2021-06-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Klart att skolan driver det här. Det har jag sagt hela tiden.
9 juni hade vi cirka 200 fall per miljon invånare. Idag har vi 17 fall per miljon invånare, så sedan skolorna stängde har smittspridningen minskat med 90%.

Obegripligt hur du kan blunda för detta faktum.

https://ourworldindata.org/covid-cases

Nu kommer vi antagligen inte att se någon ökad smittspridning under sommaren, utan det kommer dröja till månadsskiftet sep/okt precis som förra året, när viruset gosat in sig ordentligt.

För det första!
Skolorna stängde inte den 9e
För det andra!
Vi har inte ens fått första rapporten på en vecka än.
För det tredje!
Du är helt jävla galen med ditt snack om skolorna
Citera
2021-06-21, 20:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Frankrike skriver upp sina covid-dödsfall på sjukhus med 40%. Lite märkligt kan jag tycka att man inte anser sig ha haft koll på hur många som avlider på sjukhus, de borde vara de lättaste att ha koll på.

Men nu kommer land efter land fram till att de underskattat dödsfallen. Sverige har räknat bäst rätt, vilket också Tegnell tidigt sa.

Ytterligare en anledning att inte tävla i dödstal. En av de mest bisarra tävlingarna jag hört talas om...
Citera
2021-06-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har svårt att tro att det kan gå så mkt sämre än i Sydeuropa. Den i särklass sämsta covid-strategin i alla kategorier.

Munskydd har ingen större effekt. Förstår inte hur folk kan fortsätta att tro det.

Munskydd ger ett visst skydd, skyddar inte helt dock.
Citera
2021-06-21, 20:36
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
För det första!
Skolorna stängde inte den 9e
För det andra!
Vi har inte ens fått första rapporten på en vecka än.
För det tredje!
Du är helt jävla galen med ditt snack om skolorna

För det fjärde väldigt många som arbetar hemma skulle skulle behöva återgå till arbetsplatsen då de flesta inte kan arbeta hemma med barn runt sig !!!
Citera
2021-06-21, 20:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Läs nu vad jag skrev till dig

Jaha du är en foliehatt som förnekar munskyddets effekt ser jag nu.
Munskyddets vurmade är de största foliehattarna jag hört talas om.

Nej munskyff fungerar inte och har aldrig fungerat. Det som fungerar är att sköta hälsan så man inte behöver bli onödigt sjuk.
Citera
2021-06-21, 20:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Munskydd ger ett visst skydd, skyddar inte helt dock.

Att gå runt och godhetssignalera med munskydd är bara ren idioti. Vill man göra samhället en tjänst gör man bäst i att hålla sig hemma. Inte vara ute i trängseln med munskydd.
Citera
2021-06-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Nähä. Är det ett argument för eller emot det jag skrev? Förstår inte riktigt vad du menar.

Tegnell säger: Osannolikt att deltavarianten sprids utanför Värmland.
Jag hittar inte ens citatet på Google. Internet borde ju vara tapetserat med det om han sagt det. Har du länk?
Citera
2021-06-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag hittar inte ens citatet på Google. Internet borde ju vara tapetserat med det om han sagt det. Har du länk?

Trådsanning kanske?
Citera
2021-06-21, 21:10
Moderator
Chantres avatar
Smittan i Skåne är nu så låg så att regionen meddelar följande.

Citat:
Från och med den 21 juni uppdateras lägesbilden endast på tisdagar och torsdagar.
https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
Citera
2021-06-21, 21:12
Medlem
Att inte stänga skolorna var och är totalt vansinne...
Citera
2021-06-21, 21:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
1. Det var ju inte jag som sa att den inte kommer spridas, det var ju din idol.

2. Fast jo, Deltan är ju farligare.
Nej! Det är den inte. Sluta läs skit från Aftonbladet eller lyssna på politruker och korrupta "läkare".
Citera
2021-06-21, 21:15
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det sker alltid en eftersläpning. Smittspridningen syns inte direkt när skolan öppnar och minskar i en gradvis process. Detta år kan jag tänka mig att vaccineringarna som ökat i hastighet mot slutet av perioden har bidragit till att få ned smittspridningen i samhället. Ska bli spännande att se vad som händer med smittspridningen under sep-nov. Kommer skolan bidra till ökad smittspridning på det sätt vi sett tidigare, eller kommer vaccineringarna göra att de låg nivåerna kvarstår? Det är väl frågan vi alla tycker ska bli spännande.

Mmmmmm
Du är överbevisad men fortsätter envist mumla om dom hemska barnen....

Dom otäcka ovaccinerade små smittspridarna som envist klängde i klassrummen i April när smittan tvärdök...vänta nu den tvärdök även bland barnen FAST dom trängdes i klassrummen......ovaccinerade hmmm måste vara PÅSKLOVSEFFEKTEN!

Du påminner om en annan kille i en bunker som envist fortsatte att mumla om påhittade planer och strategier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in