2021-06-21, 16:59
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Försök läsa det jag skrev. Frågan är om mamman varit likgiltig om hon vetat att flickan med tillräcklig sannolikhet, för att döma, kunde dö. Det är så rätten dömt. Vad om mamman trott att flickan enbart var svårt skadad?

Personligen tycker jag alla som skadar barn svårt ska dö, men det är en annan sak än huruvida den här domen är rätt.

Jag fattar vad du menar men betänk detta noga:
VAD VET/FÖRSTÅR/INSER en narkotikapåverkad mamma?
Hon lever ju i sin egen lilla rosa knarkbubbla..
Huruvida mamman är nykter eller inte, det skiter hovrätten i. Hon har garant-ansvar över sin unge oavsett. Thats it.
Citera
2021-06-21, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Domen från Göta Hovrätt

https://docdro.id/08PVctn

TACK!! 🙌

Du eller någon annan har möjligtvis inte begärt ut ljudfiler ifrån hovrätten?
Citera
2021-06-21, 17:03
Medlem
Citat:
Det du skriver stämmer, den biologiska mamman misshandlade grovt din dotter genom att ge henne en horribel livssituation. Men det är något annat än domen. Det hon dömts för - - det är domen jag inte förstår - - är att flickan dog och mamman var likgiltig inför att flickan skulle dö. Att hon visste att det fanns en stor, tillräcklig för att döma, risk att flickan skulle dö, att hon inte ringde 112.

Många barn som ramlar kan dra sig undan och gråta. Tycker det fanns för många tvivel och rätten kan inte se in i mammans huvud och se vad som hände därinne efter att dottern ramlat och slagit i huvudet. Att hon var likgiltig inför risken, tillräcklig för att döma, att Lilla Hjärtat skulle dö.

Tycker det finns en väldigt konstig och blodtörstiga mob här som inte kan diskutera den här domen rationellt. LiuLiu är nog fanbäraren.

Fast om man ger sitt barn en horribel livssituation (som sedan slutar med döden), vad förväntar du dig för reaktion? Mamman valde att ta barnet ur sin trygghet, där hon var älskad, till denna misär. Mamman valde det- inte barnen!

Hur många domar kan man skulle anses vara utom rimligt tvivel om man inte har ett vittne som har beskådat hela förloppet? Inte så många va? Äldsta sonen har ju dessutom berättat att E låg och ”gnydde” . Om man vet att sitt barn har slagit sig så illa att man tar in snorsug i halsen samt ger kramplösande (enligt vad hon sagt) så är man ganska medveten om vad som händer. Att man sedan inte ringer efter hjälp bevisar ju vilken oförmåga och likgiltighet hon har uppvisat för sitt barn.
Som alla andra föräldrar hade hon ett ansvar för sitt barns välmående och säkerhet och hon valde att inte hjälpa henne för att skydda sig själv. Så ja, hon kom lindrigt undan.
Citera
2021-06-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naaaatta
TACK!! 🙌

Du eller någon annan har möjligtvis inte begärt ut ljudfiler ifrån hovrätten?
De lyssnar ju igenom TRs ljudfiler. Kanske redan finns i tråden.
Citera
2021-06-21, 17:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Under eftermiddagen greps ”Lilla hjärtats” mamma för att föras till häktet, i väntan på att domen vinner laga kraft.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/fallet-lilla-hjartat-nu-faller-hovrattsdomen/

Skönt att ha henne inlåst.
Citera
2021-06-21, 17:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Domen från Göta Hovrätt

https://docdro.id/08PVctn
Tack som fan < 3
Citera
2021-06-21, 17:42
Medlem
ponykalles avatar
,,Jag brukar inte ha något större förtroende över det Svenska rättsväsendet,men idag blir det ett stort tack.
Helt fantastiskt, att aset fick ett betydligt längre straff (skulle haft mer) ,än mesarna först dömde.
Det blir faktiskt ett litet firande idag,och en tanke eller två till Esmeralda och hennes fostermamma
Melinda Jacobs,en i mina ögon en suverän medmänniska.
Tack till Picasso2 som la upp domen,,,,,,vill inte läsa den idag,i dag ska vi va nöjda och glada att R fick ett
ett bättre straff,jag låter den här Måndagen vara positiv.

Vi får se imorron,,,,,,,om jag orkar att läsa domen.Man kanske inte vill veta allt,,,?
Citera
2021-06-21, 17:49
Medlem
Finns det bild på psykfallet?
Citera
2021-06-21, 17:50
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Tyckte straffet var lite väl milt. Man borde korsfästa henne och återuppliva pappan för att sedan tortera honom till döds.
Citera
2021-06-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Finns det bild på psykfallet?
Googla så dyker hon upp. Jag försökte lägga upp bilden här, men lyckades inte.
Citera
2021-06-21, 17:51
Medlem
Citat:
Allt du skriver är sant. Men det du skriver innehåller inga bevis som utom rimligt tvivel bevisar att mamman visste att Lilla Hjärtat riskerade, tillräcklig sannolikhet för domen, att dö och att hon inte hade gjort/ gjorde något för att försöka rädda dottern. Domen utgår ifrån det.
Herrejävlar vilka mäniskor...
Citera
2021-06-21, 18:01
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem