2021-06-23, 07:59
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Måste vara en av de fånigaste trådar jag läst på Flashback.

Nämen oj då tycker du så killen? Däh va inte rowligt. Vad spelar du då killen? Handboll eller?
Citera
2021-06-23, 08:12
Medlem
Ingen av de du räknar upp är svenskar i min mening. Ungefär lika kul som att heja på importerade löpare lex Abeba.
Citera
2021-06-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Finns massor av supertalanger på g, ni tycks utgå från att alla bara ska sluta utvecklas eller? Sverige ligger för övrig 10 i VM:s Marathon-tabell och har tagit tre VM-medaljer. Vi slutade också fyra 1938 och femma 1974 så det historiska arvet finns

Har alltid funnits massor av supertalanger men det har alla andra nationer också.

För att bli nästa stormakt vilket tråden faktiskt handlar om så får man jämföra med andra nationer så har Sverige verkligen lika stora och lika många talanger som Frankrike, Spanien, Tyskland, England, Brasilien och ett antal länder till som ligger före oss?

Sen kan man bara ta fram medelåldern på lagen i en för att se hur långt fram våra supermånga talanger är, Sverige äldst medelålder i em.
Citera
2021-06-23, 09:02
Avslutad
De kan ju åtminstone börja med att producera mål först och då menar jag inte straffmål. Ett underbetyg åt Sverige. Det är dags att pensionera Mikael Lustig, Sebastian Larsson och Marcus Berg.
Citera
2021-06-23, 09:16
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraEnLinaMusik
Nämen oj då tycker du så killen? Däh va inte rowligt. Vad spelar du då killen? Handboll eller?
Jag med många andra befinner oss i verkligheten.
Citera
2021-06-23, 09:17
Medlem
cultofdeaths avatar
Den grandiosa svenska självbilden finns överallt numera. Stormakt hit, stormakt dit. Bara håll käft. Sverige är ett skitland.
Citera
2021-06-23, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
De kan ju åtminstone börja med att producera mål först och då menar jag inte straffmål. Ett underbetyg åt Sverige. Det är dags att pensionera Mikael Lustig, Sebastian Larsson och Marcus Berg.

Har för mig att alla de 3 ( hoppas inklusive Granqvist och Zlatan ) slutar nu efter EM. Ut med det gamla in med det nya.
Citera
2021-06-23, 09:33
Medlem
feemaxxxs avatar
Du tror inte att det finns några nya/kommande talanger i andra länder?

Även om Isak var bra, har väl Sverige inte visat prov på bra spel? Mot Spanien var bedrövligt, ungefär som när tjejerna spelade mot killarna i skolan. Tjejerna flockades vid egna målet och sparkade planlöst iväg bollen när man väl fick bollen (förresten fick jag spela med tjejerna för att jag var så jävla kass på fotboll)
Citera
2021-06-23, 09:37
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Var inte många rätt i den trådstarten. ”Var kung när Juventus vann cup finalen” och när var det och vad har han gjort sedan dess?

Nya Messi? Bara där borde en mod stänga av ditt konto.

// PoK
Citera
2021-06-23, 09:51
Medlem
Under Janne har svenska fotbollen fått nytt liv. Många spelare får chansen i europa på grund av landslagets prestationer under Janne. Jag tror verkligen på en långsiktigt fördel för Sverige av detta!

Kanske inte stormakt ännu men inte långt ifrån!
Citera
2021-06-23, 09:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Alexander Isak är kanske just nu världens mest omtalade spelare jagas av alla de största klubbarna

Dejan Kulusevski är redan etablerad i en av världens största klubbar och var kung på plan när Juventus vann italienska cupfinalen.

Anthony Elanga rankas som Uniteds största talang och har redan gjort mål i Premier League.

Bland ännu yngre finns bland annat 15-åriga Jardell Kanga som redan gjort 2 mål och 2 assist på 8 matcher i division 1 och Taha Ayari som en del kallat för framtidens Messi.

Sverige kan med andra ord snart vara en av fotbollens stormakter. Jävligt coolt va!

En mörk framtid för flashbackrasisterna. Inte ett enda av namnen du nämner är svenskt!
Citera
2021-06-23, 09:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Som att andra länder har brist på talanger? Tror du att när spelare i nuvarande bra länders landslag blir för gamla så är det helt tomt på framtida spelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in