2021-06-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Valrörelsen har inte satt igång än. Sabuni kommer säkert att hålla fler torgmöten än någon annan partiledare tidigare gjort. Men vi är inte där än.

Alltså inse någon jävla gång att systemet är riggat
Hela infrastrukturen telecom systemet
Alltså det faktiska nätet som vi kallar det för har staten för längesedan privatiserat

Ja det stämmer telenätet ägs av Ericsson som ägs utav en privat klan familj

Valen har varit riggade ända sedan dag 1

Ingen har röstat för det , allt är bluff
Snart km valet i USA att luckras upp, sedan resten av världens länders val
Citera
2021-06-24, 20:49
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Många som hoppas L åker ut verkar ha glömt att M-KD-SD aldrig haft 50% i någon mätning. Det är osannolikt att de får majoritet i riksdagen om inte MP också åker ut, vilket de inte ser ut att göra. De blågula har inte råd att låta Ls 2-3% kärnväljare gå till spillo.
Det löser dom enkelt genom att betala C rejält för deras stöd. Problem gone.
Citera
2021-06-24, 20:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bengt Westerberg går ut i hård kritik mot Sabuni i DN och säger att han inte kommer rösta på dom i ett extraval. Han är legendarisk i partiet. Tror det har större betydelse än man ksn tro.

Vi får väl se. Jag tror iofs att det är bra om de som inte är lojala med partiets nuvarande borgerliga linje lämnar partiet i stället för att ägna sig åt krypskytte mot partiledningen. Men det är olyckligt om det sker strax innan ett extraval.
Citera
2021-06-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Här har L ett till problem. Deras finanser är urusla och de har inte råd med ett nyval ett år innan ordinarie val.

Dags att vakna ni sover
Hur dum kan man va som tror att vi har demokratiska val

Allt är bluff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Sabuni har klivit fram. Hon lät sig intervjuas av TT och har dessutom släppt ett långt skriftligt yttrande:

(FB) Liberalerna lämnar JÖK - vill ingå i en borgerlig regering utan SD 2022 - 2021-03-05

Det finns ingen mening i att springa gatlopp i media när man redan givit klara besked.

Det ger jag henne rätt i.

Om man jämför med floskelsprutan Lööf som inte svarar på frågor utan bara babblar en massa obegåvad skit, så känns det uppfriskande med en politiker som ger ett seriöst och ärligt intryck.

Förutom att Lööf är en svekfull och narcissistiskt störd person så ger störtfloden av floskler starka obehagskänslor. Jag inser plötsligt hur lik Mona Sahlin hon är. Som alltid lade huvudet på sned och tilltalade andra som om de var 5-åringar, och som inte kunde ge ett vettigt besked i en enda fråga.

Någon slags re-inkarnation.

Nu när man ser hur Mona tappat i anseende blir man ju lite nyfiken på vad Lööf gör om 10-15 år ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Men Kd har många kärnväljare som inte är så förtjusta i Sd, och ovanpå det risken för att Ebba åker in för överskådlig framtid. Då tror jag partiet kan spricka, hälften till s och andra hälften till sd.
Jo, men kd:s närmande till sd har ju pågått ett tag nu, så de som fortfarande stöder kd är nog ganska okej med det tror jag, medan de som inte är okej med det redan har lämnat. Och även Ebbas rättstvist är ju yesterdays news vid det här laget. Möjligtvis att domslutet när det så småningom kommer får någon effekt på väljarstödet men jag gissar att det blir ganska marginellt. Dessutom är det inte otänkbart att kd får en del taktikröster från m-väljare. Nu kanske jag är överdrivet optimistisk, men jag känner mig inte ett dugg orolig för att kd skulle ramla ur. Kände mig nog mer orolig för nåt halvår sedan i så fall.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Bengt Westerberg går ut i hård kritik mot Sabuni i DN och säger att han inte kommer rösta på dom i ett extraval. Han är legendarisk i partiet. Tror det har större betydelse än man ksn tro.

Vem bryr sig om Bengt Westerberg 2021? Really?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Varför är han legendarisk? (Jag känner inga liberaler så jag vet inte hur de tänker). Han fick 14,2 % i sitt första val men sedan bara 7,2 % i hans sista val. Näst sämsta resultatet i partiets historia.
Citera
2021-06-24, 20:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Spelar det någon roll vad hon vill? Ensam kan hon inte rädda Löfven ens om hon vill och Löfven väljer garanterat hellre nyval än att ge nycklarna till Kristersson. Dessutom får han fortsätta vara statsminister fram tills valet oavsett hur det slutar.

Lööf kan rädda Löfven kvar som statsminister om hon vill. Att fixa en gemensam rödgrön budget blir knepigare, men de har mer tid på sig för att fixa det.
Citera
2021-06-24, 20:55
Avslutad
har inte hängt med i tråden så detta är nog avhandlat?

men vad betyder detta?

"Beskedet från Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni är att de kommer säga nej till att omförhandla januariavtalet.

Nu lyfts intern kritik mot partiledarens beslut.

- Centerpartiet har öppnat en dörr för ett återtagande av januariavtalet. Att det avfärdas så snabbt förvånar mig och det tycker jag är dåligt. Jag tycker att det vore bra om partiledningen och partistyrelsen involveras, säger Anna"

"Under torsdagseftermiddagen kallades Liberalernas partistyrelse in till ett extrainsatt möte med anledning av den politiska turbulensen."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

tänker dom "köra över" sabuni?

kan hon vara kvar då som partiledare?
Citera
2021-06-24, 20:56
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Lööf vill ha nyval och då lär det bli nyval.

Ja Annie Lööf har en besvärlig existentiell situation mitt emellan två politiska block som båda ser henne med misstro. Vart ska hon ta vägen? Hon hoppas att ett extraval ska lösa hennes problem. Lösningsförsök kallar psykologerna det.
Citera
2021-06-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vem bryr sig om Bengt Westerberg 2021? Really?

Han själv. Plus i just det här fallet: Sosse-media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in