Citat:
Svarar på mitt egna inlägg, skaffade en gratisprenumeration..
"Annie Lööf säger att hennes lösning på regeringskrisen, att förnya januariavtalet, endast gäller om Liberalerna också är med på båten.
– Alla partier väljer att lägga ansvaret i Centerpartiets knä och det är ett ansvar som vi gärna tar. Nu har jag presenterat ett förslag som jag bedömer är fullt realistiskt och bra för Sverige. Jag hoppas att Liberalerna begrundar det här och kommer tillbaka.
Vad förväntar du dig av Nyamko Sabuni?
– Vi har ett gott samarbete så jag hoppas att Liberalerna kommer tillbaka.
Hoppar L av ser Annie Lööf ingen möjlighet att endast förhandla med S och MP.
– Det är inte aktuellt för oss. Januariavtalet består av fyra partier."
"Annie Lööf säger att hennes lösning på regeringskrisen, att förnya januariavtalet, endast gäller om Liberalerna också är med på båten.
– Alla partier väljer att lägga ansvaret i Centerpartiets knä och det är ett ansvar som vi gärna tar. Nu har jag presenterat ett förslag som jag bedömer är fullt realistiskt och bra för Sverige. Jag hoppas att Liberalerna begrundar det här och kommer tillbaka.
Vad förväntar du dig av Nyamko Sabuni?
– Vi har ett gott samarbete så jag hoppas att Liberalerna kommer tillbaka.
Hoppar L av ser Annie Lööf ingen möjlighet att endast förhandla med S och MP.
– Det är inte aktuellt för oss. Januariavtalet består av fyra partier."
Jag tänker gå emot strömmen här och förutspår följande. Centerpartistiska väljare ser igenom Lööfs charader och går över till FP som belöning för att de "modigt" nog vågade ta steget tillbaka till borgerligheten. Centerpartistiska väljare kommer se ljuset och inse att det blå gula blocket är att föredra jämfört med att spela solo eller kroka arm med Vänsterpartiet. C-väljare omvandlade till FP-boskap kommer fortfarande stödja en galet generös invandringspolitik, men tonar ned vikten av frågan och riktar istället in sig på ekonomsikt liberala nischfrågor som gårdsförsäljning av alkohol och dubblat grundavdrag för arbetstagare.
Lööf har själv surrat sig fast så hårt vid mittenmasten att hon kommer att följa med Januariskutan ned till botten.