2021-06-21, 13:41
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Exemplet låter högst anekdotiskt, men låt säga att det stämmer varför hyra isf är det inte rätt puckat? Det kommer alltid vara billigare att äga jämfört med att hyra. Så funkar det på samtliga marknader större delen av tiden.
Icke desto mindre sant. Det är inte alla som kan hosta upp insatsen, eller få lån som gör att de kan köpa en i längden billigare BR.

Fattigdomsfälla.
Citera
2021-06-21, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Som sagt...
Sedan 1980 har det hållits 12 förtroendeomröstningar och 11 av dessa har initierats av Moderaterna eller Sverigedemokraterna.
Sverigedemokraterna har sedan 2015 initierat förtroendeomröstning ungefär en gång var 15:e månad vilket de är fullständigt unika med i svensk politik.

Vad tror du folk skrattar åt när de får reda på det?
Herregud, S hade länge egen majoritet eller majoritet med kommunisterna. Fanns ingen anledning att lägga fram misstroendevotum för oppositionen eftersom det inte kunde röstas igenom.
Citera
2021-06-21, 13:42
Medlem
Giant Squids avatar
Om Nooshi och V fortsätter och tar avstånd till S ett parti med rötterna i rasbiologi så kan dom få min röst...
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
blir det garanterat/ med största sannolikhet nyval nu?

Tror jag inte. Stefan kastar några köttben åt V och C och cirkusen fortsätter som innan.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Som sagt...
Sedan 1980 har det hållits 12 förtroendeomröstningar och 11 av dessa har initierats av Moderaterna eller Sverigedemokraterna.
Sverigedemokraterna har sedan 2015 initierat förtroendeomröstning ungefär en gång var 15:e månad vilket de är fullständigt unika med i svensk politik.

Vad tror du folk skrattar åt när de får reda på det?
Hur tycker du att ett parti skall agera när de övriga bildar karteller enkom för att utestänga dem, vilket är förhållandevis unikt? Varför skulle någon skratta åt att de vill ha inflytande och använder de medel som står till buds?
Citera
2021-06-21, 13:43
Medlem
EnLitenkilles avatar
Jaha. Då får man fira ikväll då fast man tänkt ta det lugnt
Citera
Medlem
Besticks avatar
Varför går inte bara Annie över till sidan hon egentligen tillhör... Ja, jag vet, hon hatar SD, men kanske dags att svälja stoltheten snart?

Så fånigt det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigtew
Är avsättningen historisk? Dvs har aldrig skett för? Har nån statsminister avgått tidigare i förtid?

Ett flertal statsministrar har avgått i förtid, men de flesta dog när de gjorde det. Däremot var det idag den första gången någon vågade väcka misstroendevotering och sedan lyckas få igenom den.Hade SD inte varit med och spelar hade voteringen inte gått igenom. Sedan var det väl SD som initierade voteringen, om man läser yrkandena. V bara gjorde voteringen möjlig.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Talmannen har aviserat att han inte kommer acceptera en lång process om det går till honom att försöka lösa det här. Kommer bli fyra snabba omröstningar och därefter automatiskt extra val.

Talmannen har kanske en sådan agenda, men med tanke på Såssarnas maktbegär inbillar jag mig att de kommer göra allt för att förhala då det ligger i deras intresse att göra så.
Dessutom, talmannen har ett begränsat mandat att påskynda processen. Jag tror inte att han vill bli föremål för en process kring huruvida talmannen överskridit sina befogenheter med tanke på att han är Moderat, förvisso på pappret numera opolitiskt.

Jag tror inte det är omöjligt för S et al att dra upp processen 2-4 månader. Notera att förra gången tog det 4 månader.
Tar det 2 månader eller mer kommer ett eventuellt extraval att ske som tidigast i januari.
Citera
2021-06-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tror jag inte. Stefan kastar några köttben åt V och C och cirkusen fortsätter som innan.

undrar vilken minister annie lööf vill bli? (ja förutom statsminister)
Citera
Medlem
S+V+MP+C blir nog nästa regering, V får plats i finrummet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Varför går inte bara Annie över till sidan hon egentligen tillhör... Ja, jag vet, hon hatar SD, men kanske dags att svälja stoltheten snart?

Så fånigt det här.

För att den sidan har gått och blivit konservativ. Hon har inte mycket att hämta där nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in