2021-06-21, 18:44
Medlem
EnGodForlorares avatar
S + MP + V + C = 100 + 16 + 28 + 31 = 175. En vänster-mitten regering kan alltså bildas om V och C kommer överens. Vilket i dagsläget verkar helt omöjligt, men vår listige statsminister har ju trasslat sig ur knepigare situationer förr.
Citera
2021-06-21, 18:51
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Ja de vänder alltså kappan efter vinden igen och överger regeringen när de nu ser sin chans.
Vad tycks om detta?

Ingen sensation. L är historia snart.
Citera
2021-06-21, 19:00
Medlem
Ointressant vad L säger då dom inte behövs för att S ska få majoritet.

Dom ligger dessutom under spärren.

Om det vid nästa val råkar bli så att L blir vågmästare i riksdagen kommer dom överge borgerligheten och rösta på Socialdemokraterna eftersom dom är ett massinvandringsparti.

Vi har sett detta nu i snart 10 år. Först var det decemberöverenskommelsen, sedan januariöverenskommelsen.

Skulle det vara så att vid 2022, att M KD & SD får ensam majoritet kommer det bli sådan kallabalik i detta landet att ni snart kommer få se att M eller KD bildar regering med socialdemokraterna, för att fortsätta säkra massinvandringen.

Problemet är att vanliga svenskar är så naiva att dom inte ens ser att kejsarne är naken fastän han varit naken rakt framför dom i 10 års tid.
Citera
2021-06-21, 19:05
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
S + MP + V + C = 100 + 16 + 28 + 31 = 175. En vänster-mitten regering kan alltså bildas om V och C kommer överens. Vilket i dagsläget verkar helt omöjligt, men vår listige statsminister har ju trasslat sig ur knepigare situationer förr.

Jag kanske minns fel nu, men är det inte en person som lämnat V och är s.k. politisk vilde? I så fall har de inte 28 mandat utan 27, vilket medför att en koalitionen mellan S, MP, V och C bara har 174 mandat.
Citera
2021-06-21, 19:11
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tror L väljer att överge JÖKEN som en sista chans att möjligen kunna övertyga några moderater att stödrösta på dem så de kan klamra sig kvar i riksdagen.

Jag hoppas dock att moderaternas väljare givit upp hoppet om L och låter dem tyna bort i lugn och ro.
Citera
2021-06-21, 19:18
Medlem
Hur kan L överge jöken som blivit en sån framgångssaga för dem?

Plastpåseskatten de fick igenom där är ju enormt populär hos folket....
Citera
2021-06-21, 19:18
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Du vill alltså att vårt parti ska fortsätta att teama med (C). Är du medveten om att den nya ordföranden för CUF hyllar Margaret Thatcher som sin idol.

Annie Lööf har samma böjelser och hyllar därtill Ayn Rand.

Snygga kamrater...

Penispartiet Liberalerna ryker vad som. Undrar vad deras väljare väljer istället.
Senast redigerad av BIB3l 2021-06-21 kl. 19:46.
Citera
2021-06-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag kanske minns fel nu, men är det inte en person som lämnat V och är s.k. politisk vilde? I så fall har de inte 28 mandat utan 27, vilket medför att en koalitionen mellan S, MP, V och C bara har 174 mandat.
Det räcker om vilden ger sin röst till den nya regeringen. Behöver inte tillhöra partiet.
Citera
2021-06-21, 19:29
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Det räcker om vilden ger sin röst till den nya regeringen. Behöver inte tillhöra partiet.

Jo, absolut. Det förstår jag också. Och det kommer nog en f.d. vänsterpartist också göra (förmodar jag) men jag tror inte man bara lugnt skall räkna in det som en säker röst i kalkylen.
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Annie har noll ryggrad, så jag absolut tänka mig att detta blir det slutliga resultatet.
Citera
Medlem
Citat:

Ja Löven är ju en listig en, hahaha. Herregud inte konstigt att detta land ser ut som det gör. Oacceptabelt är väl det ända han kan säga, totalt handlingsförlamad är vad han är. Att han lyckades snärja Centerpartiet är knappast en merit.
Citera
2021-06-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus

Vid val av statsminister är en nedlagd röst en jaröst så bara hon inte röstar nej så funkar det ändå.

Det vore iofs för jävla kul om en iranska till satte käppar i hjulet för Stefan genom att rösta nej till honom som nygammal statsminister.

Han får lära sig att "integrera sig i det nya Sverige" han också
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in