2021-06-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan aldri tenke meg at TB lar seg friste av en dusør på 10 millioner?. Hvor mange Rolex og fine biler trenger en mann? TB har kun to armer, og en mage, selv om enkelte verken har magemål eller ryggrad. Kan det tenkes at TB er innkalt som vitne pga kryptokompetansen og det generelle kontaktnettet i tilfelle han har hørt noe i miljøet han er i?. Videre at han nå eller tidligere har hatt kontakt med et eller flere familiemedlemmer i Hagenfamilien. Politiet må nødvendigvis sjekke ut alt. Avhøret har ikke ført til noen siktelse ala RU. First S skriver at TB har lagt fram alibi for 31 og han kan da ikke ha vært i SV. GM har trolig gått under politiets radar.

Eneste betingelse for dusør er at aeh finnes og ikke at saken samtidig blir løst. Det sentrale for TH er kanskje å få rede på hva som er skjedd med ektefellen. GM er trolig den eneste som vet hvor hun befinner seg og hvis det samtidig stilles betingelser for avsløring av GM (oppklaring) vil ingen avgjørende tips fremsettes. I tilfelle GM fristes av dusøren fordi selve hovedbetalingen uteble, må han være sikker på at det ikke finnes spor på "Det". Har dermed liten tro på at dusøren fører til noe dersom GM ikke avslører seg på annen måte (skryte i fylla, skrifte for presten etc). Ellers er tilfeldig funn av turgåre etc en viss mulighet, men så langt resultatløst.
Tror politiet leter på feil hylle. GM finnes i RUs kontaktnett
Citera
2021-06-23, 14:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvem har vært i denne bransjen. VE, Kongen av Kvitfjell, RD eller GHH. Her er det bare å velge på øverste hylle.

Sånne folk, ja. Eller kontakter av disse.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke glem TF, han som er død......

Selvmord eller "selvmord"...?
Citera
2021-06-23, 14:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Selvmord eller "selvmord"...?

Ja, det er jo sånne ting man lurer på, da..
Men vanskelig å spekulere noe særlig mer rundt det, siden man ikke engang vet hvordan han døde.

Men får håpe politiet har sett på han da, de finner jo dette ut lett.
Citera
2021-06-23, 14:44
Medlem
first.springs avatar
Citat:
First S skriver at TB har lagt fram alibi for 31 og han kan da ikke ha vært i SV. GM har trolig gått under politiets radar..

Beklager leste innlegget feil.
Ja, han har gitt politiet tilgang på alibi for alle tidpunkt de har bedt om.
Citera
2021-06-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke glem TF, han som er død......
Mener du selvmordet er fremprovosert av at han tok livet av aeh? Har du formening alder på denne mannen og hvilke tilknytning han hadde til th.
Citera
2021-06-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Beklager leste innlegget feil.
Ja, han har gitt politiet tilgang på alibi for alle tidspunkt de har bedt om.
Ingen problem. Kan se ut som politiet roter litt rundt uten mål og mening, men det blir vel slik når de leter etter den berømte nåla...Lurer på hvorfor kidnapper kun har nevnt den ene datteren i kidnappingsbrevet. Like kryptisk som krypto for meg. Er det en ledetråd eller helt tilfeldig. Ikke særlig pent gjort mot denne datteren. Kan de ha et nag i siden på henne av en grunn.
Citera
2021-06-23, 15:18
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ingen problem. Kan se ut som politiet roter litt rundt uten mål og mening, men det blir vel slik når de leter etter den berømte nåla...Lurer på hvorfor kidnapper kun har nevnt den ene datteren i kidnappingsbrevet. Like kryptisk som krypto for meg. Er det en ledetråd eller helt tilfeldig. Ikke særlig pent gjort mot denne datteren. Kan de ha et nag i siden på henne av en grunn.

Det er nok mange ting med det brevet som ikke gir mening. Men kjenner ikke detaljene rundt det utover det som har fremkommet i gjennom media. Men ut fra det jeg har lest, kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at de som forfattet brevet og kryptorigget har noe som helst kriminell erfaring forut for denne hendelsen.
Citera
2021-06-23, 15:39
Medlem
Citat:
Men ut fra det jeg har lest, kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at de som forfattet brevet og kryptorigget har noe som helst kriminell erfaring forut for denne hendelsen.

