2021-06-21, 11:06
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Moderaterna blir därmed det första stora partiet som krokat arm med både kommunister och nazister för att avsätta en statsminister. Bäva månde Sverige.

Stefan får nog hitta en annan riksdag om han vill ha stöd för sin värdelösa politik eftersom den demokratiskt valda saknar förtroende för honom.
Citera
Medlem
Stefan Röfven och Annie Rööf passar bra ihop. Hoppas folket reser sig mot dessa infantila barbarer. Men det kan bli S regering igen. Skulle inte förvåna.
Citera
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Hur kan Steffe se så pösmunkigt självgod och nästan nöjd ut, vet han nåt som inte vi vet?
För att han vet att han ska tänka på Lööf när han går hem och onanerar sin snopp. Han kommer fantisera om olika positioner där i salen. Så mycket sex i hans tankegångar. Så mycket sex.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Maggan: pandemi, sjukvårdspersonal, allvarlig kris
Kanske bäst att ställa in alla framtida val så vi inte orsakar sådant
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Hur kan Steffe se så pösmunkigt självgod och nästan nöjd ut, vet han nåt som inte vi vet?

Sommarlov. Löfven lämnar tippar jag på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är höger men jag är inte bunden av en ideologi. Jag är av uppfattningen att politik är skådespel och vänster och höger idag endast är teater. Därför röstar jag för den som står starkast mot bankmaffian.

Nej, du är inte höger. Du är en kappvändare. Om du är beredd att rösta på kommunister och vänsterextremister så är du just det, en kommunist.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ska inte Lövet säga något fint på en intervju innan presskonferensen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Yes!!!!!

Gode Gud, låt det gå till extraval! L lär då falla ur RD, och kanske blir vi även av med miljötalibanerna.
Citera
Bannlyst
Citat:

Så är det, Sossarna har alltid en hemlig plan.
Citera
Medlem
dajevlars avatar
Citat:

Löfven byter ut L mot V och får fler mandat bakom sig. Om det går via extra val eller inte får vi se. Då kommer skjutningarna bli värre, gränserna öppnas än mer och barnen i skolan ska lära sig hur man byter kön och inte matematik osv..
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Magdalena: "Stefan har alltid haft ögonen för Sveriges bästa".

Haha.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Finns det något skäl att tro annat än att vi efter några talmansrundor får något annat än en ny regering ledd av Stefan Löfven? Vänsterpartiet kommer ju att rösta nej till varje regering där SD ingår eller ger sitt stöd till (vilket även framgick av Dadgostars tal idag). Missförstå mig rätt, vill själv inget annat än att vi får en borgerlig regering, men ser inte hur det ska kunna hända med nuvarande sammansättning av riksdagen. Finns det något skäl för Löfven att utlysa extraval?

Man behöver inte bry sig om V. Om bara några stycken i C röstar för en borgerlig regering trots stöd från SD så blir det en sådan. En politisk vilde där kan kanske göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in