2021-06-21, 14:07
Medlem
Jävla cirkus. Varför kan man inte göra som i andra civiliserade länder där partierna samarbetar oavsett ideologi och för samhällets och folkets bästa? Det håller inte att ogiltigförklara över en miljon människors röster år ut och år in och bara sopa alla problem under mattan. Det har bevisligen inte fungerat hittills och kommer inte att fungera i framtiden heller. Man kan åtminstone prata med varandra utan att vara överens och jag hoppas vi rör oss närmare det tillvägagångssättet som standard framöver.

Det här bajsnödiga debattklimatet vi haft symboliserar visserligen det pajasland som Sverige har blivit men nu måste det till andra medel om vi överhuvudtaget ska komma någonstans och få bukt med de enorma problem som finns ute i samhället. Vi kan bättre än den här lekstugan till mardröm, där högavlönade och förtroendevalda vuxna beter sig som lågstadieungar.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vadå "Nej, det var reportern från Ekot som hela tiden tjatade om det.", vad har det med mitt inlägg att göra, citerade du fel?

Nooshi var stark tidigare men efter fällningen var hon undergiven som en liten hundvalp och vädjade om att Löfven ska komma och lyssna på henne. De kommer bli överlycklig om punkt 44 stryks även om Annie får något annat.

Eftersom du pratade om "punkt 44" trodde jag att du syftade på Nooshis presskonferens, där reportern från Ekot tjatade om samma sak.

Givetvis är allt som sades innan regeringen fälldes nu inaktuellt. Att stryka "punkt 44" var ett krav som fanns då, men nu kan V ställa andra och helt nya krav.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Lite kul med er foliehattar som är livrädda för munskydd och dyl under pandemin. Tro fan du är emot vaccin med?
Jag såg att några satt med visir. Hade de inte munskydd?
Sen vet jag inte om de var SD. Spelar inte så stor roll. De munskydd som de flesta använder Ffp2 har dåligt skydd. Viruset är luftburet vilket FHM förnekade till en början. Finns att läsa på internetmedicin bland annat. Så jag antar att du bara är en sosse i mängden. En sak vet vi och det är att sossar alltid ljuger!!!

Som konstateras i Aftonbladet bland annat med siffror från GBG universitet är att högern för varje år växer sig starkare. Det är en långsiktigt trend. Jisses vad detta land blivit förstört av lögner och baktikhäxor sista åren. Hoppas vi aldrig mer behöver se denna rödgröna sörjs mer. Diktatur och lögner, fy fan
Senast redigerad av jonte400 2021-06-21 kl. 14:10.
Citera
2021-06-21, 14:08
Medlem
styrlunds avatar
Det som stör mest är hur lydmedia utan den minsta eftertanke upprepar lögnen att V sagt nej ett erbjudande som var lika som deras krav.
Är vi svenskar så jävla infantila som våra politiker och media tror?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Låt säga att C skulle stryka punkt 44. Vad skulle motivationen för det vara?
Skulle V glatt rösta igenom samma konstruktion igen, eller skulle V kräva inflytande denna gång. Skulle AL kunna sälja detta internt till sina väljare?

Som jag tolkar AL har hon under alla år gjort allt för att positionera sig exakt i mitten. Detta av en anledning.

Ansvar för landet i denna svåra tid när de mörka krafterna hotar att ta över...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Endast 1 % av V-väljarna vill ha marknadshyror, och 3 % av socialdemokraterna.

Och ändå går S med på att införa det? Varför inga "upplopp" i de egna leden om detta?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Att rösta och tro att ett parti som får 10 % därmed ska på 10 % direkt bestämmanderätt är oansvarigt. Gå på vilken stämma som helst så kommer du att se hur det skapas permanenta eller mer temporära konstellationer för att få igenom sådant där man har gemensamt intresse. Det är detta som är riktig demokrati.

Om det känns bättre för dig att ge din röst till ett större parti i tron att du kan vara med och påverka, trots att partiet i sig inte har det minsta att göra med din egen politiska syn, så gör det.

Jag håller mig dock till verkligheten, hur dyster den än må se ut.
Citera
2021-06-21, 14:09
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ansvar för landet i denna svåra tid när de mörka krafterna hotar att ta över...

Nåt sånt ja. Du kanske ska söka som talskrivare åt någon politiker?
Citera
2021-06-21, 14:09
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det var reportern från Ekot som hela tiden tjatade om det. Han vill till varje pris rädda Jöken. Dadgostar var mycket tydlig med att nu har vi en ny situation. Kravet att stryka "punkt 44" gällde innan man fällde regeringen.
Länk till sändningen?
Citera
2021-06-21, 14:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
HR är en fattigdomsfälla ja. Därför exempelvis Norge har som mål att alla ska äga sitt boende och att HR bara ska vara något man använder under speciella omständigheter. Egentligen borde man i Sverige jobba mot samma mål.
Så är det i alla i princip jämförbara länder. Sverige har en väldigt udda bostadsmarknad/politik snarare. Men det talas det om aldrig. Även vad gäller BR. BR är en svensk grej med. Utomlands är det ägarlägenheter som gäller.
Senast redigerad av Steff83 2021-06-21 kl. 14:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
L Behövs inte. S+MP+V+C har egen majoritet så länge inte Kakabaveh bestämmer sig för att bråka.
Blir inte lätt att få ihop en budget där nyliberalerna i C och kommunisterna i V ska komma överens.
Citera
Medlem
Andreas Norlén kommer in i penissalen och slår klubban i bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in