Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Bankmaffian är en blandning av elit som gått ihop för att berika sig och sina genom att låta vanliga människor som inte tillhör eliten att arbeta för dem. Frivilligt slaveri. Arbeta för berika deras företag, skatta på pengarna och dessutom spendera pengarna på deras produkter och företag. Så alla pengar och värde (nedlagd arbetstid) går till dem. Sen tvingar de oss att låna pengar av deras institutioner (banker, kreditföretag osv) för att klara vardagen eller tillgodose våra behov.
På din fråga om det är judar så är svaret att VISSA judar ingår men även kristna, muslimer, ateister och allt möjligt. Vilka som leder hela grejen har jag ingen aning om. Jag vet bara att eliten existerar och inte vill människors bästa.
Hur är det om jag äger en del av flera banker? Tillhör jag också bankmaffian då eller äger jag för lite och saknar insyn? Hur är det med större fonder exempelvis som äger mycket stora delar i stora banker, ingår dessa i bankmaffian? Är statliga SBAB en del av bankmaffian?
Eller är det någon större icke namngiven organisation som inte ens ägarna av bankerna känner till som i själva verket styr dessa? Är de anställda medvetna om denna organisation? Exempelvis revisorer, högre tjänstemän etc?
Eller är det alla som äger företag i största allmänhet som ingår i bankmaffian? Känner då dessa personer till varandra?