2021-06-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Samnytt är inga höjdare & denna "redstate"-sidan refererar bara till sig själv i loopar. Orkar inte fakta-granska alla sidopåståenden. Samnytt refererar till "redstate"...

Hittar knappt något själv, lite lösa rykten av artiklar som citerar varandra, till slut är det en storm

Min följdfråga är, varför skulle "Jennifer Van Laar" (redstate) ha förstahandsinformation om detta? Övriga media rapporterar 18/6, medan hon postat lite skit redan 4/6. Rent statistiskt så är hon en nobody. Men en högst driven konspirationsteoretiker i fråga om att viruset är "manmade" i labb. Förtjusande samband..

Sover du under en sten? Du måste hänga med i vad sanningsministeriet säger. Nu är det inte längre en "konspirationsteori" att hävda lab leak.... Var det inte bara obskyra Trumpister som kom med den löjliga iden om lab lleak för någon månad sedan? Om man har förmågan att granska något källkritiskt så gäller det också tillfällen då en majoritet mer eller mindre medvetet försöker föra dig på villospår. Detta gäller t.ex Hunter Bidens lap top som media inte skriver om men få seriösa, icke partipolitiskt bakbundna, skulle hävda är fake.

Myndigherna i både Kina och USA har väldigt lite intresse i att undersöka/ bekräfta lab leak då USA stod för finansieringen och kineserna genomförde den katastrofala "gain of function" forskningen på coronavirus vid labbet i Wuhan.
Senast redigerad av Neida 2021-06-22 kl. 08:14.
Citera
2021-06-22, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Det är inte alls otroligt, då alla utbytesstudenter brukar få skriva rapporter och avhandlingar om sin erfarenhet. Genom att styra ämnesområdena de ska skriva om kan man få ut användbar information. De arbetar alltså inte som James Bond och är ofta heller inte medvetna om att de är ”spioner”... de är bara duktiga patrioter.

”Dom brukar”?.....antingen gör dom det eller inte. Inget ovanligt att vissa studenter används som små agenter, USA har kört med detta länge, et var Amerikanska uppviglare som utnyttjade kinesiska studenters USA drömmar som ledde till Tianmen incidenten i slutet av 80-talet
Citera
2021-06-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Fake news, som är en del av väst världens desperata strategi att destabilisera Kina, det är samma mentalitet bland mången väst ledare idag som det var när dom pushade opium in till Kina.

Precis! Och Massakern av "studenter" på Himmelska friden plats i 1989 var bara terrorister som förtjänade kulor i nacken och alla som jobbar för demokrati i Hongkong är spioner och terrorister och ugurier i Kina föredrar faktiskt att bo i koncentrationsläger!

Får du betalt eller är du bara en etnisk kines som är totalt blind av den "tribalism" kommunistpartiet har dyrkat de sista åren (CPC har nog missförstått Marx något när de dyrkar etnonationalism...)?
Citera
2021-06-22, 08:27
Medlem
Så 5 sidors babbel utan någon riktig källa?
Citera
2021-06-22, 08:30
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Sover du under en sten? Du måste hänga med i vad sanningsministeriet säger. Nu är det inte längre en "konspirationsteori" att hävda lab leak.... Var det inte bara obskyra Trumpister som kom med den löjliga iden om lab lleak för någon månad sedan? Om man har förmågan att granska något källkritiskt så gäller det också tillfällen då en majoritet mer eller mindre medvetet försöker föra dig på villospår. Detta gäller t.ex Hunter Bidens lap top som media inte skriver om men få seriösa, icke partipolitiskt bakbundna, skulle hävda är fake.

Myndigherna i både Kina och USA har väldigt lite intresse i att undersöka/ bekräfta lab leak då USA stod för finansieringen och kineserna genomförde den katastrofala "gain of function" forskningen på coronavirus vid labbet i Wuhan.
Letar du lite bland mina inlägg så ser du att jag backar den teorin fullt och fast.

Jag har även bidens laptop-leak på min dator så det är ju inte så mycket att snacka om ... ingen sensation direkt. Dock tveksamt att Biden skulle blandat kokain-rally & nöjes-pund med elektroniskt landsförräderi.

