2021-06-24, 22:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tycker att kritiken är olämplig, med tanke på att dom rika länderna har drabbats särskilt hårt av viruset. Ska dom rika länderna avstå vacciner, för att skicka vaccinerna till länder som har drabbats lindrigare av epidemin? Anser Tedros Adhanom Ghebreyesus att västerlänningars liv har lägre värde än andra liv?.
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man kan vrida och vända på det hur mycket man vill, till syvende och sist är det de rika länderna som betalar för kalaset. Kommunism kan ni förpassa till soptunnan!

Dom rika länderna kommer att behöva hjälpa fattiga länder med vaccin. Det ligger i allas intresse att alla länder kan vaccinera så mycket som möjligt, med tanke på problemet med mutationer.

Men: Det är rimligt att dom länder som har bekostat utvecklingen av vaccinerna, får någon sorts företräde i kön för att få vaccin. Ifall det finns utrymme att ge bort vacciner, så bör dessa gå till Sydamerika, som har drabbats hårt. Afrika kan vänta till senare.
Citera
2021-06-24, 22:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Man måste undvika ad hoc. Ägg och inälvsmat innehåller höga halter av nyttiga ämnen som ej finns i annan mat. Det kan därav ge fler positiva än negativa effekter.
Ägg är det väl inget fel på så länge det är hög kvalitet och ekologiskt?

Citat:
Mer gott än ont av att myläta gåsägg till frukost.
Det tror jag knappast. Ägg är bra och mättande mat.

Citat:
När det ej cirkulerar ett farligt virus så kan det vara helt korrekt.
Nej det låter helt fel. Men det är väl precis det big pharma vill så att vi ska bli extra vaccinberoende.
Citera
2021-06-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man undrar ju hur de som vägrar vaccinera sig tänker. Är de verkligen mer rädda för vaccinet än för sjukdomen? Låter inte jättebegåvat
Dessutom blir de väl i praktiken belagda med reseförbud, för många länder vägrar ju släppa in folk utan vaccinpass.
Har inte tänk att vaccinera mig. Är väl så kallad multisjuk och +55. Dock aldrig sjuk förutom 1v förra våren då chefen tvingade mig att vara hemma pga rädsla för covid. Första gången jag var sjukskriven på15 år. Lever precis som vanligt förutom utlandsresor. Inte det minsta bekymrad över covid och ser ingen anledning att vaccinera mig.
Citera
2021-06-24, 22:09
Medlem
16,703 nya fall i England.

Tycker fan det är ganska högt. Det är 120.000 fall i veckan. I ett land där riktigt många är vaccinerade och där det är varmt dvs folk vistas ute.
Citera
2021-06-24, 22:10
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har jag påstått att vaccinering har med IQ att göra? Nu lyckas du inte läsa korrekt igen. Det var någon annan som påstod det, och det stämmer alldeles utmärkt.

Precis, någon annan påstod och du håller med. Eller så var det total distansering helst i ett friskluftslott.

Alltså det blir bara värre och värre. Om ni nu tror vaccineringen på sikt hjälper er är det ingen som vet, ett helt oprövat vaccin ni gladeligen väljer att inta första parkett för. Känns det som en rimlig försiktighetsprincip? Är du själv i riskzon? Har du några funderingar om vaccinet visar sig ge bieffekter om ett år?
Citera
2021-06-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
16,703 nya fall i England.

Tycker fan det är ganska högt. Det är 120.000 fall i veckan. I ett land där riktigt många är vaccinerade och där det är varmt dvs folk vistas ute.

Det är varmt i Indien också där delta kom till. Och Ryssland är värmebölja där skenar smittan så värmen stoppar inte deltan.
Citera
2021-06-24, 22:16
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Vem har påstått "utanför Kina"?

Det var du som skrev så här, i en diskussion som handlade om virusets ankomst till Sverige:
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Oj, det har jag missat! Visa var det föreslogs i december 2019 eller under första halvan av januari 2020 när smittan spreds utanför all kontroll.

Men sedan hade du invändningar när jag frågade om smittspridning utanför all kontroll. Därför omformulerade jag frågan. Eftersom det handlade om virusets ankomst till Sverige, så ville jag fokusera på smittspridning utanför Kina.

