2021-06-23, 16:11
Medlem
Vad innebär detta om L inte kommer tillbaka till JÖK?
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
LÖFVEN KOMMENTERAR BESKEDET

– Jag välkomnar det besked som Annie Lööf nu ger. Det är konstruktivt och en väg framåt. Det är viktigt att fler partier nu agerar för landets bästa. Det är vi alltid beredda att göra, säger statsminister Stefan Löfven till DN.

Samma pinsamma floskler som alltid, usch.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Vinnare är V och förlorare C. Gissar att de kommer tappa 2-3% och jag tror Svenska folket är less på våra värdelösa politiker som bara leker och förstör Sverige. Fy fan.
Citera
2021-06-23, 16:12
Bannlyst
” Det är detta envetna arbete för rätten till bostäder som vanliga löntagare, barnfamiljer, ungdomar och pensionärer har råd med, som burit frukt.

Det politiska läget är fortfarande svårt. Men jag är stolt över att ha varit delaktig i att Sveriges hyresgäster fått sin röst hörd.”

https://twitter.com/dadgostarnooshi
Citera
Medlem
Jag röstade på C i förra valet. Jag tog en högersväng från att ha vart väldigt vänster. Min förhoppning var att det skulle bli en socialdemokratisk regering och blandad socialliberal politik. Jag har fått precis vad som utlovats.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har extremt svårt att tänka mig att L kommer svänga tillbaka, efter att ha deklarerat i förrgår att dom nu kommer kämpa för en borgerlig regering med stöd av sd.

Det vore att begå politisk harakiri. Det kommer de aldrig att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Säga vad man säga vill vänstern men det är helt sjukt snyggt agerat av V att tvinga C att backa kring denna fråga. Nu får vi väl se vad som händer framöver.

Det ska V absolut ha cred för! Kan aldrig tänka mig rösta på dem, men skönt med lite stake hos dem.
Citera
2021-06-23, 16:13
Bannlyst
S+C+MP+V räcker väl för att få igenom en budget 🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Här är en länk till Lööfs utspel i DN:

C backar från hyresförslag - vill ha nya förhandlingar om Januariavtalet

Centerpartiet släpper kravet på att införa fri hyressättning i nyproduktion. C vill nu omförhandla Januariavtalet och stryka punkten som tidigare i veckan fällde statsministern.

– Eftersom förslaget inte längre finns på bordet så tycker vi att det är viktigt att vi justerar Januariavtalet för att få en bättre balans, säger C-ledaren Annie Lööf.

För att locka tillbaka L kräver Lööf också stora skattesänkningar:

I utbyte mot hyresförslaget vill C istället att höstbudgeten ska innehålla rejäla sänkningar av inkomstskatten för låg- och medelinkomsttagare. Dessutom ska skatten på Investeringssparkontot, ISK, sänkas.

– Vi hoppas att Liberalerna nu kan komma tillbaks. Januariavtalet bygger på att vi fyra partier som står bakom det kan presentera en budget och genomföra liberal politik. Vi ser att en justering av Januariavtalet också kan innebära att vi satsar mer på rättsväsendet och integration.

https://www.dn.se/sverige/c-backar-fran-hyresforslag-vill-ha-nya-forhandlingar-om-januariavtalet/

Löfven välkomar förstås utspelet:

Live. Löfven välkomnar beskedet från C

”Konstruktivt och en väg framåt”, säger statsministern

https://www.dn.se/

Frågan är om L köper detta. Jag är mycket skeptisk.
Fast behöver de L för att bilda regering? Jag har inte riktigt koll på styrkeförhållandena...

Hur som helst är det ju väldigt olyckligt att Sverige ska fortsätta styras av ett vänsterinriktat kompromissdokument, som inte tar tagi Sveriges verkliga problem.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Och sänkt skatt på isk konton.

Hur ska då invandringen finansieras och dessutom "rejäla sänkningar av inkomstskatten för låg- och medelinkomsttagare" på det?

Var får dom alla "benga" ifrån?
Citera
Medlem
Centern backar på en punkt, men vill istället ha ett antal nya punker med nyliberalism. Detta blir bara sjukare och sjukare. Lööf verkar tro att hon har 50% av riksdagens mandat.

Hon verkar dessutom inte fatta att misstroendet inte handlar om någon specifik punkt.

Kristersson m.fl. lär koka över av ilska vid det här laget.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Centers släpper kravet. Vilket jävla skämt att ställa till med allt detta för din jävla stolthet.

De hoppades på att V bluffade. Eller att de kan få inflytande på på annat håll om de inte vek sig direkt. Jag har aldrig röstat på C men ur deras perspektiv hade de inget att tjäna på att vika sig för V direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in