2021-06-21, 12:10
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Detta vinner V stort på.
Citera
2021-06-21, 12:11
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Jag tror inte att Dadgostar och hennes följare vill gå den vägen, men med det sagt så finns det ett gäng knasbollar inom (V).

Jag tänker att (V) skulle kunna vara drivande i vissa rättvisefrågor. Som att vara motståndare till marknadshyror på en dysfunktionell byggmarknad.

Sosseriet verkar sitta i samma båt som Reinfeldt 1.0 och Reinfeldt 2.0 (Annie Lööf), och värnar inte grundläggande samhällsvärden.

Ta detta med marknadshyror. Det kan mycket väl fungera, GIVET att strukturen på byggmarknaden, och regelverket kring byggande, radikalt reformeras.

Jag har en väninna (anekdotisk-jag vet) som bor i en mindre ort i Västra Götaland (bra pendling till GBG, Alingsås, Borås etc). Hon köpte en 100m2 BR byggd av ett litet byggföretag för runt miljonen för ett par år sedan. Hennes totala månadskostnad ligger på ca 6’kr. Samtidigt så byggdes det HR av ett av de stora byggföretagen. Hyra? Nära 10kr/mån för en mindre lgh, med sämre standard.

You do the math.

Jag skiter i om det står (V) eller (SD) i pannan på den/de som driver frågan. Det viktiga är att den drivs, och denna misstroendeförklaring sätter förhoppningsvis lite ljus på den förljugenhet som politiken kan bestå av.

En ny bostadsrättsförening kan dra på sig stora och långa lån för att få ner insatserna och avgifterna,
så att man får in tillräckligt med medlemmar.
Föreningens huvudintresse är att ge medlemmarna bostäder.

Ett hyresbostadsföretags huvudintresse är att få, helst snabb, avkastning på satsat kapital.
Stora och långa lån ger inte bra avkastning.

Folk som inte kan finansiera en bostadsrätt tvingas att hyra bostad,
och betala de pengar som hyresbostadsbolagen vill ha, för att säkra sina kortsiktiga vinster.

Det är inte bra.
Våra förtroendevalda bör sätta spelreglerna på hyresmarknaden så att alla kan ha en bostad.
Marknadshyror är inte ett bra sätt att göra det.
Citera
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Han babblar om att oppositionen gjort detta av 1 anledning och inte har något gemensamt förrutom detta. Men var inte januariavtalet endast till för 1 sak, nämligen att hålla ute SD, och faller nu för att de inte har nåt annat gemensamt?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det räcker ju inte med bara C, även L måste med.

Det räcker med C och Kakabaveh. Det ger 175 mandat.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Älskar att sd och v nu plötsligt står på samma sida i en fråga
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, hon är farlig för C. Och resten av regeringen.

Och Sverige
Citera
Medlem
tongzhis avatar
"När vänster förenas med extremhöger, då händer något med svensk rikspolitik" (Stefan Löfven)

Det måste vara S+C samarbetet som ledde fram till ett historiskt högerorienterat förslag om marknadshyror han syftar på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
där kom det STEFFE har absolut inga tankar på att avgå han kommer göra allt för att hålla sig kvar som statsminister maktfullkomliga jävel

"Det är för Sveriges bästa", Såklart!
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
.
Senast redigerad av vallpojken 2021-06-21 kl. 12:14.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jo, men regeringen har fortfarande majoritet om L drar sig ur. Men den majoriteten hänger på en röst: Kakabaveh.
Jag förstår. Intressant!
Citera
Avslutad
Så denna misstroende votum verkar inte ha någon effekt på Löfvens vara eller icke vara. Löfven verkar köra på som vanligt.
Citera
Medlem
Varför är det så svårt att stryka den där punkten i januariavtalet? Centerns väljare vill inte heller ha marknadshyror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in