2021-06-21, 21:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Många gamla sossar som är förskräckta över att sossarna kör nyliberal politik bara för att få sitta vid makten.

Arbetare och lägre tjänstemän, dvs arbetarklass samt lägre medelklass, som inte har råd med nyliberala projekt såsom marknadshyror.

Övriga som tror på solidaritet.

Bara några tankar.

S måste nu respektera V framöver, vilket är bra och bara kan gynna de stora massorna, då de stora massorna oftast inte är höginkomsttagare.

Dagens roligaste? tror du arbetare och tjänstemän är V röstare?
Det är blattar och ” kulturarbetare ” som röstar V
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Beror på vad som ligger i potten efter valet 2022.

Annie gillar ju såklart inte att redan nu få släppa sin mitten strategi och illusion till väljarna där hon tror sig kunna behålla och lura en del väljare att rösta på C.

Vadå mitten. Hon ligger ju på yttersta kanterna på allt, alltifrån tokinvandring till vansinnig ny-libejalism.

Hon ligger så långt från mitten det går den galna rödskrikan med talfel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Sossar i media+twitter, journalister på aftonbladet.. dom har fått totalt psykbryt.

Helvete vad underhållande.
Ja visst är det kul. Jag följer normalt sett inte MSM men idag har det varit extremt underhållande så jag har inte kunnat låta bli 😀
Citera
2021-06-21, 21:44
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Existerar inte kvinnoförtryckande, böghatande, antidemokratiska islamister?

Detta med att kleta ihop muslimer med islamister är som att laga pannkaka på sand.

Tyvärr kanske detta synsätt kommer att vinna mark framöver.
Nej det existerar bara sådana muslimer. En del av dem. Jag skulle inte drömma om att kleta på dem islamiststämpeln.
Citera
2021-06-21, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Liberalerna har haft 5 st PRO-Björklund administratörer/förhandlare inom regeringskansliet som tydligen packade ihop sitt shit en kvart efter Sabuni gick in som PRO Kristersson i eftermiddags.

Känns nog som att många av oss värdekonservativa måste slänga en röst på Sabuni.

Källa: senaste ekot.
Ja, om jag blir uppringd av ett opinionsinstitut tänker jag säga L. Inte för att jag tänker rösta L men jag tänker att om Sabuni får lite momentum i opinionsundersökningarna så kan de klara 4%-gränsen. Jag tror de kan kannibalisera på C.
Citera
2021-06-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag undrar var Novus och Sifo hittar sina människor någonstans? När man har tittat på nyheterna när de går runt och frågar random folk på stan så tycker nästan varenda jävel att det är en bra idé.
Novus frågade drygt 1000 vilket är standard för deras snabbundersökningar, men Sifo tog in över 10.100 svar via sin webbpanel. Så det är ju ett lite tyngre underlag än när SVT stoppar 10 pers på stan och nån på redaktionen klipper ner det till 3 pers.

Bland SD-väljare är stödet för extraval skyhögt (över 80%), men jag tror att många andra mest känner ”orka”. Det är midsommarveckan och bara några dagar till industrisemestern börjar, liksom. Jag tror svaret skulle bli lite annorlunda om frågan kom upp under höst eller vår.
Citera
2021-06-21, 21:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Enligt uppgifter till Aftonbladet försöker Socialdemokraterna få Centerpartiet att släppa på punkten om fri hyressättning i nybyggnation.

Mmm..

Det är principfrågan. Jag tror det blir för svårt för Annie att acceptera det, trots "ansvar" hit och dit..
Citera
2021-06-21, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Bättre Liberalerna faller ur riksdagen och deras röster går till det blågula blocket. De kommer bara ställa till med oreda i ett samarbete med SD.

Uffe måste få 174, får han det krävs det att Löfven får ihop Anne och Nooshi.

inte ens om han lapar i tre år åt båda får han ihop det.
Citera
2021-06-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det var aldrig nån bluff från Dadgostar. Hon fick därmed borgarna att rösta bort en regering som hade marknadshyror på programmet. Detta var en gyllene chans att införa dem och den chansen är nu borta för lång tid. Utan borgarnas röster då hade marknadshyror i nästa skede införts med stöd av Moderaterna och Kristdemokraterna. Är detta så svårt att fatta?

Vad fick borgarna då i utbyte? Svaret är extraval i bästa fall, där Liberalerna troligen åker ur – eller ännu en regering som Löfven leder, men nu utan marknadshyror på programmet. Borgarna blev alltså blåsta. De fick ingenting i utbyte. Dadgostar ledde dem rakt in i fällan!

Dragonstar for president! 😀👍

Tycker det var skickligt spelat. Dock får hon inte ”lose her cool”, nu när hon sårat den stora draken betydligt… Utan fortsätta tämja den! Och hålla den i kort koppel.
Citera
2021-06-21, 21:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Liberalerna har haft 5 st PRO-Björklund administratörer/förhandlare inom regeringskansliet som tydligen packade ihop sitt shit en kvart efter Sabuni gick in som PRO Kristersson i eftermiddags.

Känns nog som att många av oss värdekonservativa måste slänga en röst på Sabuni.

Källa: senaste ekot.

Ja, opinionsundersökningen i SVT visade att om L åker ut blir det ingen borgerlig majoritet, och då får vi en ny rödgrön regering. En röst på L kan därför vara välmotiverad för allmänborgerliga väljare.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag är rädd att du har rätt i detta fall, men ändå fel!
Det är helt uppenbart att svaret var ämnat för någon annan…
Mea Culpa

Nej, jag är definitivt inte såsse. För övrigt, tror jag mig kunna garantera att jag står till höger om dig.

Med det sagt tänker jag inte ägna mig åt ytterligare gnäll.
Jag önskar även dig den uppfriskande känslan av att rycka en åsikt rakt ur arschlet, lite då och då, utan att koppla in hjärnan!

Du citerade mig, och svarade, uppenbart för dig möjligen. Fortsätt med dina åsikter utan att koppla in hjärnan, det är ganska kul!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Dagens roligaste? tror du arbetare och tjänstemän är V röstare?
Det är blattar och ” kulturarbetare ” som röstar V

Nej.

Vet många som är av de kategorier jag räknade upp, som röstar V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in