Så fake id, børser i asia, betaling i usporbar monero, veksling av dash til btc for å hindre sporing, anonymiseringsopplegg osv peker ikke på kriminell erfaring? velvel. vil heller si kryptoriggen-fyren må ha gjort dette mange ganger antagelig i forbindelse med hvitvasking, narko ell.
Citera
2021-06-23, 15:48
Medlem
Citat:
Det er nok mange ting med det brevet som ikke gir mening. Men kjenner ikke detaljene rundt det utover det som har fremkommet i gjennom media. Men ut fra det jeg har lest, kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at de som forfattet brevet og kryptorigget har noe som helst kriminell erfaring forut for denne hendelsen.
Du er smart. Valg av åsted, tidsbruken i bolig, blodsøl, vasking med husets vaskebøtte, kommunikasjonsmåten i kidnappingsbrevet, meldingsbeløpet o.l kan underbygge at du har rett. Det er motstridende at de såkalte kidnapperne er opptatt av lav risiko når de tar skyhøy risiko med å aksjonere i sv og spasere utenfor kamera på Futurum.
Citera
2021-06-23, 15:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Mener du selvmordet er fremprovosert av at han tok livet av aeh? Har du formening alder på denne mannen og hvilke tilknytning han hadde til th.

Årsaken til dødsfallet blir i beste fall ren spekulasjon.
Denne personen har vært mye i krigsherjede områder, såvidt jeg vet i kraft
av sin kompetanse som hundetrener. Om han har vært rundt i egenskap av
evt. soldat eller lignende, vites ikke. Men det er jo ikke et helt uvanlig fenomen
at FN-veteraner og lignende personell kan få traumer i ettertid.

Han har jobbet i helsevesenet (psykiatri) og et lekeland for barn, hvis jeg
ikke tar helt feil.

Han var født i 1970. 4 søsken (1 tvillingbror).
Citera
2021-06-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Årsaken til dødsfallet blir i beste fall ren spekulasjon.
Denne personen har vært mye i krigsherjede områder, såvidt jeg vet i kraft
av sin kompetanse som hundetrener. Om han har vært rundt i egenskap av
evt. soldat eller lignende, vites ikke. Men det er jo ikke et helt uvanlig fenomen
at FN-veteraner og lignende personell kan få traumer i ettertid.

Han har jobbet i helsevesenet (psykiatri) og et lekeland for barn, hvis jeg
ikke tar helt feil.

Han var født i 1970. 4 søsken (1 tvillingbror).
Jeg spekulerte ikke i om dødsfallet har sammenheng, men det ble bragt på bane av Niffy og jeg ble nyskjerrig. Det må være traumatiserende å ta livet av et menneske uansett hvem om man ikke er særdeles iskald og hevnlysten (th liker dog å bli ansett som iskald uten sammenligning for øvrig). Hvis selve drapsmannen er amatør/førstegangskriminell og egentlig skulle kidnappe aeh mot løsepenger, men at det endte fatalt må dette ha satt alvorlige spor hos gm. I mitt hode er det vanskelig å tenke seg at noen i det hele ville påtatt seg et slikt (uskyldig ektefelle/person utenfor kriminell sfære) oppdrag (utenom kryptorigget) mot betaling. Dette fører dessverre mistanken tilbake til TH som har et motiv.
Citera
2021-06-23, 16:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg spekulerte ikke i om dødsfallet har sammenheng, men det ble bragt på bane av Niffy og jeg ble nyskjerrig. Det må være traumatiserende å ta livet av et menneske uansett hvem om man ikke er særdeles iskald og hevnlysten (th liker dog å bli ansett som iskald uten sammenligning for øvrig). Hvis selve drapsmannen er amatør/førstegangskriminell og egentlig skulle kidnappe aeh mot løsepenger, men at det endte fatalt må dette ha satt alvorlige spor hos gm. I mitt hode er det vanskelig å tenke seg at noen i det hele ville påtatt seg et slikt (uskyldig ektefelle/person utenfor kriminell sfære) oppdrag (utenom kryptorigget) mot betaling.

Hva slags rolle - om noen - TF har hatt i dette, er umulig å si. Jeg aner ikke
hvilke periode/r han har jobbet for TH, eller hva slags forbindelser de ellers
har hatt seg imellom. Men det kan se ut som om TH er veldig nøye på hva
slags folk han har rundt seg.

Citat:
Dette fører dessverre mistanken tilbake til TH som har et motiv.

Tja. Alle veier fører til Tom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in