2021-06-23, 21:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Hur menar Annie att bollen ligger hos L? Vänstersidan behöver inte L för att välja Löfven till statsminister, de har egen majoritet.

Annie Lööf försöker ge Liberalerna skulden för ett extra val.
Citera
2021-06-23, 21:57
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och hur blir det med partiet med alternativet som är ett extraval?

Det är också ett dåligt alternativ men att återgå till JÖKen är värre.
Citera
2021-06-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newtimes2020
Asså jag är verkligen inte insatt i politiken, men väljer man verkligen att fälla regeringen pga fri hyressättning? Man tänkte inte tanken när det gäller gängvåldet, migrationen, korruption, pensionerna, sjukvården, Corona, våldtäkter, etc etc . Vad har jag missat?
Det finns en klar majoritet i Sveriges Riksdag som tycker att regeringen lyckats bra på de områdena. Hur de kommer fram till den slutsatsen är jag för dum för att förstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, det är inte bara att göra det. Annie Lööf har upprepade gånger sagt bestämt nej till det. Senast i dagens Aktuellt-sändning.
Bara att sära på skinkorna för V om hon nu är så maktkåt. Gör hon inte det är det C som tvingar fram extravalet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Fast vad "ledande Centerpartister" säger lär ju vara under skuggan av majorskan. Har man sin försörjning och kanske vill klättra inom ett parti så tycker man givetvis som ledaren.

Inte för att det är något bevis men jag känner en gammal centerpartist och i våra politiska diskussioner så är vi snarast helt samstämmiga (jag "är" SD). Och jag är övertygad om att många c:are utanför 08 resonerar likadant.

håller med
Citera
Medlem
Flashbackatmes avatar
Korkade svenskar som fortsätter rösta fram dessa skitpartier år efter år.
Förhoppningsvis har det dött ut endel sossar,mp,c mm så de tappar röster vid nästa val.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Annie Lööf försöker ge Liberalerna skulden för ett extra val.

Jag lyssnar på henne i aktuellt nu och hon låter verkligen desperat. Undrar om hon känner att hon kan få sparken av sitt parti snart?
Citera
2021-06-23, 21:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, det är inte bara att göra det. Annie Lööf har upprepade gånger sagt bestämt nej till det. Senast i dagens Aktuellt-sändning.

Om Annie diskuterar budget med V så tar hon steget över och blir ett vänsterparti. Det blir svårt att stå upp för det i framtiden.

Skönt att hon nu får bekänna färg på riktigt. Stefan kan bara bli statsminister igen på bekostnad av Centerns heder om Liberalerna står på sig.
Citera
Medlem
Tänk er, hela denna situationen hade gått att undvika 2018, men pga åsnan Annie blev det ett riktigt misslyckande och Sverige föll längre ner i den djupa grav som Reinfeldt och Löfven grävt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Desperationen lös igenom hos Annie Lööf i dagens Aktuellt. Hon inser att hon har gjort bort sig rejält och hennes dröm om mittens rike rinner henne ur händerna. Detta är enbart ett resultat av hennes arrogans.

Nu försöker hon skrämma Liberalerna tillbaka, men från deras perspektiv är ett extraval att föredra framför att vara livegna till Socialdemokraterna. Bättre att åka ur riksdagen i ett extraval och visa att de är värda borgerliga stödröster hösten 2022. Det är enda chansen för det partiet.
Klockren analys
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
LÖFVEN KOMMENTERAR BESKEDET

– Jag välkomnar det besked som Annie Lööf nu ger. Det är konstruktivt och en väg framåt. Det är viktigt att fler partier nu agerar för landets bästa. Det är vi alltid beredda att göra, säger statsminister Stefan Löfven till DN.
Lööf får credit från självaste Statsministern.

Konstruktivt.
Och en väg framåt.
Lööf tar helt enkelt ansvar för landet i den svåra Regeringskris som andra partier skapat.

Och som han säger: "Det är viktigt att fler partier nu agerar för landets bästa."
Dvs de andra partierna skulle kanske ta och överväga att sluta upp att agera för Sveriges sämsta.
Citera
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Hur menar Annie att bollen ligger hos L? Vänstersidan behöver inte L för att välja Löfven till statsminister, de har egen majoritet.
de får inte igenom budgeten utan L eftersom V inte får vara med för C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in