2021-06-21, 11:21
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Vad kommer hela detta kalaset kosta skattebetalarna?
Ja, hur många miljarder har regeringen Löfven kostat Sverige egentligen?
Vore kanske lägligt att starta en kommission för att utreda det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Vad kommer hela detta kalaset kosta skattebetalarna?
Kosta vad det kosta vill. Allt är billigare än att låta S och MP fortsätta regera.
Citera
Avslutad
Att regeringen skulle falla visste jag. Nu gissar jag att det blir nyval. Jag tror inte att det gör sossarna något om de förlorar. 2022 är viktigare än ett år till, för att sen förlora.
Det som talar mot är att ge S inte vill ge SD en opinionsundersökning i form av ett extra valresultat.
Men Löfven kommer först fråga C och V innan han bestämmer sig.
Citera
2021-06-21, 11:22
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Starkt av de blåbruna att ställa till med kaos mitt under en pandemi. Visar verkligen var prioriteringarna ligger.
Hade varit en sak om det handlade om marknadshyror, men för dem handlar det ju om "bort med Löfven oavsett anledning".

Det blev pannkaka av Löfven och hens ministär rörde vid.
skattebelopp hamnade som bidrag för de som redan var rika, medan fattiga blev fattigare med höjda skattpålagor bl.a.

Fast du gillar ju pannkaka! Det gör jag med... Fast jag gillar maträtten pannkakor
Citera
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Om en människa har förstått verkligheten så står man inte och tror att en ideologi är räddning på samhället. När fienden inte bryr sig om ideologi och utnyttjar både höger och vänstern.

Om jag var diktator och fuck bestämma hade höger politik genomförts. Men idag är både höger och vänster lakejer för bankmaffian.

Är det "judar" du pratar om när du skriver bankmaffian? Om det inte är det kan du ge en förklaring på vad denna sammansvärjning består av och hur den opererar med vilket syfte?
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Återigen jag är inte vänster. Jag tror inte på dagens höger och vänster som är till för att lura vanligt folk.

Tror du en höjning eller sänkning av skatten på 1-2% löser några problem? Tror du öka eller sänka bidrag med några procent ändrar något? Tror du stänga eller öppna några myndigheter ändrar något? Tror du höja straffen 1-2 år för brott ändrar någonting?

Vänster och höger är bara bluff idag.
Det enda som kan stoppa den destruktiva utvecklingen i Sverige att att stänga gränserna samt börja utvisa brottslingar + deras familjer.
Allt annat är bara småkrafs och löser ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är beredd att släppa in 2 miljoner invandrare om vi står upp mot bankmaffians planer. Invandrare används av bankmaffian för förstöra Sverige och Europa. Sparkar vi ut bankmaffian så kommer invandrarna inte vara ett problem och tvingas integreras och inte utgöra ett problem.

Lätt att säga - var skall de bo - varken Rumpnisse eller någon annan politruk har löst detta på ett rättvist sätt hittills*. O nu vill du ha in 2 miljoner till - som inneboende hos dig?

* detta sänkte ju rumpnisse
Citera
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Starkt av de blåbruna att ställa till med kaos mitt under en pandemi. Visar verkligen var prioriteringarna ligger.
Hade varit en sak om det handlade om marknadshyror, men för dem handlar det ju om "bort med Löfven oavsett anledning".

Haha men är du helt bakom flötet eller?
Du tycker inte att dom kunde väntat med 44an istället? BLÅBRUN? hahah är de V's nya kategori tycker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Jag tror Annies höga tonläge kommer bita henne i svansen nu. Hon har helt kapat banden med högerpartierna, samtidigt som hon inte kan prata med v eftersom hon behandlat dem på samma sätt som sd. Hon har sett det som viktigare att ”ta ställning” mot både v och sd - dvs att hata dem - än att hålla en normal intellektuell debatt. Hon kan inte skilja på sak och person.

Jag lutar åt höger men respekterar nooshi stort så här långt.

För övrigt, snacka om nivåskillnad mellan dadgostar och dinamarca. Minns ni den galningen?
Annies tonläge är det som orsakat hela den här soppan. Det pragmatiska bondepartiet som i många år hjälpt till att ansvarsfullt styra landet är tyvärr väldigt långt borta. Nu är det precis som du säger hat och känslor som styr C.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Om vänsterpartiet nu är ett "brunt" parti så undrar jag lite vilket parti som inte är det?
Vänstern hade en legitim fråga. Nämligen den om marknadshyror, vilket var anledningen till detta. Moderaterna är ju knappast emot marknadshyror. Om man ska rösta bort regeringen i rådande pandemi bör det finnas en färdig plan, med majoritet, för att smidigt ersätta denna. Det finns ej.
Citera
Medlem
Stenevi är ju helt hjärndöd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Annie Lööfs leende var det mest ansträngda jag sett. Hon såg blek ut. Hon vill fortsätta med JÖK:en säger hon.
Man kan ju hoppas att det är färdig-JÖKat, men det är väl troligt att det blir någon form av förnedrings-JÖK för Stefan nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in