2021-06-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag klagar inte, det var mer en fundering. Jag tycker inte att man ska förringa en sjukdom som är potentiellt livsfarlig för en del människor.
Man skall inte heller inskränka människors leverne i onödigt stor utsträckning med restriktioner, det är ju fabulösa restriktioner som de hypokondriska alarmisterna i tråden förespråkat.
Citera
2021-06-22, 23:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag klagar inte, det var mer en fundering. Jag tycker inte att man ska förringa en sjukdom som är potentiellt livsfarlig för en del människor.

Ja fast de flesta som sjukdomen är livsfarlig för är nu vaccinerade så du kan nog tagga ner lite..

Tittar du på överdödligheten verkar det inte vara så farligt och absolut inget som är värt att gå runt att oroa sig för allt för mkt om man är ung och frisk i övrigt.

Jag skulle hellre oroa mig för cancer och diabetes.
Citera
2021-06-22, 23:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Man skall inte heller inskränka människors leverne i onödigt stor utsträckning med restriktioner, det är ju fabulösa restriktioner som de hypokondriska alarmisterna i tråden förespråkat.

Mjae det är nog bara jag som föreslagit det, ja i början av pandemin då, innan det nådde Sverige.
Citera
2021-06-22, 23:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast de flesta som sjukdomen är livsfarlig för är nu vaccinerade så du kan nog tagga ner lite..

Tittar du på överdödligheten verkar det inte vara så farligt och absolut inget som är värt att gå runt att oroa sig för allt för mkt om man är ung och frisk i övrigt.

Jag skulle hellre oroa mig för cancer och diabetes.

Ja det ska vi vara tacksamma för. Jag är lugn och hoppas det håller i sig.
Citera
2021-06-22, 23:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag lyssnade en bit nu och det är rent uselt, de kopplar ihop den danske fotbollsspelaren med de eventuella hjärtmuskelinflammationerna som CDC utreder angående vaccinet. Ungefär som att pga att Eriksen föll ihop så startade CDC en utredning, det gjorde de långt innan. Christian Eriksen var dessutom inte ens vaccinerad. 3.54 min tog det.
Ingen aning om han var det. Men jag tycker att det är konstigt att han inte är det. Det kan väl inte vara svårt att få tag på vaccin till fotbollspelare? Och det kan finnas skäl att mörka att han tagit vaccinet, även om hjärtstoppet inte behöver bero på vaccinet, men kan skapa onödig oro hos folk och tvekan inför att ta vaccinet.

Citat:
Men jag ska fortsätta lyssna en stund för skojs skull och debunka dem. Jag betvivlar att jag kommer att orka igenom hela.
Jag är inte kunnig om det tekniska kring vaccinerna, men jag tror han har vissa poänger ändå kring lobbying och big pharmas maktspel.

Citat:
Egentligen är jag lite förvånad att du lyssnar på sån skit, men kan Tegnell lyssna på Ivor Cummings (dry tinder) så är det kanske inte omöjligt?
Jag lyssnar men man måste ju inte svälja allt. Jag lyssnar på båda sidor i de flesta debatter. så även i denna.

Ivor gillar jag också såklart.
Citera
2021-06-22, 23:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ingen aning om han var det. Men jag tycker att det är konstigt att han inte är det. Det kan väl inte vara svårt att få tag på vaccin till fotbollspelare? Och det kan finnas skäl att mörka att han tagit vaccinet, även om hjärtstoppet inte behöver bero på vaccinet, men kan skapa onödig oro hos folk och tvekan inför att ta vaccinet.

Jag är inte kunnig om det tekniska kring vaccinerna, men jag tror han har vissa poänger ändå kring lobbying och big pharmas maktspel.

Jag lyssnar men man måste ju inte svälja allt. Jag lyssnar på båda sidor i de flesta debatter. så även i denna.

Ivor gillar jag också såklart.

Nu blir det konspiratoriskt. Mörka?

Ivor hade ju tokfel, Tegnell också och ändå gillar du dom?
Citera
2021-06-22, 23:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu blir det konspiratoriskt. Mörka?

Ivor hade ju tokfel, Tegnell också och ändå gillar du dom?

Ja om det finns möjlighet att inte tala om att att han skulle vara vaccinerad så kanske man helt enkelt förnekar det för att folk inte ska skrämmas upp och inte vaccinerar sig. Du vet ju själv hur snacket skulle gå om de sagt att han var vaccinerad.

Vet du någon under denna pandemi som haft rätt exakt hela tiden? Det vet inte jag.
Citera
2021-06-23, 00:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja om det finns möjlighet att inte tala om att att han skulle vara vaccinerad så kanske man helt enkelt förnekar det för att folk inte ska skrämmas upp och inte vaccinerar sig. Du vet ju själv hur snacket skulle gå om de sagt att han var vaccinerad.

Vet du någon under denna pandemi som haft rätt exakt hela tiden? Det vet inte jag.

Jag tror inte det hade gått att mörka, det skulle kunna bli förödande om man gjorde det. Med det sagt, du kan ha rätt och jag kan ha fel.

Jag har haft rätt i princip hela tiden, även om ulf-utredaren påstod motsatsen. Men det kanske inte blir 15000 döda, i så fall har jag fel och det är ok, hårklyveri kallar jag det.
Citera
2021-06-23, 00:11
Medlem
Död o återfödds avatar
.
JAG HAR INTE FÅTT SVAR PÅ MIN FRÅGA ÄNNU...

Någon som sitter inne med den senaste statistiken kring covid-döda i Sverige?

De senaste två veckorna i juni?

Folk hävdar nämligen otroligt nog att vi befinner oss mitt i en brinnande pandemi (pga alla munblöjor på politikerna?).

Det kan ju omöjligen vara sant sant...
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-23 kl. 00:19.
Citera
2021-06-23, 00:19
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.

Folk hävdar nämligen att vi befinner oss mitt i en brinnande pandemi (pga alla munblöjor på politikerna?) - Är det verkligen sant?
Vad jag kan se så ligger siffrorna på 7 325 st smittade och 62 st döda, de senaste två veckorna.
Citera
2021-06-23, 00:20
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vad jag kan se så ligger siffrorna på 7 325 st smittade och 62 st döda, de senaste två veckorna.

Källa, tack!

Är du medveten om att enligt den amerikanska folkhälsomyndigheten, CDC, så är endast ca 4% av de påstådda covid-dödsfallen korrekta:

https://www.bitchute.com/video/ULsR8xhkptCQ/?list=notifications&randomize=false&fbclid=IwAR2lW Wo_sIEMKnJ7kZL-L8BOAf7fWiqlYjTsIB2cIVdgZF7o30ktaYW-2XQ

Kommentar?
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-23 kl. 00:25.
Citera
2021-06-23, 00:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.

Folk hävdar nämligen otroligt nog att vi befinner oss mitt i en brinnande pandemi (pga alla munblöjor på politikerna?).

Det kan ju omöjligen vara sant sant...

Vi befinner oss mellan vågor. Viruset brusar vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in