Men ifall du har någonting att förklara om smittspridning inom Kina, utanför all kontroll, i början av januari 2020, så får du gärna berätta vad du vet.
Citera
2021-06-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför skulle man vara rädd för sjukdomen? Är man inte en sockerberoende tjockis är den inte farlig.

Att då agera försökskanin och låta sig injiceras med ett otestat experimentvaccin är inget annat än idioti. Bara för att du är en metabolt sjuk flodhäst betyder inte att alla andra också är det.

Man tar inte vaccinet för att man är rädd för covid-19, man tar sprutan för att man inte är rädd för vaccinet och om man gör en sannolikhetskalkyl så är det ganska självklart att man ska ta vaccinet även om man bara ser till helt själviska anledningar. Även om sjukdomen inte är särskilt farligt för någon i 30-års åldern som jag är så är ändå risken att dö av covid högre än av vaccinet. Då räknar jag inte ens med de risker som finns med covid att få långvariga men icke livshotande problem, dessa är utan tvekan högre med sjukdomen än med vaccinet.

Om man sen också ser till de mer altruiska anledningarna också så är det självklart att man vaccinerar sig.
Citera
2021-06-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, många drar sig nog för att söka vård. Man vet aldrig vilken vård man kommer att få i det här landet. Om man blir fullproppad med morfin som enda vård. Sedan har ju vårdresurserna varit ytterst begränsade. Det har varit genomtydligt. Hade det funnits resurser hade kanske över 100 tusen sökt och fått vård.
Kanske det kanske... Jag tror istället att om det inte varit så in i helvete coronahysteriskt i media och samhället så hade kanske tiotusentals hyperventilerade, ångestfyllda och inbildningssjuka personer gett fan i att söka vård, dvs betydligt färre än 70k hade varit vårdsökande med covid.

Men hursomhelst faktum kvarstår, att skillnaden mellan att knappt 70k personer sök sjukvård med covid, jmf med drygt 20k som söker med vanlig influensa i Sverige årligen inte är speciellt alarmerande (som du hysteriskt försökte beskriva det i tidigare inlägg).

Corona är/var en sjukdom som var farlig för extremt feta personer. Dvs individer som liksom dig, besitter BMI>IQ.
Senast redigerad av jerka11 2021-06-24 kl. 23:16.
Citera
2021-06-24, 22:38
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Självklart att man vaccinerar sig mot "jättefarliga" covidsnuvan med "vaccinet" som är bara 500 gånger dödligare än vaccinet mot influensan.
Det är bara början...

https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/06/21/mrna-inventor-interviewed-about-injection-dangers.aspx

Ja du, snuvan är så farlig att alla idrottsmän på toppnivå har svårt att komma tillbaka efter att de lidit av denna fruktansvärda sjukdom . Stackars Kulusevski orkade bara spela från 55e minuten sedan gjorde han hyfsat ifrån sig, men visst verkade han sliten? Spanjoren Busquets spelade bara 71 minuter sedan tog krafterna slut. Han lyckades ändå med bragden att bli utnämnd till matchens MVP (Most Valuable Player)
Citera
2021-06-24, 22:41
Avslutad
Joe Rogan har haft en emergency podcast angående Ivermectin

Dom diskuterar ivermectin , the lab leak theory och massa annat...den var bra ,har du spotify
tycker jag att du borde titta på den.Den var bra kan varmt rekomenderas.
Citera
2021-06-24, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Ja du, snuvan är så farlig att alla idrottsmän på toppnivå har svårt att komma tillbaka efter att de lidit av denna fruktansvärda sjukdom . Stackars Kulusevski orkade bara spela från 55e minuten sedan gjorde han hyfsat ifrån sig, men visst verkade han sliten? Spanjoren Busquets spelade bara 71 minuter sedan tog krafterna slut. Han lyckades ändå med bragden att bli utnämnd till matchens MVP (Most Valuable Player)

Såvitt jag vet så har ingen känd, eller ens halvkänd idrottsman dött och det säger väl också mycket om vilket HOAX detta är.
Vem minns inte när Christiano Ronaldo testades positivt (asymtomatisk förstås) och twittrade att PCR-testet är skit innan han väldigt snabbt fick radera det efter att ha mottagit diverse hot.
Han fick väl såväl politiker, Big Pharma och alla sängvätare efter sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in