2021-06-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om det var 7 dagar sedan senaste rapporten så motsvarar dagens rapport 482 fall per dag.

Ja, men varken den 14:e eller 15:e rapporterades det några fall så den stora blaffan för den 17:e har säkerligen fall från dessa datum.
Citera
2021-06-22, 14:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Börjar bli otäckt detta, man förstår hur idiot-ideologier som nazismen och kommunismen fick sånt fäste i Europa.

Fast nu var ju det ideologier medan vi nu har ett virus på/i halsen. Det är lätt att slänga ut den jämförelsen men den håller inte måttet om man gräver lite.
Citera
2021-06-22, 14:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Israel som nästan inte haft några fall har man nyligen fått två större utbrott just bland ungdomar och med indiska varianten.

mm men vad gör det när alla riskgrupper är vaccinerade? För barn och unga är covid inte ens farligt? Jag har inget emot att vaccinera barn med färdiga vacciner. Covid-vaccinerna är långt ifrån färdiga och givet att covid inte ens är farligt för barn och unga så förstår jag inte poängen med att stressa med vaccinering.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det här är tyvärr långt ifrån över. 34 nya döda. Bra i vart fall att 12 åringar nu ska vaccineras. Tycker man borde vaccinera alla barn från 0 år.
herregud, maken till neurotisk människa får man leta efter. styr upp ett liv istället, gå ut och ta lite frisk luft istället för att sitta här hela dagarna som en hysterisk kvinna och oroa dig för corona. det finns självklart ingen rimlig anledning att vaccinera småbarn mot corona
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
De som fortfarande är rädda för att vaccinera sig tycker jag ska låta bli att vaccinera sig.
De som bara vill sprida antivaccinationspropaganda bör hålla sig till sanningen, eller egentligen hålla tyst helt enkelt.
Tror de flesta som inte vill vaccinera sig nu inte är rädda för de kortsiktiga biverkningarna/dödstalen, det är på lång sikt det eventuellt kan bli problem (vilket ingen vet något om just nu).
Citera
2021-06-22, 14:15
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det spelar ingen roll när studierna inte är klara. Dessa vacciner är ofärdiga hur du än vrider och vänder på det.

Det finns mängder av färdiga och publicerade studier.

Citat:

Jag har ingen förståelse alls för att du bryr dig så mkt om vad jag gör och inte gör. Ta du ditt vaccin och håll det för dig själv, så gör jag som jag vill. Är inte vitsen med vacciner att man är skyddad från allvarlig sjukdom? Då kvittar det väl om andra inte är vaccinerade?

Det märkligaste är att du bryr dig om de som vaccinerar sig. Och propagerar för att folk ska låta bli, vilket du själv också förlorar på.
Citat:

Du har helt fel där. Ingen ska vara tacksam. Du gör som du vill, så gör jag som jag vill. Och ingen ska lägga sig i hur den ena eller den andra väljer att göra.

Som sagt. Du förstår inte varför det är bra att dämpa smittspridningen. Du är för korkad.
Citat:

Du fattar fortfarande inte att det här är inte vilket vaccin som helt. Experimentet pågår i flera år till. Jag kan tänka mig ta det när det är 100% klart, men absolut inte förrän dess. Det ska jag inte känna någon skam över.
Det är inte ett experiment. Det finns en uppsjö frågeställningar som tar olika tid att besvara och med olika prioritet att besvara.
Citera
2021-06-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Varit känt länge i tråden.......

Du menar alltså att om man får en släng feber i några timmar av en vanlig förkylning, så är man allvarligt sjuk?
Är du på riktigt?

Sluta sprid er skit här jävla antiwaxxers!
Är ni för fega för sprutan så var jävligt glada att vi andra normalbegåvade tar den.
Förstår inte varför ni skulle önska att färre tar den?! Knappast medmänsklighet, för det saknar ni all form av
Citera
2021-06-22, 14:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ja, men varken den 14:e eller 15:e rapporterades det några fall så den stora blaffan för den 17:e har säkerligen fall från dessa datum.

Ja, liksom förra gången SmiNet låg nere så har det inte blivit rätt bekräftelsedatum registrerat. Så det går inte att dra några växlar av.
Citera
2021-06-22, 14:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
292 000 nya vaccinationer rapporterade sedan i fredags.

54 % av vuxna är nu vaccinerade, 31,8 % är fullvaccinerade.

Svagt att inte ens 1/3 är vaccinerade. Ännu färre är då skyddade då det är 14 dagar från andra sprutan som man är skyddad. Själv tillhör jag den gruppen, men enbart beroende på att jag tog saken i egna händer.
Citera
2021-06-22, 14:17
Medlem
Citat:
Det är misstänkta dödsfall i samband med vaccination gissar jag.
Det är många som inte uppmärksammar just det.

I Sverige är det 21 misstänkta inrapporterade dödsfall som biverkning för PfizerBioNTechs vaccin i åldern 10 - 69 år.
https://www.lakemedelsverket.se/49d878/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-06-16.pdf

Totalt är det 248 anmälda misstänkta dödsfall i samband med vaccination och drygt sju miljoner doser har administrerats.

De som fortfarande är rädda för att vaccinera sig tycker jag ska låta bli att vaccinera sig.
De som bara vill sprida antivaccinationspropaganda bör hålla sig till sanningen, eller egentligen hålla tyst helt enkelt.

vad betyder det? har 248 personer dött i Sverige pga pfizervaccinnet? har dessa sedan tidigare varit sjuka eller inte i covid-19?
Citera
2021-06-22, 14:19
Medlem
Citat:
Det gör du visst.

Du säger att samma läkare som skriver hjärtinfarkt elle kula i panna, som dödsorsak,
plötsligt ej har någon trovärdighet, så fort samma läkare anger vaccin som dödsorsak.

Nu bevisar du ju igen att du inte förstår datat du länkar till.

Det är inte vaccinet som är dödsorsak i det du länkar till. Det är massa andra dödsorsaker med den gemensamma nämnaren att alla som avlidit har fått vaccinet.
Citera
2021-06-22, 14:19
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Senaste siffrorna, (up to 12/06/2021) , Pfizer, Biverkningar
Anmälda Dödsfall (Totalt vid angivet datum) 12/06/2021 : 7054st
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Senaste siffrorna, (up to 12/06/2021) , ASTRAZENECA (CHADOX1 NCOV-19), Biverkningar
Anmälda Dödsfall (Totalt vid angivet datum) 12/06/2021 : 3182st
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+40995439

Över 10 000 anmälda dödsfall på två vaccin..... Klia lite i armen.....

Citat:
Det är misstänkta dödsfall i samband med vaccination gissar jag.
Det är många som inte uppmärksammar just det.

I Sverige är det 21 misstänkta inrapporterade dödsfall som biverkning för PfizerBioNTechs vaccin i åldern 10 - 69 år.
https://www.lakemedelsverket.se/49d878/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-06-16.pdf

Totalt är det 248 anmälda misstänkta dödsfall i samband med vaccination och drygt sju miljoner doser har administrerats.

Det är högst sannolikt, att misstanken, ger en hypotes, som leder till en bedömning av medicinsk personal, om vad som är det troligaste orsaks, verkans förhållandet. vilket leder till en anmälan.

Oavsett hur man vrider och vänder på det har massor av människor dött i samband med vaccinering.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-06-22 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in