2021-06-22, 14:35
Medlem
jymdjakets avatar
Förstår inte varför vi inte underdånigt ber på våra knän att Singapore, Hongkong, Sydkorea, Nya Zeeland, Australien och andra duktiga länder ska förklara för oss hur vi ska göra. Är svenskar så dåliga att vi inte ens dras till vinnare?
Senast redigerad av jymdjaket 2021-06-22 kl. 14:39.
Citera
2021-06-22, 14:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha, du ska läsa i foliehattsgrupper på Facebook. De är övertygade om att covid-vaccinet "smittar", att det skapar spikproteiner som flyger över i ovaccinerade och dödar dem.

Tror jag ska hålla mig ifrån sådana, risken är att topplocket flyger av. Okunnighet är bara tragiskt att lyssna på. Är det öppna grupper?
Citera
2021-06-22, 14:39
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om du inte fattat det är studierna inte klara på långa vägar. Experimentet pågår.

Som du själv skriver, så publiceras det studier löpande.
Vad är experimentet? Vad syftar experimentet till att undersöka enligt dig?
Effektiviteten och säkerheten kring vaccinen slutfördes och publicerades innan årsskiftet 20/21 för vaccinen som varit godkända i Sverige åtminstone. Och man publicerar endast färdiga studier.
Citat:

Nej det har jag aldrig gjort. Däremot tycker jag att folk ska få känna till att de här är ofärdiga vacciner och går inte att förväxla med gamla beprövade.

Vad är det som är ofärdigt med dem?
Citat:

Jo jag förstår mkt väl hur flockimmunitet fungerar och det är inte bara vaccin som är enda lösningen även om big pharma gärna vill påskina det.

Vilka andra sätt föreslår du?
Citat:

Varför pågår studierna i flera år till då? Klart det är ett experiment. Problemet är att du inte kan göra ett vaccin ogjort.
För att de tillför kunskap. Och minskar osäkerheterna i de svar som de redan genererat.
Citera
2021-06-22, 14:39
Medlem
Citat:
Godkänt och godkänt... Det är godkänt med vissa "villkor". Experiment är vad det är om du läser det finstilta. Men det hade du nog inte gjort.

Ett nödgodkännande är ändock gjort med åtskilliga tester och forskning. Ett betydligt mer riskfyllt experiment är att exponera sig för smittan och dess efterföljande mutationer.
Citera
2021-06-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ett nödgodkännande är ändock gjort med åtskilliga tester och forskning. Ett betydligt mer riskfyllt experiment är att exponera sig för smittan och dess efterföljande mutationer.

Går att undvika både virus och vaccin.
Citera
2021-06-22, 14:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
De som fortfarande är rädda för att vaccinera sig tycker jag ska låta bli att vaccinera sig.
De som bara vill sprida antivaccinationspropaganda bör hålla sig till sanningen, eller egentligen hålla tyst helt enkelt.

Problemet är att ingen har sanningen eftersom långsiktiga studier saknas. Att påtala det är inte något antivaxxkampanjande.
Citera
2021-06-22, 14:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

men det har jag ju redan gjort? Jag hade covid förra året och har nu gått vidare. Vad var problemet? Inte fan behöver jag nåt jävla experiment-vaccin när jag redan haft covid och har antikroppar.

Mer ofarligt experment än att leva med antirkroppar får man nog leta efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Klart som fan man får proppar av sars-cov2, det var ju det folk dog som fanken av i början, tills man lärde sig att sätta in propplösande i ett tidigt skede. Hur kan du ha missat en så viktig detalj?

En av ungdomarna jag känner var sjuk i september/oktober och har ff ingen lukt och smak, när är det övergående sa du, hur många månader är några månader?

Ditt eviga tjatande om folkhälsa är lika tröttande, det finns unga och friska som dött, Adam Alsing gjorde ju ett tappert försök men gick bet. Man kan inte stirra sig blind på folkhälsa, man måste få leva också.

Angående varför vården är underdimensionerad så får du ta den frågan med våra politiker.

Nu har vi haft en massa restriktioner och förmaningar för att det föreligger en fara, vad fan tror du hade hänt om vi inte haft dessa? "förstora faran"? Jag tror covid har påverkat dig kognitivt då du verkar lida av någon form av hjärnskada, garanterat sars-cov2 som ligger bakom. Du kan ha fått en minipropp som påverkar din empati?

Adam Alsing kan ju knappast räknas som ung och frisk.
Han hade diabetes och vart högt överviktig, en riskgrupp. Eller 2 grupper.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Är det ditt bästa försök till misskreditering av EUs biverkningsdatabas.

Om man är 95 år och blir vaccinerad så är risken stor att man dör i närtid, risken för plötslig död ökar med åldern. Det är nog ingen som misskrediterar EU:s databas. Fanns det ålder på dem som dött också i den där databasen?
Citera
2021-06-22, 14:44
Medlem
Citat:
men det har jag ju redan gjort? Jag hade covid förra året och har nu gått vidare. Vad var problemet? Inte fan behöver jag nåt jävla experiment-vaccin när jag redan haft covid och har antikroppar.

Mer ofarligt experment än att leva med antirkroppar får man nog leta efter.

Jag syftade inte på dig just. Du får göra vad du vill. Om du tror att din immunitet varar för evigt så kan du dock bli besviken en vacker dag
Citera
2021-06-22, 14:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Ja jo iofs. Många i den åldern har en eller annan krämpa.
Citera
2021-06-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Är det bekräftat att han hade diabetes? Väldigt överviktig var han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in