2021-06-21, 20:24
Medlem
Schedrevkas avatar
M + KD + SD + L = 175 mandat

Jag är inte insatt men vad är anledningen till att detta inte är ett alternativ? På senare tid har det luckrats upp för både Kristersson, Sabuni och Ebba om ett SD-samarbete.
Citera
2021-06-21, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Håller inte med, VPK:s åsikter ligger långt ifrån det svenska folkets.

Och ändå är partiet så stort som det är. Vem är den typiske VPK-röstaren?
Citera
2021-06-21, 20:27
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det fanns ju i Januariöverenskommelsen. Regeringen Löfven var ju förpliktigad att införa dem, ända tills Dadgostar kom in på planen och lät borgarna rösta bort marknadshyrorna. En genialisk blåsning. Inte undra på att liberalerna på DN idag gråter.

Fast V hat sagt i 2.5 år att dom inte släpper igenom marknadshyror. Och SD har aldrig velat ha det heller. Så någon blåsning är väl inte snack om. Och M och KD ville ju inte ha er misstroendevotum, SD var så snabba att dom inte hade något val annat än att hänga på.

SD är ju de egentliga genierna, synade bluffen och tvingade fram det hela. V kunde inte backa, och inte M eller KD heller. Och det är väl troligt att mp åker ut om det blir extraval. Jäkligt snyggt spelat.
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Blir vi av med häxan Annie Lööf på något sätt så är det värt det med lite stök.

Det blir nog tvärtom. C i regering tillsammans med S och eventeullt Mp. Med stöd av Vpk. Men för att få det stödet måste man köra vänster-om-vänsterpolitik. Inget problem för något av regeringspartierna.
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vem syftar du på. Morgan eller strandhäll?

Åkesson
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Blir vi av med häxan Annie Lööf på något sätt så är det värt det med lite stök.

Jag har svårt att se att hon ska behöva lämna. Med dagens C-väljare kan hon nog göra vad som helst så länge hon skäller på Åkesson i debatter
Citera
2021-06-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Allt jag vill veta är om de finns någon möjlighet i helvete att vi får en högerregering?
Verkar inte så, då L och KD ligger risigt till i opinionen. Ett extraval skulle gynna vänstern.
Citera
2021-06-21, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Åkesson

Kallas ledarskap och debattförmåga. Hur sura är ni?
Citera
2021-06-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sossarna kommer ju ha det tufft vid nyval

Gjort Sverige till ett mer otryggt land
Höjt skatter
Gjort skolorna sämre
Ökat kriminaliteten
Ökat antalet våldtäkter
Ökat antalet mord
Ökat arbetslösheten
Ökat klan -samhälle
Ökat vårdköerna
Ökat bostadsklyftan
Hanteringen av Covid-19

Listan kan säkerligen göras längre.
Gjort skolorna sämre och fuskat med resultaten dessutom.
Ökat kriminaliteten men var snabb att proklamera "Nu har det vänt" efter 2 veckor i rad utan dödsskjutning, buset svarade.
Ökat antalet våldtäkter och vill lösa det med hårdare straff för sexköp
Ökat antalet mord med såg det inte komma
Ökat arbetslösheten trots löfte om Europas lägsta
Ökat klan -samhälle och låtsas som att det inte finns
Ökat vårdköerna det är faktiskt regionerna som orsakar det för att kunna pressa regeringen på pengar till ännu fler administratörer i den sönderbyråkratiserade vården.
Ökat bostadsklyftan, men det är kommunerna. Ingen kommun skulle komma på den idiotiska tanken att låta någon bygga billiga hyresrätter då det drar till sig ett dyrt klientel. Givetvis pratar man mycket om billiga hyresrätter, men kommer aldrig göra slag i saken
Citera
2021-06-21, 20:30
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om man tror det har man minimal tankeförmåga. Annie är körd, hon skapade krisen genom sin kompromisslösa attityd.
Då enligt samma princip som att våldtäktsoffret är ansvarig. Hon skapade våldtäkten genom sin kompromisslösa attityd.

Det här förklarar varför domstolar dömer så lite påföljd. Det sitter sådana med samma inställning som Returpapper och menar att brottsoffren har skapa brotten med sina kompromisslösa attityder.

Jag å andra sidan, som inte menar att våldtäktsoffret har skapat brottet med en kompromisslös attityd, menar att Lööf gjorde helt rätt som stod på sig. Det är avtalat om att S skall leverera en betalning och då skall också S leverera. Levererar inte S enligt avtal skall Löfven inte vara statsminister.

Kan inte Löfven levererar pkt 44 skall Löfven inte vara statsminister. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-06-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Och ändå är partiet så stort som det är. Vem är den typiske VPK-röstaren?

Fattig och oförmögen att klara sig själv
Citera
2021-06-21, 20:33
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tror inte vi såg samma PK. Det förekom definitivt ingen vädjan från Nooshi. Snarare påtalade hon att hon gärna samarbetar med S vilket i sin tur stärker V:s inflytande.

Jag parafraserar:

"Jag har försökt i flera år att lösa det här. Bara vi hade kunnat prata med varandra hade vi undvikit det här. Jag har gång på gång försökte prata med Löfven och Lööf men de har inte velat prata med mig".

"jag sträcker ut en hand till Löfven och Annie Lööf".

"Vi krävde bara en liten punkt. Bara en".

"Hade de bara strukit en av 72 liberala reformer hade de även fortsatt haft vårt stöd".

"Det är med tung hand vi gör det här"

"Socialdemokraterna har byggt det här landet".

Hon vill desperat sitta ner och förhandla med sossar och extremliberaler som har behandlat hennes parti som paria i två och ett halvt år.

Istället hade hon kunnat stå på sig och säga:

Tiden när vänsterpartiet agerar stöd för en skadlig extremliberal politik är över. Vi kommer naturligtvis kräva inflytande efter storlek men vi är självklart intresserade att höra vad Löfven har att erbjuda. Det kommer krävas att vi får gehör för betydande frågor som är viktiga för oss även om vi självklart inser att vi kommer tvingas släppa igenom liberala förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in