gravt överviktig
5. Det har dött 15 tusen personer i Sverige och cirka 70 tusen personer har behövt sjukhusvård för sin Covid 19.

Så ta dina konspirationsteorier och dina foliehattskompisar och stick dit pepparn växer din idiot!
Citera
2021-06-25, 02:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Har inte tänk att vaccinera mig. Är väl så kallad multisjuk och +55. Dock aldrig sjuk förutom 1v förra våren då chefen tvingade mig att vara hemma pga rädsla för covid. Första gången jag var sjukskriven på15 år. Lever precis som vanligt förutom utlandsresor. Inte det minsta bekymrad över covid och ser ingen anledning att vaccinera mig.

Grattis. Låter som din chef är mer begåvad än dig, men ändå bryr sig om dig som anställd. Det tycker jag tyder på humanistiskt ansvar. Du själv däremot tycks leva i förnekelse och det är du inte ensam om att göra. 70 tusen personer i Sverige har blivit så pass sjuka att de behövt sjukhusvård och 15 tusen personer har avlidit.
Citera
2021-06-25, 02:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Kanske det kanske... Jag tror istället att om det inte varit så in i helvete coronahysteriskt i media och samhället så hade kanske tiotusentals hyperventilerade, ångestfyllda och inbildningssjuka personer gett fan i att söka vård, dvs betydligt färre än 70k hade varit vårdsökande med covid.

Men hursomhelst faktum kvarstår, att skillnaden mellan att knappt 70k personer sök sjukvård med covid, jmf med drygt 20k som söker med vanlig influensa i Sverige årligen inte är speciellt alarmerande (som du hysteriskt försökte beskriva det i tidigare inlägg).

Corona är/var en sjukdom som var farlig för extremt feta personer. Dvs individer som liksom dig, besitter BMI>IQ.

Tvivlar faktiskt på att 20 tusen personer per år söker vård för influensa, men du får gärna motbevisa detta med en källa.

Nu vet jag inte vad du har för BMI, men låt oss säga att du är normalviktig med BMI på 25 och att du har IQ på samma värde. Det förklarar mycket av din slutledningsförmåga. Är imponerande faktiskt att du klarar av att formulera hela meningar här på Flashback. Det har nog krävt mycket övning.
Citera
2021-06-25, 04:03
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
16,703 nya fall i England.

Tycker fan det är ganska högt. Det är 120.000 fall i veckan. I ett land där riktigt många är vaccinerade och där det är varmt dvs folk vistas ute.
Ja det är väldigt högt och vi ligger efter men det kommer att öka här med. Här skyndar vi ju på processen med att öppna upp ännu mer 1a juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in