2021-06-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Jag skulle inte bli förvånad om detta sker före att Sverigedemokraterna får något inflytande. Och det är helt rätt. Prio ett är att värna vår demokrati från högerextrema krafter. Vi får inte glömma vad som skedde för snart 100 år sedan.

SD är inte högerextrema.

Dom för S politik som den var innan millenieskiftet.

Arbetarklassen har ju bytt till SD.

Högerextrema är NMR som fick 15 000 röster i senaste valet, alltså icke-existerande.

Det blir som en repig skiva detta trams.
Citera
2021-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon kan förstås alltid fråga björken om hon vill få besked.

Varför? Vad har hon för något att vinna? Hon var trots allt inte där.

Förövrigt var det nuvarande C som inte kunde överge punkt 44.
https://www.dn.se/sverige/farskt-partidokument-hindrade-annie-loof-ge-upp-punkt-44/
Citera
2021-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det kan bli en katastrof om man kommer i ett läge då ingen kan styra. Hur kopplar du ihop billigare el och mer pengar till att vi saknar styrning?

Jag tror nog att åkesson, Bush och Kristersson har pratat ihop sig 😀

Min killgissning är att Åkesson kan leva med Bush som statsminister men inte Ulf men vi får se
Citera
2021-06-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag antar att du inte bor i sydsverige eftersom du har tillgång till billig el?

EDIT: Jag verkar ha missförstått dit argument.

Stockholm så är inte lika utsatt som er i elomrpde 4 😃
Citera
2021-06-22, 22:01
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det är ganska många frågor som det skall röstas om. Jag kan leva med att någon vettig representant tar det. Men visst, vi borde ha direkt demokrati i större omfattning.

Är du verkligen sugen på att överlåta en budget på ca 1000 miljarder kronor om året till samling lågbegåvade individer som knappt lyckats ta sig igenom en gymnasieutbildning som alltid varit avlönade av oss skattebetalare? (Strandhäll, Ygeman, Margot Wallström, Löfvén,…)

Anser du verkligen att du inte skulle kunna göra bättre val än detta bottenskrap?
Citera
2021-06-22, 22:02
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Jag menar, C är väl knappast ett parti som "står för sitt ord" eller "inte blåser sina väljare"? ^^
Andra läsare har nog sett halva forumet storböla för att C är så kompromisslösa. Dvs står vid sitt ord.
Folk är alltså urförbannade på C för att dom "står vid sitt ord".
Citera
2021-06-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Inget av det där kommer dock att ske, hur mycket du än önskar det. Oavsett vilket block som går segrande ur detta.

Det tror jag absolut kommer hända.

Trodde du för en vecka sedan att regeringen skulle falla?
Citera
2021-06-22, 22:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Desto mer jag ser av henne, desto mer tror jag att hon håller L kvar vid ett nytt val. Hon är tydlig och stark. Hon säger rätt saker, och kommer mest troligt plocka en hel del Moderat-röster.

Vänstern kommer stjäla MPs röster. De var rebeller och tar 90-talisternas röster, som tidigare tillfallit MP och i viss mån C.

Här har vi den största vinnaren!

Om MP åker ur vinner de konservativa (KD, M, SD (ev L)). Om MP stannar kvar så hamnar vi i ett nytt låst läge, där C kommer backa på sina marknadshyror och sammarbeta med V.

V vinner oavsett. C förlorar oavsett.

Om man inte gillar MP kan man alltid hoppas på att Nooshi går hem hos första- och andragångsväljare hos den gruppen som brukar rösta på MP, och istället röster på V. Detta skulle kunna bli droppen som puttar ut MP från riksdagen.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Varför? Vad har hon för något att vinna? Hon var trots allt inte där.

Förövrigt var det nuvarande C som inte kunde överge punkt 44.
https://www.dn.se/sverige/farskt-partidokument-hindrade-annie-loof-ge-upp-punkt-44/

Just därför kan hon fråga björken för att kunna dementera beskyllningar mot L om de inte är sanna. Björken kan förstås också prata om han blir falskeligen beskylld för felaktiga saker om det är så men han gör inte det.

Finns ingen anledning att betvivla dessa samstämmiga uppgifter som inte dementeras alltså.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om detta mot all förmodan sker blir inte Annie långlivad, och då menar jag det rent bokstavligt.

Ja som du säger har den representativa demokratin nått vägs ände. Makt korrumperar alltid och därför kan den aldrig fungera över tid då representanterna kommer börja representera sig själva istället för väljarna efter en tid.

Tekniken är nu också mogen för att nästa steg med direktdemokrati kan tas.

Precis.
Med moderna teknik innebär det att man själv kan kontrollera att ens röst blivit registrerat med det val som man har angett, vilket mer eller mindre omöjliggör valfusk.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Andra läsare har nog sett halva forumet storböla för att C är så kompromisslösa. Dvs står vid sitt ord.
Folk är alltså urförbannade på C för att dom "står vid sitt ord".

Har Annie ätit upp sin sko ännu?
Citera
2021-06-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Är du verkligen sugen på att överlåta en budget på ca 1000 miljarder kronor om året till samling lågbegåvade individer som knappt lyckats ta sig igenom en gymnasieutbildning som alltid varit avlönade av oss skattebetalare? (Strandhäll, Ygeman, Margot Wallström, Löfvén,…)

Anser du verkligen att du inte skulle kunna göra bättre val än detta bottenskrap?
Budgeten skulle mycket väl kunna vara en del av direktdemokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in