2021-06-21, 18:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Samtliga Centerpartister röstade med partilinjen, förutom Lars Thomsson som var frånvarande. Exakt ingen centerpartist tryckte på grön knapp.

Jo, Helena Lindahl gjorde det. Sluta ljug.
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartist-rostade-nej-till-lofven
Citera
2021-06-21, 18:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vali.
Lägga en röst på SD är en röst rakt ner i sjön då inget parti vill ha med gruppen att göra. Däremot om folket vill ha en ny regering så är det endast M man ska rösta på. Lärde mig det förra valet då trots sina 19% så fick de ingen talan alls men partier som L och MP som knappt kommer upp i 4% spärren får gärna va med och styra. Svensk politk aså. Sämsta i Europa.

Jag tror inte det och jag kommer rösta SD så länge jag lever och det är dags att bli största parti vid nästa val. Men MP får gärna åka ut. Tror Steffe inte sover så bra nu. Makten för allt har visat sig vara ödestiget och det tror jag kommer märkas inom kort.
Citera
2021-06-21, 18:27
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User-01
Centern & co känner ju en kraftig avsmak mot vänstern, speciellt nu efter all denna teater. Kan inte se dom benda över och ta emot av vänstern i ren förnedring..

Ja eller att dom tar emot av högern för att få komma in i värmen igen.
Citera
2021-06-21, 18:28
Medlem
Det jag stör mig på är den här ordleken, Löfven påstår att han aldrig varit för marknadshyror,
men han var i full färd att införa fri hyressättning för nyproduktion, de kan han inte neka till.

Hur som helst, Nooshi känns som en frisk fläkt, hoppas att hon fortsätter i samma stil.
En folkhems-vänster för framtiden, då tror jag V kan bli stora ,trots att det blåser populistiska
och konservativa vindar

Men har svårt att tro att C och V kan sitta i samma regering, de har en avgrundsdjup skillnad
i hur samhället ska organiseras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Låter som hittepå faktiskt. Visst kan vi få en borgerlig regering av detta men V kommer nog att gå framåt rejält och Nooshis ställning starkare vid ett extra val t.ex. Och kanske mer att säga till om faktiskt. T.o.m. överta rollen från S som en stark kraft på vänstersidan.

Japp!

Det Nooshi gjort gynnar sannolikt ”the long game”. Tror att oerhört många saknar en ”riktig” vänsterkraft som står på den lilla människans sida. V har nu visat att de kan vara en sådan. Det mest sannolika är att S framgent måste respektera V mer och det är sannolikt hälsosamt så att S bromsas i sin önskan att behålla makten även genom att driva/tillåta en alldeles för borgerlig politik.
Citera
Medlem
Sabuni är nog rätt nöjd med att kunna säga "Januariavtalet är dött" *utan* att behöva binda sig för ett samarbete direkt med SD. Hon var inte ens med i ledningen för L när avtalet ingicks och hon var då rätt måttligt förtjust i det. Nu slipper hon det utan att själv ha varit ansvarig för att döda det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag förstår precis hur det fungerar. Har bott i HR i 30 år. Både i kommunal och i privat regi. Hyran går alltid upp 3-6 % per år, beroende på hur förhandlingarna med HGF går. Så länge dina funkishus inte renoveraas, så kan du bo billigt och reglerat.

Var går hyran upp 5-6% om året, vilka kommuner är det ? Här var jag bor har hyran gått upp varanat år på runt 1-1,5%
Citera
2021-06-21, 18:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Om det inte blir nyval med överraskande resultat så blir det nog en moderat minoritetregering. Det finns så många moderater som lever för en ministerpost och moderaterna har stora möjligheter att få igenom sin politik via olika politiska konstellationer.

Sverigedemokrater i regeringen skulle skapa låsningar på samma sätt som vänsterpartister skulle ha gjort.
Citera
2021-06-21, 18:29
Medlem
Erik Östs avatar
Varför såg Dadgostar ut som hon hade skitit i det blå skåpet på presskonferensen?
Citera
2021-06-21, 18:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
S+MP+V+C har 174 mandat. Allt kommer hänga på Kakabaveh om Löfven ens kommer kunna ha en chans om C och V mot all förmodan ens börjar kompromissa.

Hon verka vara väldigt anti-SD så det håller nog fram till valet 2022 och sedan har vi liberaler som kanske inte röstar höger heller.
Citera
2021-06-21, 18:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Skulle inte tro det. Dadgostar vet exakt vad hon gör. Låt mig exemplifiera det från twitter:

Nabila Abdul Fattah:

En sak ska ni veta om
‪@dadgostarnooshi‬ Hon må kunna mycket om mycket. Men när det kommer till bostadsfrågan i Sverige är hon på topp. Jag har sett henne göra köttfärs av folk när det pratas bostäder sen 2013. Det var HON som ställde sig upp i en matsal i Alby

Och meddelade boenden om att det finns alternativ till att kommunen säljer ut folks bostäder. Det var hon som slogs emot beslutet internt i kommunen och Botkyrkabyggen.

Och det var hon som när hon ställde sig upp och synade lögnerna som vi kände inspirationen till att starta Alby är inte till salu.

Vem va hon då? Ingen sådär, men bostäder kunde hon som the back of her hand. Den här diskussionen är en jävla barnlek för henne.

Det handlar ju inte om några hyresrätter i Alby längre. Nu handlar det om regeringsmakten.
Citera
2021-06-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det tar för lång tid att förhandla fram något nytt så JÖKen kommer behållas, bara punkt 44 som stryks.

Mycket troligt. Men det kan nog gå ett par rundor först innan Annie taj ansvaj föj Sveje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in