2021-06-21, 12:48
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det är väl självklart? Alternativet är ju Uffe och det vill de knappast.

Undra inte om detta inte bara var en ful fint från S då för att slippa framstå som svikare kring marknadshyrorna. De vill själva inte backa från det man kommit överens om i Januariavtalet, så de använde V som bulvan.

Har sagt det förut säger det igen:

Detta var nog redan iscensatt.
Steffe får vi inte bort. Han är en diktator.
Citera
2021-06-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
S+C+MP+V

låter det på noshi nu denna misstroende förklaring gav jack shit
Som det sades redan när V började skramla med de tomma tunnorna: Inget kommer hända.
Citera
2021-06-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Även om jag som konservativ kan uppskatta att Dadgostar fäller regeringen Löfven så undrar jag vad hennes väljare kommer att tycka. Best case scenario för henne är väl att hennes väljare tycker att det varit för mycket "högerpolitik" under de senaste åren och att det bara var rätt att nu sätta ner foten. Kanske vinner hon över ännu fler sosse-väljare.

Worst case scenario för henne är väl att hennes väljare uppfattar det som att hon med sitt agerande släpper fram en "främlingsfientlig och högerkonservativ" regering. Skulle inte alls bli förvånad som vänsterpartiet rasar i opinionen efter det här, men det är ju bara en gissning förstås. Tittar man på själva sakfrågan marknadshyror så minskar väl knappast "risken" för det om vi får en borgerlig regering.

Tror du inte att en klar majoritet av V-väljarna har samma heliga inställning mot marknadshyror som D verkar ha? Adda sen hennes "karisma" som jag måste erkänna är något man sällan ser hos en politiker.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av degish
Nu vill Nooshi ha Löfven som statsminister helt plötsligt?

Det har varit fallet hela tiden, men hon accepterar inte marknadshyror.
Citera
Medlem
WhoreassEngdahls avatar
Hoppas den rödhåriga häxan är nöjd med vad hon ställt till med. Hon är roten till hela den här krisen
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Noterar att trots att Löven blev "avsatt" så är journalisterna mycket jobbigare mot de andra partiledarna. Förstår inte varför han fortsatt ska får lov att få snälla frågor från pressen?
Citera
Medlem
Smartre hade varit att avgå innan omröstningen.
Citera
Medlem
Citat:
Nu vill Nooshi ha Löfven som statsminister helt plötsligt? Lööf och Nooshi är dom största kappvändarna jag någonsin skådat. Bedrövligt! Bor Ni under en sten som röstar på detta patrask? Undermålig politik.

Ja, är väl inget konstigt att hon vill det? Hon vill inte få bort vänsterpolitiken, hon vill få bort centerns inflytande på den vänsterpolitiken.
Citera
Medlem
Förstår inte frågorna som journalisterna ställer. Varför är det V:s fel att Löfven vägrar ta bort? V krävde att de skulle ta bort marknadshyror, S+C sa nej. S+C spelade hela sin hand på att V skulle vara dörrmatta åt dem som de varit de senaste 25 åren, och fick lite backlash.

Vad säger att S+C nu inte fattar att de måste börja förhandla med V? Det var ett chicken race som båda parter körde och de krockade till slut.
Citera
Medlem
Citat:
Nu vill Nooshi ha Löfven som statsminister helt plötsligt? Lööf och Nooshi är dom största kappvändarna jag någonsin skådat. Bedrövligt! Bor Ni under en sten som röstar på detta patrask? Undermålig politik.

Hon har ju sagt hela tiden att hon vill ha Löfven som statsminister. Häng med lite
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Jag tror inte att Dadgostar och hennes följare vill gå den vägen, men med det sagt så finns det ett gäng knasbollar inom (V).

Jag tänker att (V) skulle kunna vara drivande i vissa rättvisefrågor. Som att vara motståndare till marknadshyror på en dysfunktionell byggmarknad.

Sosseriet verkar sitta i samma båt som Reinfeldt 1.0 och Reinfeldt 2.0 (Annie Lööf), och värnar inte grundläggande samhällsvärden.

Ta detta med marknadshyror. Det kan mycket väl fungera, GIVET att strukturen på byggmarknaden, och regelverket kring byggande, radikalt reformeras.

Jag har en väninna (anekdotisk-jag vet) som bor i en mindre ort i Västra Götaland (bra pendling till GBG, Alingsås, Borås etc). Hon köpte en 100m2 BR byggd av ett litet byggföretag för runt miljonen för ett par år sedan. Hennes totala månadskostnad ligger på ca 6’kr. Samtidigt så byggdes det HR av ett av de stora byggföretagen. Hyra? Nära 10kr/mån för en mindre lgh, med sämre standard.

You do the math.

Jag skiter i om det står (V) eller (SD) i pannan på den/de som driver frågan. Det viktiga är att den drivs, och denna misstroendeförklaring sätter förhoppningsvis lite ljus på den förljugenhet som politiken kan bestå av.

Exemplet låter högst anekdotiskt, men låt säga att det stämmer varför hyra isf är det inte rätt puckat? Det kommer alltid vara billigare att äga jämfört med att hyra. Så funkar det på samtliga marknader större delen av tiden.
Citera
2021-06-21, 12:50
Medlem
Efterblivna "journalister" ställer halmgubbefråga till Nooshi om vad som indikerar att Löfven skulle bli mer samarbetsvillig efter omröstningen.

Får objektivt sett ett fullt rimligt svar.

Frågar ändå samma fråga gång på gång.
På gång.
Korkade jävla apejävlar utan yrkesheder och erforderlig intelligens för sitt yrkesval.

Om de hade varit lika ihärdiga mot regimens och dess myndigheters åtgärder och ickeåtgärder i pandemin under presskonferenserna så hade regimen varit s l u t redan förra våren, och i ett bättre land ansvariga politiker och tjänstemän i fängelse.

Äcklig regim och agendamediastyrd "demokrati"
Senast redigerad av pjabas 2021-06-21 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in