2021-06-24, 01:07
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Samarbete är mer det V+C gör nu, V talar om vad de kräver och C rättar sig efter det. Eller förresten, det är mer att agera dörrmatta.

Så jävla kul att någon för en gångs skull visar att hoten inte bara är hot och Annie Lööf får panik och lägger sig.
Citera
2021-06-24, 01:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så talmannen kan inte entlediga honom nästa vecka? Då ljög talmannen i söndags.

Jo det kan talmannen göra men det innebär inte att Löfven inte längre är statsminister.
Citera
2021-06-24, 01:09
Avslutad
Citat:
V kommer lägga ned sina röster eftersom de har sagt att de bara röstar för en budget som de varit med och förhandlat fram. C tillåter dock inte att V får vara med och göra det.
Det började med en punkt. Nu är kravet budgetsamarbete...?

V har nämnt att dom inte vill rösta på någon annans budget. Men det lät bara som skrämseltaktik.
Citera
2021-06-24, 01:10
Medlem
Citat:
För en gångs skull har han faktiskt rätt. Även en blind höna...

Jo det håller jag med om, jag tolkade det som att man skulle rösta på budget och inte på vem som bildar regering.
Citera
2021-06-24, 01:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Så jävla kul att någon för en gångs skull visar att hoten inte bara är hot och Annie Lööf får panik och lägger sig.

Japp och det här måste ge råg i ryggen till Nooshi och V. Hon är ny lite nervös men detta ger henne rutin och styrka. Rimligen kommer de inte vara lika mesiga som V varit under Ohlys tid utan ställa mer krav i fortsättningen. Jag hatar kommunism men tycker det är bra att partier har lite ryggrad och står upp för sina väljare.
Citera
2021-06-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melolontha

V har nämnt att dom inte vill rösta på någon annans budget. Men det lät bara som skrämseltaktik.

När sa V att de inte ville vara med och budgetförhandla?
Var det 2014,15,16,17,18,19,20? När?
Citera
2021-06-24, 01:14
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Japp och det här måste ge råg i ryggen till Nooshi och V. Hon är ny lite nervös men detta ger henne rutin och styrka. Rimligen kommer de inte vara lika mesiga som V varit under Ohlys tid utan ställa mer krav i fortsättningen. Jag hatar kommunism men tycker det är bra att partier har lite ryggrad och står upp för sina väljare.

Det är många som är starkt emot marknadshyror och det är nice att någon säger till sossarna att de inte kan göra precis vad som helst och förvänta sig ett stödparti i ryggen - det går hem hos folk!
Citera
2021-06-24, 01:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melolontha

Möjligt men jag tror det är principiellt viktigt att inte rösta för en budget de inte kunnat påverka om de inte vill gå tillbaks att vara en dörrmatta. Det skulle skada dem i framtiden. Men det är nog inte oproblematiskt ens om V lägger sig platt i denna fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Jo det kan talmannen göra men det innebär inte att Löfven inte längre är statsminister.

Som jag sa tidigare.. Jag kan mkt väl tro på va du säger men visa en fakta text där det står så när du är så säker. Jag har inga problem att gå med på det i så fall...
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Lööf har ju tidigare sagt att hon hellre skulle äta upp sin sko än samarbeta med Löfven, men kan knappast visa sådan principlöshet igen när det gäller budgetsamarbete med V. De har investerat allt sitt politiska kapital på just det här samarbetet, den ljumma mitten. Det är rysk roulette.
Och så har hon sett till att inte vara ett stödhjul heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag tror faktiskt att Lööf och C hellre väljer extraval än att regera på någon annans budget.
Vilket ju är något irrelevant då Lööf/C inte regerar.
Citera
2021-06-24, 01:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Som jag sa tidigare.. Jag kan mkt väl tro på va du säger men visa en fakta text där det står så när du är så säker. Jag har inga problem att gå med på det i så fall...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Expeditionsregering
Citera
2021-06-24, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
När sa V att de inte ville vara med och budgetförhandla?
Var det 2014,15,16,17,18,19,20? När?
Nej, det har dom inte sagt.
Dom sträckte fram en hand till C och sa vagt att dom inte ville rösta på en budget som dom inte fått vara med att påverka.

Men det lär ju inte gälla skarpt läge i kammaren när det står mellan kristerssons och rödgrön budget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in