2021-06-21, 14:37
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Fantastiskt anförande i kammaren. Vänsterpartiet framstod som starkt, och hon som en ledare.

På presskonferensen efteråt såg hon ut som en skolflicka redo att brista ut i gråt över vad som hänt. Hela hennes utstrålning och kroppsspråk skrek "snälla, ta oss tillbaka S, vi går med på vad som helst".

Förvirrande. Vi får se var det landar.

Inte det bästa framträdandet men vad skulle hon göra? Hon vill ha inflytande, det är hennes jobb. Tycker hon är ärligare och rakare än Annie Lööf som inte kunde kompromissa en millimeter.
Citera
Medlem
löls avatar
Än en gång.. Vapen med lös-ammo är inte för dom knäsvaga.
Det kommer inte bli något omval. Även om så många vill.

Its all about pooooooooweeeeeeer! som steffe vill behålla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Zzzz, det blir inget extraval. När det väl kommer till kritan så kommer den röda häxan att sära på skinkorna för svetsarballe.

Lööf och hennes pedofilparti skulle aldrig riskera ett extraval.
Usch, ingen vacker syn på min näthinna
Citera
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Dom har 175 men ett mandat har lämnat V så tvivlar det? Ska man basera hela regeringen på en politiskt vilde?
Men vilden är väl hon V som pratade idag i riksdagen. Hon lär väl inte rösta nej till en vänster regering?
Citera
2021-06-21, 14:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Tror du att L går med på detta? Isåfall är det nog dödsstöten för partiet. Dom har ju aktivt sagt att dom vill inte fortsätta med januaravtalet. Att då ingår i januari 2.0 där V också sitter? Tveksamt

L har inget med Löfvens problem att göra längre. Sabuni gjorde klart på presskonferensen idag att L nu kommer att verka för en borgerlig regering. Det avtal som de rödgröna partierna sluter kommer att bli ett nytt avtal.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Helt demokratiskt och något som de naturligtvis få stå upp för inför väljarna.

Det är ju din åsikt och den har nödvändigtvis inte med demokrati att göra. Att du får rösta är demokrati.
Att jag får rösta är demokrati ja, men att min röst anses vara så pass stötande att den i stort sett hindras från all typ av inflytande är inte demokrati. Att partier väljer att inte samarbeta med SD är en sak, det är demokratiskt. Men när statsministern personligen går ut med att hans bild av SD och dess väljare är den rätta och därmed skall hindras från inflytande är enligt mig inte demokrati.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jag såg att några satt med visir. Hade de inte munskydd?
Sen vet jag inte om de var SD. Spelar inte så stor roll. De munskydd som de flesta använder Ffp2 har dåligt skydd. Viruset är luftburet vilket FHM förnekade till en början. Finns att läsa på internetmedicin bland annat. Så jag antar att du bara är en sosse i mängden. En sak vet vi och det är att sossar alltid ljuger!!!
fy fan
Ja några hade både munskydd och visir, det är väl bra det, kanske är riskpersoner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men vilden är väl hon V som pratade idag i riksdagen. Hon lär väl inte rösta nej till en vänster regering?

Jag vet inte, låter väldigt instabilt iaf...
Citera
2021-06-21, 14:41
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vad blir det för konsekvenser av att man fällt Sverige och sitter utan regering? Jag tänker på beslut som t.ex myndigheter, skolverket och andra organisationer måste ta under sommaren emot Covid.
Allt kommer bara att rulla på. Den nuvarande regeringen har varit så saktfärdig att en vandrande pinne får ses som snabb.
Citera
2021-06-21, 14:42
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Underbart att se! Hoppas L står på sig och vägrar stödja nästa försök till JÖKen.
Citera
Medlem
Citat:
Tror du att L går med på detta? Isåfall är det nog dödsstöten för partiet. Dom har ju aktivt sagt att dom vill inte fortsätta med januaravtalet. Att då ingår i januari 2.0 där V också sitter? Tveksamt

L behöver int gå med på någonting. L behövs inte för att en regering med S+MP skall tillträda stödda av V och C
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Har glömt bort mandatfördelingen. Klara de sig utan L?

Ja, med hjälp av vilden Kakabaveh som sa att hon aldrig kommer att stödja en borgerlig regering har de rödgröna de 175 mandat som krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in