Enligt god sed skulle detta var läckt innan hålet pluggas igen, minst en-två sensationer - för att vertifiera för ev. köpare, var god länka.
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Så 5 sidors babbel utan någon riktig källa?
Källan är redsite, trovärdigheten är hopp
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-22 kl. 08:36.
Citera
2021-06-22, 08:59
Medlem
https://www.di.se/nyheter/kinesisk-spionchef-uppges-ha-hoppat-av-ska-ha-information-om-coronavirusets-ursprung/
Citera
2021-06-22, 09:19
Medlem
Jag tror verkligen inte att Joe Biden har något att oroa sig för. Han har tagit en hård linje mot Kina och om den här killen kan bekräfta ursprunget så kommer man förmodligen vilja stämma Kina, eller kinesiska intressen i USA.

Logiken att Kina har en bra relation med Bidens och sen läcker sonens smaskigaste detaljer går inte riktigt ihop.
Citera
2021-06-22, 10:54
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo

Logiken att Kina har en bra relation med Bidens och sen läcker sonens smaskigaste detaljer går inte riktigt ihop.
Det var väl en kinesisk avhoppare som avslöjade?
Den kinesiske avhopparen är ju, om han är verklig, Kinas fiende, elker hur tänker du?
Citera
2021-06-22, 11:15
Medlem
AbsurdExistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skulle över 100.000 vara spioner, wow. Det där var inte lite extremt påstående.

Kan det var så otroligt att det kan vara sant, hur får man över 100.000 att jobba under täckmantel och som spioner men Kina är visligen toppstyrt, det skulle aldrig funka i ett väst samhälle utan att det läcker.

Fan vilken svår bransch också även om personen kommer med bevis så kan det vara medvetet desinformation från Kina. Det kan ju inte vara lätt att dubbelkolla och trippelkolla när en spion har bevis för något om det är väldigt svårt att få tag i.

Den uppfattningen har du på grund av att din verklighetsuppfattning är satt ur spel, antagligen för att din hjärna är våldtagen av filmer. Det krävs inte av spioner att de ska smyga runt på natten, bryta sig in i topphemliga labb, osynliga. Det enda som krävs är att hemliga/viktiga uppgifter sprids, samt få en inblick/översyn av fiendens positioner. 100000 är realistiskt då regimen i Kina tvingar sina landsmän, givet att de återvänder till Kina att dela med sig av information, och givetvis byter de information med tillmötesgående landsmän som sitter på intressa positioner utomlands. Det är inte så att kinesiska doktorander smyger runt på nätterna och har fuffens för sig, däremot delar de med sig av vad som händer på deras avdelningar, dvs våra universitet rapporterar idag mot den kinesiska regering, antagligen bättre än vad vi i Sverige rapporterar till vår egen.
Citera
2021-06-22, 11:50
Medlem
Vi ska heller inte glömma att spionage sedan länge och i huvudsak, blivit elektronisk. Vi utsätts dagligen för kinesiska och ryska intrång och påverkanskampanjer över nätet.
Citera
2021-06-22, 11:58
Medlem
Rollokolans avatar
Mitt ex jobbade på ett stort universitet med medicinsk forskning. Det hände ofta att de kom på kinesiska studenter/forskare med att fotografera labutrustning mm så "spionage" sker även i liten skala.
Citera
2021-06-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Letar du lite bland mina inlägg så ser du att jag backar den teorin fullt och fast.

Jag har även bidens laptop-leak på min dator så det är ju inte så mycket att snacka om ... ingen sensation direkt. Dock tveksamt att Biden skulle blandat kokain-rally & nöjes-pund med elektroniskt landsförräderi.

Enligt god sed skulle detta var läckt innan hålet pluggas igen, minst en-två sensationer - för att vertifiera för ev. köpare, var god länka.
Källan är redsite, trovärdigheten är hopp

Källan duger för Dagens industri. Så jag antar att de är i samma kategori som Samnytt nu.
https://www.di.se/nyheter/kinesisk-spionchef-uppges-ha-hoppat-av-ska-ha-information-om-coronavirusets-ursprung/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in