2021-06-22, 01:41
Avslutad
Om det ska bli nån ordning på torpet så föreslår jag att dom stryker p44.
Och inför p944. Då jädrar
Citera
2021-06-22, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Bra nu att Lööf tvingas välja mellan höger och vänster.
Man kan inte låtsas att 30% av framröstande mandat helt enkelt inte existerar. Hon får bita i det sura äpplet likt resten av borgerligheten och samarbeta med SD. Eller bli ett vänsterparti.
Jag tror att hon kommer att kräva statsministerposten i kommande regeringsförhandlingar med S, V och MP. Hon vill bli statsminister och bryr sig inte om vilken politik hon kommer att behöva föra. Bli inte förvånad.
Citera
2021-06-22, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Om det ska bli nån ordning på torpet så föreslår jag att dom stryker p44.
Och inför p944. Då jädrar

Nej återinför Kod 291, och "pojkstreck", vi har inte haft det på länge nu.
Dags att damma av gamla fruktbara begrepp och idéer igen ?
Citera
2021-06-22, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Lööf verkar istället väldigt saklig och rationell.

Hon befattar sig inte med vänstern (V +SD som vill göra Sverige till ett Nordkorea). Och alla som inte har NK som föredöme lär ju se det som positivt.

Istället avtalar hon med Löfven. Sedan är det Löfvens sak att hantera V.
Det är pragmatiskt och vettigt.

De som säger att hon förhandlar med vänstern är ju mer än lovligt vilse i pannkakan. Samma med de som yrar om att C är ett stödhjul till S. Dom har inte koll på något.

C är bara kravställare.

Det som är Nordkorea är att överge sina vallöften och spela smutsigt och efter valet göra
Tvärtemot vad man sagt för att försöka stänga ute en tredjedel av väljarkåren, likt lööf gjorde.

Hon och andra verkar tro att det är olika politiska motståndare som är orsaken till ”krisen”.
När det istället handlar om att lööfs uppdragsgivare, det svenska folket, har gett så pass mycket mandat åt dessa partier V och SD, att de övriga måste förhandla med dem. Ingen bryr sig om lööfs ideologiska övertygelser. Hon får samarbeta med någon av dessa
Om hon vill vara politiker i riksdagen och partiledare. Passar det inte kan hon avgå som han folkpartisten som reste sig ur soffan.

Kravställare? Ja det är ju V också. Hur kan detta vara svårt att förstå? Antingen samarbete med V och beakta deras krav, eller SD. Bara välj. Utifrån kompromisserna som kommer därav, förhoppningsvist viktat mot respektive partiers mandat, sker ”folkviljan”. Men dessa totalitära Annie Lööf politiker broilers tror att det handlar om dem, deras karriär samt extrema idéer
Senast redigerad av grobiankungen 2021-06-22 kl. 01:52.
Citera
2021-06-22, 01:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Bra nu att Lööf tvingas välja mellan höger och vänster.
Man kan inte låtsas att 30% av framröstande mandat helt enkelt inte existerar. Hon får bita i det sura äpplet likt resten av borgerligheten och samarbeta med SD. Eller bli ett vänsterparti.

Där anar man att det inte egentligen handlar om utrotningsläger, utan om att SD kan tänkas påverka politiken bort från det liberalistiska drömsamhället.

Jag undrar vad hon hade tyckt om V hade varit ett mer gammaldags kommunistparti; typ, nej till EU, nej till invandring som skapar trasproletariat och lönedumpning.

Eller så är hon bara dum. Vi som betraktar henne utifrån kan inte så lätt gissa.

Hur som helst; nuvarande C är en fara för Sverige och ett extremistparti.
Citera
2021-06-22, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Björklund blev partiledare 3 år före SD kom in i riksdagen. På den tiden skulle man frysa ut SD så folk skulle förstå att det var meningslöst att rösta på dem. Tänk Reinfeldts uppgörelse med Miljöpartiet om lågkvalificerad arbetskraftsinvandring. Politikerfamiljen Ullenhag var väldigt stark och deras anhängare tvingade bort "rasisterna" Mauricio Rojas och Nyamko Sabuni.

Jag tror Björklund med tiden förstod att strategin mot SD var dålig, men då hade han redan målat in sig i ett hörn.

Björklund är en Bilderbergs-besökare och globalist. Huruvida den ideologiska övertygelsen är genuin eller opportun vet jag inte fast jag faktiskt en gång pratat lite kort med honom. Men han blev väl belönad för förräderiet 2018 (ambassadörspost i Rom).

Vad Björklund förstod och förstår är naturligtvis något hela annat än det han säger.
Citera
2021-06-22, 01:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Japp. Parodi...

Sparkar ner Löfven och blir antagligen sedan jätteförvånad när M och hela Heja-Jimmie-gänget kommer inspringandes och tar makten.

Antagligen gör M en deal med SD där SD får rätt bra ministerposter.

Inte min dröm direkt men detta gissar jag på.

Vad fan yrar du om? Den gubben har ju verkligen levt på kanten ända sedan förra valet. V verkar hata honom. Detta verkar vara sista chansen, sen trillar han ut.

Du borde läsa lite mer om vad ordet Diktator betyder.

Löfven återkommer naturligtvis som statsminister efter talmansrundor. Hur skulle det kunna bli på annat vis? Nix V hatar inte Löfven.
Citera
2021-06-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Det står att enbart 24 % av C-väljarna anser att marknadshyror är en bra idé.

Jag vet inte hur viktig frågan är för dem, däremot verkar det vara mycket viktigare för Annie att få igenom detta än för hennes väljare, som inte ens anser att det är en bra idé. Man undrar vilka hon företräder när hon vägrar ge sig i frågan.
Företagsintressen, Timbro-lobbyinsterna, rika människor...
Citera
2021-06-22, 02:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Utan L blir det ingen borgerlig majoritet. Vill du verkligen ha fyra år till med Löfven?
Betyder antagligen också att L inte stöder S budget i höst som man lovat. Då får Löfven problem.
Citera
2021-06-22, 02:40
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur menar du? En centerpartist var frånvarande men ingen röstade fel. https://www.friatider.se/sex-s-ledamoter-var-franvarande-nar-lofven-avsattes

Du har rätt. Har bett om ursäkt för min tidigare felaktiga information.
Citera
2021-06-22, 02:46
Avslutad
Hur blir det nu då? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRAwoL/politiska-vilden-emma-carlsson-lofdahl-lamnar-riksdagen

edit. Riksdagspolitikern och före detta liberalen Emma Carlsson Löfdahl lämnar sitt riksdagsuppdrag.
Hon plockade ut 400 000 kronor utan att jobba och har varit politisk vilde sedan Aftonbladets avslöjande.
Jakob Olofsgård tar över.

KAN ju vara så att hon blev utköpt.
Senast redigerad av P944 2021-06-22 kl. 02:52.
Citera
2021-06-22, 02:58
Medlem
dront242s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Hur stor är risken egentligen att Löfven lyckas klamra sig fast vid makten? Börjar likna en diktator mer och mer... Läskigt på riktigt.

Jag tror helt ärligt att absolut inget kommer att ändras. De kommer med nån ny uppgörelse, typ "Sommaruppgörelsen - SUG" och C når en ny dimension i retoriskt mumbojumbo genom att hävda "Vi stödjer en borgerlig regering, så länge Löfvén blir stadsminister". Typ. Trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in