2021-06-21, 23:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Men vad anser du att C har för option nu?

Antingen med ett värdekonservativt block eller så med Stefan och Bolund?

Men har en 90 procent väljare som bor i Storstad, är småslampor och jobbar inom offentlig sektor,

Jag har hela tiden sagt att C bara har ett alternativ och det är en sosse-regering i samarbete med V+MP.

Annie har gått så hårt in i sitt SD-hat att hon inte kan släppa fram en M-regering och då är det S som gäller även om hon måste böja sig för kommunisterna.

Vad det handlar om är mest att jobba med fasaden så att hon kan låtsas som att hon inte tar kommunisterna i hand även om det är vad hon i praktiken måste göra.
Citera
2021-06-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Precis!
Misstänker dessvärre att du har alldeles korrekt här.
Svenska folket har röstat för skattehöjningar i 100 år. Men jag tror det är av historiska skäl som människor röstar på S, människor förändras sällan.
Citera
2021-06-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Kollar man Sossarnas Facebook så ser man att majoriteten av dom som röstar på dårarna är gamla kärringar som spelar Bingolotto och inte vet ett skit om politik.
Hoppas dom dör fort.
Jag satt på krogen igår och förklarade för ett gäng medelålders gubbar vad regeringskrisen handlade om. De förstod när jag förklarade men ingen förstod det innan jag hade förklarat det. Tror hälften av dem ungefär lutade SD.

Det är bara att acceptera att de flesta svenskar inte vet något alls om politik och knappt borde ha rösträtt.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad är er analys, lutar det mot extraval eller kommer Stefan säga "ok vi skiter i det där med fria marknadshyror"?

Analysen är att detta diskuterats och planerats innan. V ser till att skapa misstroende. Löfven röstas ner och C kan sedan plocka bort punkt 44 i förhandlingarna med argumentet att man "tar ansvar" för Sverige. På så vis kan man bilda regering med V. Detta har givetvis diskuterats innan mellan V, S, MP och C.
Citera
Avslutad
Kan bli så att C startar eget och bara samarbetar i frågor där dom får gehör.
Citera
2021-06-21, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har hela tiden sagt att C bara har ett alternativ och det är en sosse-regering i samarbete med V+MP.

Annie har gått så hårt in i sitt SD-hat att hon inte kan släppa fram en M-regering och då är det S som gäller även om hon måste böja sig för kommunisterna.

Vad det handlar om är mest att jobba med fasaden så att hon kan låtsas som att hon inte tar kommunisterna i hand även om det är vad hon i praktiken måste göra.

Så är det...

Men vad händer med hennes extrem neo-liberala shit när hon i framtiden skall lira med sossar å kommunister?

Vinster i typ skolor av John Bauer (som kånkade med 110 mill) lär ju inte flyga så bra mellan S/V och Annie.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-06-21 kl. 23:13.
Citera
2021-06-21, 23:11
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshuvudet
Ja jo, men nu när hon Kakabaveh röstar som vänsterpartiet spelar det inte någon roll vad hon från Liberalerna röstar för. Blir det sondering är det garanterat kört för högerpartierna eftersom oppositionen blir sammanlagt 175 mandat och då blir det på ett eller annat sätt Löfven ändå som blir statsminister.
Med andra ord kanske regeringsfrågan avgörs av bara en vilde.

Ja så kan det kanske blir.

Den f.d. vänsterpartisten lär rimligen stödja Löfven, motvilligt möjligen, men likväl.

Men hur den f.d liberalen ställer sig vet jag inte.

Dessutom om jag inte missminner mig helt så var det väl en centerpartist som gick mot partiet och röstade mot Löfven när han valdes efter JÖKEN? Eller blandar jag ihop det med något nu?
Citera
2021-06-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Med C’s hjälp så lyckades den S-ledda regeringen iaf ta död på säkert 10.000 personer i pandemin.

Som tur är.. hade S och C 10.000 ”värdiga” ersättare till dessa tomma platser redan boendes i landet.

Men snälla rara.. Du kan inte skylla Corona på regeringen. Det får dig bara att verka dum i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det du kallar borgerlig regering kanske hade hållit 1-2 veckor innan SD utpressat sönder den. Varför skulle det vara bättre?

Du får välja att tro att SD är idioter. Jag tror de hade värderat att få lite makt och hade försvarat den länge. Kanske en hel mandatperiod, kanske inte. Vad vi vet nu är att alternativet där vänstern snällt skulle vara tysta inte höll. Vad gör C nu?
Citera
2021-06-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ja, det ligger lite i vad du säger, men V var också tydliga med att de släpper fram Löfven för att få en regering, men om regeringen verkligen går vidare med punkt 44, då kommer de att fälla regeringen. De gav helt enkelt Löfven en 2.5 år lång frist att lösa saken. Men det sket Löfven i, istället kör Löfven medvetet regeringståget rakt in i väggen i full fart.
Löfvén var väl säker på att vänsterpartiet var alldeles för menlösa för att göra slag i saken, så han tänkte finna sig i att vara dörrmatta åt Annie Lööf ännu ett tag, för landets bästa, som han uttrycker sig.
Löfvén är i grunden en bra karl, men nu har han blivit tillräckligt hunsad av Annie Lööf.
Citera
2021-06-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Ja S lyckades ju inte få in fler än 94 av 100 idag. Vem vet, det kanske är några med svår Coronaskräck som vägrar sätta sin fot i plenisalen. Då blir ju läget lite mer intressant
Det är väl en S-märkt ledamot som är/var häktad för knark-körning och tog Time-out
Citera
2021-06-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Enig. Man kommer att fortsätta samarbetet med punkt 44 lagd på framtiden. Andra alternativ är sämre för samtliga eftersom det innebär risken för C och V att man släpper fram SD.

Man kan konkretisera punkt 44 och ge garantier som V nöjer sig med och därigenom släpper fram S+MP-regeringen igen.

Det skulle vara omöjligt för C att backa från det dock, kanske mer troligt att dom blockerar en regeringsbildning genom talmanrundor och tvingar S att utlysa ett extra val?

C borde ha mest att vinna på det liksom V som skulle dödförklara sig själva om dom backade nu.

Stora förlorarna är L och S som knappast ser något imponerande stöd i opinionen.. med rätta.

MP gömmer sig rätt bra, Bolund ser dock ut som en rejält sliten crack-pundare.. dom är nog rätt oroliga.
Citera
2021-06-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Kan bli så att C startar eget och bara samarbetar i frågor där dom får gehör.

"Centerpartiet kan tänka sig att sitta i en socialdemokratisk regering efter nästa val. Det säger partiledaren Annie Lööf i en intervju med Expressen"

"– Centerpartiet går inte till val på att sitta i opposition och inte få något gjort. Vi kommer självklart gå till val på att sitta i regeringsställning, "

"Enligt Annie Lööf så kommer Centerpartiet inte att ingå i en ny, borgerlig regering så länge Moderaterna är beredda att budgetförhandla med Sverigedemokraterna."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-oppnar-for-att-sitta-i-regering-med-lofven-efter-valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in